ایسنا نوشت:

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به دنبال قطع لحظه‌ای یکی از نشان‌دهنده‌های هواپیمای پرواز 5250 تهران – تبریز، خلبان به منظور حصول اطمینان از صحت کارکرد آن لحظاتی پس از برخاستن مجددا در فرودگاه مهرآباد فرود می‌آید.
حمید حبیبی درباره فرود اضطراری پرواز شماره 5250 هواپیمایی آتا اظهار کرد: هواپیمای پرواز مذکور که قرار بود در ساعت 6 روز گذشته، تهران را به مقصد تبریز ترک کند، به هنگام برخاستن از باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد با شوک لحظه‌ای یکی از نشان‌دهنده‌های هواپیما مواجه می‌شود.
وی ادامه داد: به دنبال این امر یکی از نشان‌دهنده‌های هواپیما (heading indicator) که وضعیت هواپیما را نشان می‌دهد برای لحظه‌ای قطع می شود که خلبان بلافاصله پس از برخاستن به منظور حصول اطمینان از صحت کارکرد آن مجددا در فرودگاه مهرآباد فرود می آید.
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری، خاطرنشان کرد: پس از حصول اطمینان از صحت کارکرد و تست مجدد سیستم اویونیکی و الکتریکی پرواز انجام شد.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    6 0
    اون وقت هواپیما با این شدت و سرعت با این عجله زمین میشینه؟
  • بدون نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    7 1
    معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری یه جوری گفته انگاری خلبان لازم نبوده حتما فرود اضطراری انجام بدهد چرا قطع شده؟!!!!!!
  • بهمن IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    9 0
    دو ماه پیش ما با یک فروند هواپیمای شرکت زاگرس خواستیم بریم مشهد که هواپیما تا وسطهای راه رفت و برگشت . هیچکس هم توضیح قانع کننده ای نداد و پرواز ما با 4 ساعت تاخیر انجام شد . مشکل هواپیمایی ما تحریم نیست ، مدیریت است . به همین هواپیمایی ایران ایر نگاه کنید که یک زمانی گل سرسبد هواپیمایی منطقه بود . شاید تحریم در کیفیت فنی هواپیماها تاثیر گذاشته باشد ولی آیا بی اعتنایی و بی احترامی به مسافر هم به تحریم ربط دارد ؟ من سه شنبه هفته پیش با هواپیمایی ایران ایر به بندعباس رفتم . از آن کانتر پرواز تا آن مهماندار هواپیما به هرکدام که سلام کردم ، جوابی نشنیدم . باور کنید ! متاسفانه یا آموزش ندیده اند یا نظارتی بر کار آنها نمیشود و بازهم میگم که ربطی به تحریم ندارد .