سازمان ثبت احوال درخواست های تغییر نام به "محمد" را بدون تشریفات اداری رسیدگی می کند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت احوال؛ محسن اسماعیلی مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال گفت: اقدام شنیع اخیر دشمنان اسلام در توهین به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام موجب جوشش احساسات و عشق و علاقه مردم به حضرت ختمی مرتب (ص) شد و برای اظهار ارادت اقدامات متعددی داشته‌اند که یکی از این اقدامات، انتخاب نام محمد برای خودشان است.

او گفت: سازمان ثبت احوال کشور نیز در راستای وظایف و ماموریت های خود به منظور تعظیم به ساحت مقدس حضرت محمد(ص) مقرر کرده است، افرادی که می‌خواهند نامشان را از اسامی غیرمتعارف به نام محمد تغییر دهند، خارج از تشریفات اداری و در اسرع وقت تغییر نام آنها صورت گیرد. مطابق دستورالعمل ارسالی به استان‌ها برای تسهیل در ارائه خدمات سجلی به مردم، اختیاراتی به استان‌ها تفویض شده است که بحث تغییر نام نیز در همین راستا به مدیران کل استان‌ها تفویض اختیار شده است.

به گفته اسماعیلی،  نام محمد 2 میلیون 484هزارو 142 بار در این پایگاه به ثبت رسیده است که با احتساب پیشوند و پسوند‌های متعارف به 6 میلیون نیز می‌رسد.
 

صدور شناسنامه مکانیزه یک روزه در هفته ازدواج

سازمان ثبت احوال همچنین در هفته ازدواج، شناسنامه جدید به مزدوجین این ایام می دهد. اسماعیلی دراین باره گفت: به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، هفته ازدواج ، سازمان ثبت احوال کشور تسهیلات ویژه‌ای را برای زوجینی که در این هفته مبارک ازدواج می‌کنند در نظر گرفته است.

مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: زوجینی که در هفته ازدواج مورخ 26/7/91 لغایت 2/8/91، ازدواج کنند می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال در تمامی نقاط کشور شناسنامه مکانیزه جدید را یک روزه و خارج از نوبت دریافت کنند. طبق بخشنامه‌ای که به تمامی استان‌ها ارسال شده است ، ادارات ثبت احوال موظفند به زوجینی که در این هفته ازدواج می‌کنند درصورت درخواست، شناسنامه مکانیزه را در مدت یک روز برای آنها صادر کنند .

به گفته او تاکنون بیش از سه میلیون جلد شناسنامه مکانیزه صادر شده است: شناسنامه‌های مکانیزه ارتقاء کیفیت پیدا کرده‌اند و از درجه امنیت بالایی برخوردار است و قابل جعل نیست.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    بهانه ی من برای زندگی تو یی یا محمد(ص)
    • بدون نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
      54 44
      چرا منفی دادید؟
    • یه کم فکر کنید IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
      8 13
      بابا من هم جوانم و دوست دارم ازدواج کنم من هم جوونم و دوست دارم بیش تر از ماهی 300 هزار تومان حقوق داشته باشم من هم جوونم و دوست دارم بچه داشته باشم اما نداشتن اینها و شرایط اقتصادی بد دلیلی نمیشه که تمامی اعتقاداتمون رو از دست بدیم واقعا برای اونهایی که منفی زدند متاسفم. خدایا هدایتشون کن.
  • بدون نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    ايشالا كه با اين روش راهي براي سواستفاده خلافكارها باز نشه كه بعدا دودش توي چشم خودمون بره به جاي دشمنان اسلام.
  • هوشنگ IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    24 20
    این رفیق ما بنده خدا دوست داشت اسمش از ادهم بشه محمد ادهم هزار بار رفت و برگشت نشدن که نشد
  • بدون نام IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    28 1
    اگه امکانش هست که سیستم اداری درباره نام شریف محمد خارج از تشریفات اداری و در اسرع وقت تغییر نام را انجام دهد ، چرا در همه موارد این کار را نکند؟ چرا بقیه موارد باید درگیر بوروکراسی بشویم؟
  • Saeed IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    30 1
    چرا بی خودی جو میدین؟چرا احساسی بر خورد میکنید؟مگه با این کارها اتفاقی میفته؟مگه همین الان کم محمد تو دنیا وجود داره؟به جای این کارا اسلام رو درست رو دیگران بشناسونید.
  • فاطمه IN ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    26 4
    ای کاش همه مشکلات نام بود .مشکل اصلی در مملکت ما کمبود مرام محمد است .
  • بدون نام IN ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    25 5
    جای این کارها،سیرتمون رو به محمد(ص) نزدیک کنیم....
  • سینا از شیراز IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    30 1
    حالا این تعویض شناسنامه به مکانیزه چه مشکلی از مشکلات یه زوج جوان حل می کنه؟؟