۰ نفر
۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۶

فارس نوشت:

حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی جماعت اخوان‌المسلمین در انتخابات درون حزبی خود با اکثریت آراء «سعد الکتاتنی» را به عنوان رئیس این حزب و جانشین «محمد مرسی» که اکنون رئیس جمهور مصر است، برگزید.
 «محمد سعد الکتاتنی» رئیس پارلمان منحل شده مصر با به دست آوردن 67 درصد آرا رهبر حزب آزادی و عدالت شد.

وی پس از انتخاب به عنوان رئیس جدید این حزب طی اظهاراتی در صفحه شخصی خود در توئیتر و سایت اجتماعی فیس‌بوک از تمامی کسانی که در انتخابات حزب آزادی و عدالت شرکت کردند، تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین با تقدیر از «عصام العریان» رقیب خود در این انتخابات تصریح کرد: اولویت بنده به عنوان رئیس حزب آزادی و عدالت، تلاش برای اتحاد بین گروه‌های ملی و تکمیل انقلاب برای خیزش مصر است.

بیوگرافی سعدالکتانی

“محمد سعد توفیق مصطفی الکتاتنی” در 3 آوریل 1952 در استان سوهاج مصر به دنیا آمد. تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشکده علوم دانشگاه المنیا در رشته گیاه شناسی به پایان رساند. وی نماینده و وکیل و همچنین دبیرکل حزب آزادی و عدالت،‌ شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون مصر است که به دنبال سرنگونی رژیم حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر و پیروزی انقلاب 25 ژانویه این کشور تاسیس شد.

الکتاتنی همچنین از جمله اعضای برجسته جماعت اخوان المسلمون مصر و از جمله اعضای دفتر ارشاد این جماعت است که طی سال‌های 2005 تا 2010 ریاست جناح پارلمانی اخوان المسلمون در مجلس نمایندگان این کشور از دایره بندر المنیا را برعهده داشت.

مدرک کارشناسی خود در رشته علوم را در سال 1974 و کارشناسی ارشد خود را در سال 1979 و دکترای علوم را در سال 1984 به دست آورد و در سال 2000 نیز موفق شد، مدرک کارشناسی ادبیات را بخش پژوهش‌های اسلامی به دست آورد.

مهمترین فعالیت‌های اجتماعی الکتاتنی را باید دبیرکلی سندیکای معلمان از سال 1984 تا 1993 و رئیس سندیکای معلمان استان المنیا از سال 1993 تاکنون و دبیرکل انجمن اساتید دانشگاه المنیا از سال 1990 تاکنون و رئیس بخش گیاه شناسی دانشکده علوم المنیا از سال 1994 تا 1998 برشمرد.

وی نخستین رئیس پارلمان پس از انقلاب 25 ژانویه و سرنگونی مبارک بود که اکنون منحل شده است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =