عصر روز 1 آبان بر اثر سقوط یک خانواده سه نفره از چرخ و فلک شهربازی ائل گلی تبریز، 2 کشته و یک زخمی برجا ماند. اکنون دادستان تبریز 3 گروه را در این حادثه مقصر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ روایت های مختلفی برای واژگون شدن کابین و حادثه بیان شده است که یکی از آنها رها بودن کمربند ایمنی و گیر کردن به کابین پشت سر بوده است.

علیرضا حسن‌زاده، مدیر لونا پارک مجتمع رفاهی تفریحی ائل‌گولی تبریز علت حادثه را بی‌توجهی متوفی به نکات ایمنی و نبستن کمربند ایمنی در داخل کابین اعلام کرده بود و نه بی توجهی مسوولان پارک و استاندارد نبودن وسیله بازی: "این خانواده نه تنها از بستن کمربند ایمنی در داخل کابین خودداری کرده بودند، بلکه با رها‌سازی کمربند به خارج از کابین، موجبات گیرگردن آن در کابین پائین‌دستی و در نتیجه واژگونی کابین به هنگام دوران چرخ و فلک و در نهایت سقوط سرنشینان آن را فراهم آورده و این حادثه تلخ را باعث شده‌اند."

به هر حال اکنون موسی خلیل‌اللهی، دادستان عمومی و انقلاب تبریز، نظر اولیه را اعلام کرده است که به موجب آن دو شخصیت حقوقی (شرکت بازرسی و شرکت بهره بردار) و کاربر این وسیله بازی، مقصر شناخته شدند.

خلیل‌اللهی به ایسنا گفته است: مسئولان پارک مبنی ادعا کرده اند دستگاه گواهی استاندارد داشته است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که بر اساس اعلام نظر کارشناس رسمی دادگستری در زمان اخذ این گواهینامه، بی‌توجهی شده است. به همین جهت شرکت بازرسی این دستگاه، در بروز حادثه مقصر شناخته شده است.

به گفته او بر اساس اعلام هیئت بررسی‌کننده به این پرونده، شرکتی که کاربر این دستگاه بوده به دلیل اینکه نه‌تنها "استفاده از کمربند ایمنی الزامی است" را روی دستگاه درج نکرده بوده بلکه به دلیل به کارگیری افراد فاقد تجربه کافی در کاربری این دستگاه به میزان 30 درصد مقصر شناخته شده است: بر اساس این رای، 40 درصد نیز شرکتی که مسئول بازرسی از این چرخ و فلک بوده مقصر شناخته شده است زیرا این شرکت وظایف خود را به درستی انجام نداده و کمربندهای این دستگاه را در شرایط مختلف آزمایش نکرده است. متصدی کاربری موظف بود هنگام سوار شدن افراد بستن کمربندهای ایمنی استفاده‌کنندگان را بررسی و راهنمایی‌های لازم را انجام دهد، طبق بررسی‌های صورت گرفته، 20 درصد هم افرادی که متصدی کاربری این دستگاه بودند، در وقوع این حادثه مقصر شناخته شدند."

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گیلان IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    3 0
    یاسلام تو ایران عادت شده بعدازحادثه دنبال مقصرمی افتیم شک نکنید جان دو هم وطن بعلت عدم استانداردازدست دادیم حالا دنبال مقصر بگردیم . روحش شان شاد یاشاسن آذربایجان هم وطن رحیم آباد رودسر