سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادعاهای جدید وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی را بلوف سیاسی خواند.

رامین مهمانپرست که در غرفه خبرآنلاین در نمایشگاه مطبوعات حضور یافته بود در خصوص اظهارات جدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که عنوان کرده با حذف ایران آرامش به منطقه بازخواهد گشت، گفت: رژیم صهیونیستی رژیمی نامشروع و فاقد وجاهت قانونی است و اظهارات مقامات آنها علیه جمهوری اسلامی ایران نیز به دلیل شرایط بدی است که با آن درگیرند چرا که طی چند سال اخیر از یک سو با موج نفرت مردم منطقه روبرو شده اند و از سوی دیگر موج بیداری اسلامی که به استقلال کشورهای منطقه منجر شده است نوع سیاست کشورهای منطقه را در قبال این رژیم متفاوت از قبل کرده است.
وی با بیان اینکه اسرائیل در وضعیت بسیار نامناسبی در سطح منطقه و جهان به سرمی برد، تصریح کرد: این رژیم دیگر مانند گذشته نمی تواند جنایات خود را دنبال کند و از دورن نیز با مخالفت ها و تنش های زیادی درگیر شده است در این شرایط مقامات اسرائیل در تلاشند با طرح ادعاهایی علیه ایران و سایر کشورهای اسلامی منطقه آن مشکلات خود را تحت الشعاع قرار دهند و افکار عمومی را منحرف سازند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با تاکید براینکه طرح چنین ادعاهایی از سوی مقامات اسرائیلی نشان از آشفتگی ذهنی آنها دارد، خاطرنشان کرد: ما توان تاثیرگذاری در این رژیم نمی بینیم که بخواهیم وارد واکنش و پاسخگویی به آنها برآییم چرا که معتقدیم اینکه ادعا می کنند توانایی عملیات نظامی علیه ما را دارند و می توانند آغازگر فتنه ای بزرگ در منطقه باشند قطعا بلوف سیاسی است و اگر این توانایی وجود داشت حتما ثانیه ای تعلل نمی کردند.
مهمانپرست ادامه داد: کسانی که چنین ادعاهایی را مطرح می کنند یا طرح هایی در سر دارند بد نیست محاسباتی نیز بر روی توانایی طرف مقابل و عکس العمل آنها داشته باشند این رژیم اگر در حدی بود که توانایی آغاز یک جنگ علیه کشورهای منطقه را داشت و احساس می کرد در امنیت می تواند اقدامات خود را انجام دهد تا الان دست به یک نوع فتنه انگیزی زده بود و حرف نمیزد و وارد عمل می شد.
وی تاکید کرد: ایران در آمادگی کامل نظامی و دفاعی به سر می برد و اگر کسی تصور اشتباهی در ذهن داشته باشد با اولین اقدام پشیمان خواهد شد.
رامین مهمانپرست در ادامه این گفتگو در خصوص مذاکره با آمریکا که این روزها در فضای سیاسی - رسانه ای کشور مطرح شده است، اظهار داشت: بحث مذاکره با آمریکا هیچوقت از سوی دولت مطرح نشده است و این موضوع را آمریکا و رسانه‌های آمریکایی دامن زده‌اند.
وی افزود: زمانی بحث بر سر دفاع از حقوق ملت ما یا مباحث منطقه‌ای است که بر امنیت همه کشورها تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال در موضوع افغانستان و عراق آمریکایی ها درخواست کردند و ما هم وارد مذاکره شدیم یا در موضوع هسته ای مقامات این کشور در گروه 5+1حضور دارند و نظرات خودشان را می گویند و ما هم نظراتمان را مطرح می کنیم.
مهمانپرست با تاکید براینکه بحث مذاکره دوجانبه مطرح نیست و کسی از مسئولان نیز پیگیر این موضوع نیست،تصریح کرد: این مباحث از سوی مقامات آمریکایی در آستانه انتخابات این کشور مطرح می شود تا کاندیداها آرا را به سمت خود جذب کنند اما از نظر ما شرایط مناسب مذاکره و گفتگوی دوطرفه نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: هیچ نشانه‌ای از تغییر رفتار خصمانه در مقامات آمریکایی مشاهده نشده است یا اینکه آنها بخواهند به حقوق ملت ایران احترام بگذارند یا به خاطر دشمنی های گذشته از ملت ایران عذرخواهی کنند بنابراین هر زمان این تغییر رفتارها در مقامات آمریکایی دیده شد آن زمان می توان گفت شرایط برای مذاکره فراهم است.
مهمانپرست همچنین در خصوص آخرین وضعیت زائران ایرانی ربوده شده در سوریه به خبرآنلاین گفت: در شرایطی که سوریه با ناامنی و بی ثباتی درگیر است و گروه های مختلف مسلح تلاش دارند دست به اقدامات مختلف برای تشدید این ناامنی ها بزنند، و بین خود سوری ها هم وحدت و انسجامی وجود ندارد، متاسفانه دست زدن به آدم ربایی و اقدامات غیرانسانی را جزو روش های کاری خود قرار داده اند طبیعتا کار برای پیگیری و تعیین تکلیف زائران ربوده شده سخت تر می شود.
وی تصریح کرد: با این وجود ما اقداماتی را هم در درون سوریه و هم از طریق کشورهای مطنقه که با این گروه ها ارتباط دارند یا دارای نفوذ هستند انجام دادیم و تعدادی از اتباع آزاد شده اند و در ادامه تلاش کردیم از زنده بودن و سلامت اتباع باقیمانده کسب اطلاع کنیم که اطلاعات بدست آمده حاکی از سلامت آنها است و امیدورایم این عزیزان نیز به زودی آزاد شده و به کشور بازگردند.
 /27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255216

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =