رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: سربازان معتاد از دریافت کارت پایان خدمت محروم می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین؛ سردار سید حمید صدرالسادات در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: طبق قانون مشمولین اعزام به خدمت سربازی اگر به موادمخدر اعتیاد داشته باشند از اعزام محروم هستند و این محرومیت باعث می‌شود که آنان با مشکلاتی همچون بلاتکلیفی در سربازی و عدم صدور کارت پایان خدمت روبرو شوند. سازمان وظیفه عمومی موظف شده مشمولانی را که به موادمخدر اعتیاد دارند شناسایی و به مراکز مجاز ترک اعتیاد معرفی کند و به این افراد 6 ماه مهلت داده می‌شود تا اعتیاد خود را ترک کنند و دوباره به خدمت اعزام شوند.

به گفته او سازمان نیروهای مسلح موظف است در صورت شناسایی سربازان معتاد آنان را برای ترک به مراکز مجاز درمانی معرفی کند، در غیر این صورت این افراد از ادامه خدمت منع می‌شوند و کارت پایان خدمت دریافت نمی‌کنند.

 

کارت‌های معافیت قدیمی فاقد اعتبار است
رئیس سازمان وظیفه همچنین گفت: طبق قانون دوره خدمت وظیفه عمومی 24 ماه پیش‌بینی شده است اما اکنون با 21 ماه خدمت، نیاز نیروهای مسلح کشور تأمین می‌شود و فعلا دوره خدمت وظیفه عمومی همان 21 ماه است.

صدرالسادات درباره اجرای طرح تعویض کارت‌های قدیمی معافیت و پایان خدمت گفت: این طرح از سال 89 آغاز شده و تا دو ماه قبل مربوط به کارت‌های معافیت در حال اجرا بود. استقبال خوبی از این طرح انجام شد اما هنوز طبق آمار ما تعدادی از مردم مراجعه نکرده‌اند. این افراد باید مراجعه کنند زیرا کارت‌های معافیت قبلی از گردون اعتبار خارج شده‌اند و اگر بخواهند گذرنامه دریافت یا اقدامی کنند که نیازمند کارت معافیت باشد، کارت‌های قدیمی دیگر اعتبار ندارد.

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس+10، برای تعویض کارت اقدام کنند. از 22 مهر برای تعویض کارت‌های پایان خدمت اقدام کرده‌ایم و در مرحله اول کسانی که از تاریخ اول فروردین 85 خدمتشان به پایان رسیده است می‌توانند برای تعویض کارت اقدام کنند.

 

ورزشکاران در دقیقه 90 پیگیر مشکلات مربوط به سربازی هستند

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره مشکلاتی که معمولا درباره خدمت وظیفه عمومی برخی ورزشکاران پیش می‌آید گفت: قانون وظیفه عمومی در بخش‌های مختلف تسهیلات خوبی برای کسانی که طبق قانون عمل کنند فراهم کرده است. متأسفانه خیلی از دوستان ما مخصوصا ورزشکاران معمولا در دقیقه 90 اقدام می‌کنند. درخواست ما این است که فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها هنگام عقد قرارداد با باریکنان حتما وضعیت خدمت وظیفه عمومی آنها را استعلام کنند.

وی با بیان اینکه اگر این تکلیف روشن شود دیگر با مشکلی روبه‌رو نمی‌شویم گفت: معمولا به این موضوعات بی‌توجهی می‌شود و هنگام خروج از کشور یا بعد از قرارداد با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

صدرالسادات در پاسخ به این سوال که آیا دلیل این رویه این نیست که ورزشکاران مطمئن هستند مشکلاتشان هر زمان که بخواهند حل می‌شود گفت: بله اینگونه است و شاید این اطمینان وجود داشته باشد. با این افراد مانند مردم عادی برخورد نمی‌شود و متاسفانه فشارهایی هم که در این زمینه وارد می‌شود زیاد است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
    2 4
    من جای این مامورها بودم تا آخر نگهشون میداشتم و ازشون کار میکشیدم چون اگه بیان بیرون و ترک هم کنند دوباره شروع میکنند کارهای خیرشون!