درپی اعتراض یکی ازخوانندگان خبرآنلاین به دانشگاه پیام نورتهران درباره تفکیک ترم ها درروزهای زوج و فرد، مدیرروابط عمومی این دانشگاه در پاسخ گفت:« طرح زوج و فرد ترم های دانشگاهی کاری کارشناسی شده است»

علی یکی از خوانندگان نوشته بود:« سلام، من دانشجوی رشته برق پیام نور تهران هستم .دانشگاه ما به دلیل کمبود فضای آموزشی درس ها رو زوج و فرد کرده .یعنی نیمی از دانشجو ها می توانند یک سری از درس ها در یک ترم به صورت غیر حضوری بخوانند و باید تا ترم بعد صبر کنند تا اون درس رو بتونند حضوری درس بخونند(آن هم در صورتی که ظرفیت کلاس ها اجازه بده)
درس های رشته انسانی رو میشه به صورت غیر حضوری خوند اما رشته های مهندسی رو به هیچ وجه این طور نیست
تو رو خدا پیگیری کنید هیچ کس جواب گوی ما نیست»
مهاجرپورمدیرروابط عمومی دانشگاه پیام نوراستان تهران درباره مشکل مطرح شده این مخاطب گفت:« زوج و فرد کردن ترم های دانشگاه پیام نورموضوعی است که درسیاست های کلان دانشگاه پیام نور مطرح و در باره آن تصمیم گیری و به واحد های دانشگاهی ابلاغ شده است و دیگرقابل بازگشت نیست.ازاین رونمی توان هیچ تغییری درآن ایجاد کرد. اما در پاسخ به درخواست دانشجویی که گفته بود آیا دررشته های فنی این روش جواب می دهد یا خیر؟. باید بگویم این برداشتی اشتباه است. زیرا روال اینگونه است که در ترم زوج دانشجویان یکسری ازواحد ها راانتخاب کنند ودرترم فرد نیز یک گروه دیگرازدرس ها را بخوانند.علت این تصمیم گیری به دلیل حجم منابع درسی و تقاضای فراوان دانشجویان بوده است. درچنین شرایطی برای اینکه همه دانشجویان بتوانند ازکلاس های درسی استفاده کنند واحد ها در ترم زوج و فرد تقسیم شده اند. از این رواین تقسیم بندی هیچ ارتباط و تاتیری برکیفیت و محتوای فنی یا علوم انسانی ندارد. از سوی دیگراگردانشجویی در ترمی نتوانست واحد بردارد در ترم بعد این واحد ارائه می شود.»
او افزود:«سعی شده دراین کارپیش نیازها و پس نیازهای واحد ها رعایت شود. به این ترتیب درس هایی که پیش نیازهستند درترم فرد لحاظ می شود. بنابراین می بینید که روی این موضوع کارکارشناسی انجام شده است. اگردرمواردی مشکلی پیش بیاید، دانشجویان می توانند موارد خاص را به ما اعلام کنند تا به آن رسیدگی شود. ولی درمجموع واحد های پیش نیاز و پس نیازدر سیاست زوج و فرد ترم ها لحاظ شده است. اما دانشجویان برای رفع موارد خاص می توانند به دانشگاه پیام نوراستان تهران مراجعه کنند و مشکلاتشان را با مدیرآموزش استان در میان بگذازند.»
45235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    3 7
    حالا من کاری ندارم که فعلا همه کاسه کوزه ها داره سر دانشگاه پیام نور می شکنه ولی والا ما هم که دانشگاه دولتی درس خوندیم اونم دانشگاه اصفهان درس ها زوج و فرد بود یعنی یک ترم درس ها مثلا ترم فرد ارائه می شد و کلاس تشکیل می شد و ترم بعد ترم زوج اصلا درس های ترم قرد حتی ارائه هم نمی شد و اگر کسی درسی را می افتاد باید تا ترم فرد بعدی صبر می کرد باز هم خدا پدر دانشگاه پیام نور را بیامرزه که حداقل درس ترم فرد را در در ترم زوج ارائه می دهد و برعکس ولی به صورت خودخوان !به صورتی که کلاس تشکیل نمی شود ولی امتحان برگزار می شود . هر چند خبر آنلاین نظر قبلی منو در مورد شهریه دانشگاه پیام نور منتشر نکرد ولی اشکالی نداره چون اتفاقا این روال دانشگاه پیام نور یک حسن محسوب میشه که دانشگاه های دولتی ندارند
  • بدون نام GB ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    11 0
    وقتی ظرفیت ندارید چرا دانشجو می گیرید؟
  • بدون نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    7 5
    اول شروع تفكيك جنسيتيه