ایرنا نوشت:

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: طراح طرح مذاکره میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا طی روزهای اخیر، خود آمریکا و کشورهای غربی هستند.
کاظم جلالی افزود: این طرح در زمانی مطرح می‌شود که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، صحنه سیاسی این کشور متاثر از رقابت‌های کاندیداهای دموکرات و جمهوریخواه است. اصل طرح مذاکره میان ایران و آمریکا از سوی کاندیداهای انتخاباتی آمریکا مطرح شده است.
وی اظهارداشت: در مناظره‌هایی که بین رامنی کاندیدای جمهوریخواه و اوباما رییس جمهوری فعلی آمریکا صورت گرفت، ایران به عنوان یکی از موضوعات اصلی، محور مناظره‌های آنها است. این موضوع نشان دهنده جایگاه مهم و همچنین اهمیتی است که جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای و جهان ایفا می‌کند.
جلالی اظهارداشت: به هر صورت به نظر می‌رسد که با توجه به روند مناظرات انتخاباتی آمریکا، در آینده هر رییس جمهوری که زمام امور این کشور را در اختیار بگیرد، بحث مذاکره با ایران را مطرح خواهد کرد.
وی در ادامه با اشاره به رایزنی‌های نمایندگان مجلس برای منتفی شدن طرح سوال از رییس جمهوری، گفت: تاکنون آمار دقیقی از به حد نصاب رسیدن یا نرسیدن امضاهای طرح سوال از رییس جمهوری در دست نیست. از سوی دیگر نباید در باره طرح سوال از رییس جمهوری حاشیه سازی کرد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =