حسین رضازاده می گوید بزرگترین دستاورد فدراسیون وزنه برداری حتی بالاتر از مدال های المپیکی ، این است که نزدیک به 3 سال اخیر را پاک پاک بوده است.

حسین رضازاده در گفت و گو با خبرآنلاین ؛ درباره آخرین وضعیت فدراسیون وزنه برداری گفت:« خدا را شکر شرایط بد نیست. خبری از پول نمی شود اما سعی می کنیم با کمک دوستان مان ، مساعدت های مسئولان خوب استانی و تلاش های همکاران ، اردوهای تیم را بدون وقفه در رده های مختلف سنی برگزار کنیم. حتی 3 مرحله از اردوهای المپیکی ما را در استان های مختلف ، استانداران برگزار کردند که جا دارد از آنها تشکر ویژه ای داشته باشم. »

او درباره شرایط فدراسیون و جدایی برادران ریاحی هم گفت:« دوستان دیگر در کنار ما تشریف ندارند. از وقتی آقا داراب بازنشسته شد ، تقریبا مسئولیت کار دبیرکلی فدراسیون هم با خودم شده چون شرایط طوری نیست که بتوانیم کارها را خیلی پخش کنیم. باید کسی در کنارمان باشد که با هم آرامش داشته باشیم. تیم های ملی را کوروش می گرداند ، آقای زرین گل نایب رئیس هستند و باقی کارهای اجرایی فدراسیون را هم خودم به صورت تمام وقت انجام می دهم. خدا را شکر فعلا که مشکلی نیست و به همین شکل احتمالا کار را ادامه می دهیم.»

وزنه برداری در المپیک موفق بود اما در بعضی اوزان ، خیلی رقابت جدی وجود نداشت. حاج حسین که خودش یکی از بزرگان وزنه برداری دنیاست در این باره می گوید:« به هر حال ورزش های رکوردی همیشه همین طور است. مثلا در فوق سنگین در بازی های المپیک سیدنی ، رکورد 460 کیلوگرم برای کسی که تبتش کرد مدالی نداشت اما اینجا رکورد طلای مسابقات 450 بود. یا مثلا در دسته 94 کیلوگرم وزنه سعید محمدپور ما در المپیک های قبلی اقلا نقره داشت ولی اینجا او روی سکو هم نرفت . یا در دسته 105 همه دیدند که دو وزنه بردار روس به همان سرنوشتی دچار شدند که قبلا هم برای ورزشکارانی از کشور ما رخ داده بود. آنها حتی توی دهکده المپیک بودند با بچه های دیگر غذا می خوردند اما ناگهان روز مسابقه روی صحنه نرفتند. این کمی سطح بازی ها را پایین آورد ولی خوشبختانه باعث شد ورزشکار ما مدالی با ارزش را بگیرد.»

رضازاده بار دیگر با تاکید بر سلامت ورزشکاران ایران گفت:« ما در 5 ماه ، 3 بار تست دوپینگ دادیم. چند هفته قبل از اعزام به المپیک ، رفته بودیم دیدار با سردار احمدی مقدم ، وقتی برگشتیم فدراسیون دیدیم ناظر وادا آمده و می خواهد تست دوپینگ بگیرد . بدون هیچ مشکلی سجاد ، بهداد و دیگر بچه ها تست دادند. حتی بعد از بازی ها هم در دهکده از سجاد انوشیروانی ما تست خون گرفتند ولی خوشبختانه بچه های ما پاک پاک بودند. 3 سال است که ما خیلی خوب با مشکل دوپینگ مبارزه کردیم که این حتی از مدال های مان هم ارزشمند تر است.»

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =