رییس سازمان حمایت گفت: قیمتهای جدید خودرو از تاریخ 12 مهر ماه جاری اعمال می شود و خودرو سازان مکلفند نسبت به تحویل خودرو با قیمتهای قبلی به متقاضیانی که قبل از این تاریخ اقدام به ثبت درخواست خود کرده اند اقدام کنند.

رييس سازمان حمايت از توليد كننده و مصرف كننده از ذخيره سازي كافي كالاهاي ضروري و اساسي مردم خبر داد و گفت : اولين اولويت بدنه دولت وجود به حد كافي كالاهاي ضروري و اساسي مردم در بازار است و در اين زمينه در شرايط بسيار خوبي قرار داريم.
به گزارش خبرآنلاین سيد جواد تقوي در نشست امروز خبري خود همچنين از تشكيل كميته ويژه برخورد با محتكرين و گرانفروشان با همكاري سازمان تعزيرات حكومتي خبر داد و افزود : تمامي انبارها ، سردخانه ها و مراكز نگهداري و دپوي كالا در اين طرح مورد بازرسي قرار مي گيرند و در صورت احراز تخلف با كمك شعبه سيار، قاضي در همان محل حكم خود را صادر مي كند.
تقوي در اين رابطه از كشف و ضبط 500 تن برنج خارجي و5 هزار تن كالاي پتروشيمي ( ماده اوليه صنعتي) از 3 انبار طي روز گذشته خبر داد.
وي اين كميته را نيازمند همكاري بين بخشي از جمله وزارت كشور ، دادگستري، نيروي انتظامي و بازرسين وزارت صنعت ، معدن و تجارت دانست و اضافه كرد : براي اينكه اين همكاري مشترك ،‌سريع و همزمان شكل بگيرد نيازمند همكاري بين بخشي هستيم.
معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت يكي از اولويتهاي طرح تشديد را لوازم خانگي دانست و افزود : مواد غذايي ، پتروشيمي ، فولاد ، مصالح ساختماني ، لاستيك ، شوينده ها ، لبنيات ، خودرو و لوازم خانگي چه وارداتي و چه ساخت داخل جزو اولويتهاي طرح تشديد بازرسي هاست .
وي با اشاره به مولفه هاي تاثير گذار در افزايش قيمت كالاها از جمله تغييرات نرخ ارز ، تغييرات جهاني قيمتها و مواد اوليه تاكيد كرد : در افزايش قانوني قيمتها سعي كرديم كف افزايش قيمت را لحاظ كنيم.
تقوي با تاكيد بر اصلاح نظام توزيع اضافه كرد : اشكالات وارده در نظام توزيع ، ماليات ، ماليات بر ارزش افزوده ، بيمه ، بورس كالا و حمل و نقل مجموعا بر قيمت تمام شده تاثير مي گذارند.

خودرو سازان حق افزايش مجدد خودرو را ندارند

وي در بخش ديگري از اين نشست با اشاره به افزايش قيمت خودرو، اين تصميم را به دليل افزايش نرخ ارز براي تامين قطعات خودرو از جمله آلومينيوم ، فولاد و فوم كه ضريب بالايي در تعيين قيمت خودرو دارند عنوان و تصريح كرد : قيمتهاي جديد از تاريخ 12 مهر ماه جاري اعمال مي شود و خودرو سازان مكلفند نسبت به تحويل خودرو با قيمتهاي قبلي به متقاضياني كه قبل از اين تاريخ اقدام به ثبت درخواست خود كرده اند اقدام كنند.
تقوي با برشمردن پيش شرطهاي لازم براي افزايش قيمت خودرو براي خودروسازان اضافه كرد : تنظيم بازار ، خدمات پس از فروش ، بهبود كيفيت و رعايت استانداردهاي بين المللي و رعايت دوره زماني براي قيمت ، از جمله پيش شرطهاي لازم براي افزايش قيمت خودرو است و از آنجا كه خدمات خودرويي و نصب تجهيزات جديد مثل ايربگ و ABS و آپشن هاي جديد در قيمتهاي جديد لحاظ شده خودورسازان حق افزايش دوباره قيمت به بهانه نصب اين تجهيزات را ندارند.
به گفته وي 53 شركت و افراد حقوقي در تهران كه تا قبل از نيمه ارديبهشت ماه با ارز مرجع اقدام به وارد كردن خودروهاي لوكس كرده بودند مورد بازرسي قرار گرفتند و 3 شركت به ميزان 15 ميليارد تومان و يك شركت نيز به ميزان 111 ميليارد تومان به خاطر فروش با ارز آزاد خودروجريمه شدند .
وي اعلام كرد : سازمان حمايت با سامانه 124 آمادگي دارد كه شكايات مردم را در خصوص عدم عرضه خودروها از سوي خودروسازان و نمايندگي هاي خودرو پيگيري كند.
رييس سازمان حمايت از مصرف كننده توليد كننده همچنين اعلام كرد :دولت تصميم گرفت از ده روز گذشته صادرات مجدد تمام كالاهاي وارداتي با ارز مرجع را ممنوع كند و كالاهاي ساخته شده از كالاهاي وارداتي با ارز مرجع در صورت صادرات حتما بايد مجوز داشته باشند و در اين صورت مابه التفاوت ارز مرجع تا ارز آزاد ( ارز مبادله اي) آن از متقاضي دريافت مي شود .
3939
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    16 0
    "خودرو سازان مکلفند نسبت به تحویل خودرو با قیمتهای قبلی به متقاضیانی که قبل از این تاریخ اقدام به ثبت درخواست خود کرده اند اقدام کنند" عبارت صريحي نمي باشد و لازم است كه منظور از ثبت درخواست بمعني خريد از طريق پيش فروش و با شرايط پيش فروش خودرو سازان است و يا خير
  • حامد IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    21 0
    دعوت نامه های خودروی مگان تحویل مهر ماه که اسفند سال 90 ثبت نام کرده بودند صادر شد . قیمت پایه 44660000 تومان . حتی قیمت بسته های خدمات اون رو هم افزایش دادند . بسته 3 ستاره از 800000 تومان به 945000 تومان . بعد آقای رئیس سازمان حمایت از ... میگن این کارشون غیرقانونیه ؟ پس چرا برخورد نمیکنن ؟ ما باید هزینه کنیم ؟ جالب اینجاست که دعوت نامه های شهریوریها هنوز صادر نشده . چون شنیده شده که قراره به قیمت قبلی باشه . در حالی که ثبت نام تحویل شهریور و مهر در یک تاریخ و با شرایط مساوی بوده . حالا چه فرقی بین این دو گروه هست ؟ باز هم شنیده شده که بیشتر خودرو های تحویل شهریور رو خود نمایندگیها برداشتن . برای همین با استفاده از نفوذی که دارن میتونن با قیمت قبل بگیرن و با نرخ جدید بازار آزاد بفروشن .
  • بدون نام IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    8 0
    آقای تقوی باسلام قیمت رانا چند؟؟؟
  • حسین US ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    2 2
    من که دقیقا 12 مهر ثبت نام کردم تکلیفم چیه؟
  • بدون نام IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    13 1
    پس چرا خودتان رانا 44 درصد گران کردید ما که نفهمیدیم .
  • حبیب IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    8 1
    احیانا شامل رانا هم میشه؟
  • متاسف برای ایران و ایرانی IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    13 1
    سلام. نمایندگیهای ایران خودرو و پارس خودرو تماس که میگیرم میگویند ماشین برای فروش نداریم. و بعد میرن ماشینهای تحویلی از کارخانه را توی بازار آزاد سه چهار میلیون گرونتر میفروشند. این چه قیمت گذاری و چه برنامه ایه اینا دارند؟؟ چرا کسی رسیدگی نمیکند؟ همه مسئولین فکر جیب خودشون هستند.
  • بدون نام IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    13 0
    تا به حال چندين مصاحبه در اين مورد صورت گرفته و نهايتا هنوز نظر شفاف و بدون ابهامي صادر نشده است . ايا كساني كه تا قبل از اين تاريخ قرارداد خريد امضا كرده اند و نيمي از پول را داده اند و مابقي را در زمان تحويل بايد بدهند مشمول اين وعده هستند يا نه . چرا اينقدر از خودرو سازان ميترسيد . اين مردمي كه با هزار قرض و قوله و وام براي يك خودرو ثبت نام كرده اند به كجا بايد مراجعه كنند و تظلم خواهي كنند . بيائيد تعرفه خودروهاي خارجي را برداريد تا خوذرو سازان بفهمند در كجاي صنعت خودرو سازي در جهان قرار دارند انوقت اگر به مردم التماس كنند اين لگنها را نمي خرند
  • پاکزاد IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    6 0
    خودروسازی سایپا ( برخلاف ایران خودرو) ثبت نامی هایی که موعد تحویل آنها مهر بوده در حالی که حدودا 6 ماه قبل اقدام به پرداخت نیمی از پول خودرو را نموده بودند مشمول افزایش قیمت قرار داده که این خلاف گفته وزیر صنایع و رییس سازمان حمای از مصرف کنندگان(و تولیدکنندگان) می باشد.
  • خريدار IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    3 0
    خودروسازان مکلفند ولي به تکليفشان عمل نمي کنند من خريدار چه کاري مي توانم انجام دهم؟
  • محمد رضا IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    0 0
    سازما ن حمايت بايد مصوب كند و به خودروسازها اعلم كند كه خودروهاي رانا كه قبلا ثبت نام كرده اند را به قيمت قبل تحويل بدهيد و براي ثبت نام هاي جديد شفاف سازي كند و هرچه توان داريد و قيمت روز اگر مشتري ميخرد بفروشيد و مردم را فريب ندهيد و در جامعه نارضايتي ايجاد نكنيد.
  • محمودي IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    0 0
    براي خودروهاي تحويل مهر اين مطلب کاملا مبهم است چرا که تحويل خودرو مي توانسته قبل از دوازدهم باشد و مي توانسته نباشد.خواهشمندم پيگيري نماييد.ايران خودرو تندر تحويل مهر را با قيمت قبلي تحويل داده و پارس خودرو با قيمت جديد.واقعا در حق امثال من که تحويل مهر پارس خودرو بوديم اجحاف شده.دعوتنامه اي مي بايست اواخر شهريور ميامده اواخر مهر آمد