فارس نوشت:

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور گفت:‌ لایحه بودجه 92 با نگاه درآمد واقعی و هزینه‌های انقباضی و اقتضایی تهیه می‌شود و منابع درآمدی لایحه بودجه نیز ظرف هفته آینده مشخص خواهد شد.

 رحیم ممبینی در مورد بخشنامه لایحه بودجه 92 گفت: بخشنامه تهیه و به هیئت دولت ارسال شده است. در مورد منابع درآمدی لایحه بودجه 92 مرتب با دستگاه‌های مسئول جلسه برگزار می‌شود.

وی افزود: در ارتباط با درآمد نفت لایحه بودجه 92 با وزارت نفت، درآمد مالیاتی، با سازمان امور مالیاتی، درآمد گمرکی با گمرکات، مخابرات، سازمان خصوصی سازی و در مورد سود سهام جلساتی با خزانه‌داری کل کشور برگزار می‌شود.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی از جلسات تعیین درآمد لایحه بودجه نهایی شده است، گفت: با توجه به شرایط موجود ظرف هفته آینده این جلسات کلا به پایان رسیده و تکلیف منابع درآمدی لایحه بودجه 92 مشخص می‌شود.

ممبینی افزود: بعد از مشخص شدن منابع بودجه 92 سراغ بخش مصارف و هزینه‌ها می‌رویم که هزینه‌های عمرانی و مالی معلوم خواهد شد.

وی در مورد اینکه چه دیدگاهی درباره منابع و مصارف لایحه بودجه 92 اعمال می‌شود، گفت:‌ تمام تلاش این است که حداکثر استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی کشور برای درآمد لایحه بودجه در ابعاد مختلف به کار گرفته شود که وقت زیادی برای تعیین تکلیف منابع درآمدی صرف شد.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تاکید کرد: همچنین ساز و کار جدیدی پیگیری می‌شود که مثلا توجه بیشتری به توانمندی بخش خصوصی و غیردولتی در اجرای پروژه‌های عمرانی نسبت به سابق اعمال شود.

ممبینی افزود: با سازو کار جلب مشارکت بیشتر بخش خصوصی در مشارکت و اجرای پروژه‌های عمرانی، بخش منابع بودجه با این نگاه پیگیری می‌شود.

وی در مورد بخش مصارف هزینه‌ای لایحه بودجه 92 گفت: قطعا در بخش مصارف، نگاه انقباضی و اقتضایی دنبال می‌شود، به این معنا که ممکن است در برخی موارد باید توجه خاصی شده و هزینه‌های بیشتری اختصاص پیدا کند، بنابراین براساس اولویت‌بندی و اقتضائات تصمیم‌گیری می‌شود، اما نگاه کلی در بودجه‌های هزینه‌ای نگاه انقباضی با در نظر گرفتن اولویت‌ها و اقتضائات است.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور افزود: همچنین در تهیه لایحه بودجه 92 اسناد بالادستی مانند سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی، قانون برنامه پنجم و همچنین منویات مقام معظم رهبری و تدابیر دولت در نظر گرفته می‌شود.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =