در حالی که اقتصاد ایران با محدودیت منابع ارزی مواجه است، خودروهای لوکس که با ارز مرجع دولتی وارد شده اند و قیمت آنها از 600 میلیون تومان هم فراتر رفته است، در خیابان های شهرهای کشور تردد می کنند.

حال نظر شما در مورد این عکس چیست؟ 

نظر خود را در مورد این عکس به صورت کامنت ارسال کنید.

نظراتی که پس از ساعت 19 ارسال شوند، صبح روز بعد نمایش داده خواهند شد.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 270
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    مسئولین باید در محضر خداوند پاسخ گوی حق ضایع شده بیماران و جانبازان و مردمی که از ارز مرجع محروم شده اند پاسخگو باشند...
    • مرتضی IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      بذارین نمای شهرمون یکم جلوه پیدا کنه و زیبا بشه٬ تا چشمت کار میکنه٬ پرایـــــد!
    • دوستدارزنگير IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      باسلام همه دوست دارن باكلاس ودررفا زندگي كنن نه از راه خوردن حق ديگران ونه يه شبه پولدارشدن .خيلي ها نمي دونن اسمش چيه مال چه كشوريه قيمتش چقدره .تمام اونايي كه باارز رسمي واردكردندوبا گران شدن ارز با نرخ آزاد فروختند به نظر من بيان به مردم فقير يا كساني كه جوان دم بخت دارندكمك كنند ويه مقداري هم سودبراي خودشان بردارندتجارت بالاخره همينه هركسي به دنبال منفعت خودش هست فكركنن اصلا" دلار گران نشده .دل اونايي كه ندارن شاد كنن .نذار ن مردم فقير روز به روز فقيرتر وبيچاره تر بشه.البته اين برمي گرده به مسئولين وتواين وسط خيلي ها هم سواستفاده كردند.اميدوارم يه روزي بشه كه انشاالله .....منظورم اون ته دلت بود.همه به فكر هم باشيم دونيا دوروزه اوني كه ماشين مدل پايين هم سوار ميشه غصه نخوره.
    • بدون نام IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      دوست عزیز هموطنانت در آذربایجان از سرما میلرزند. به اونا کمکی نمیکنی و میری ماشین چند صد میلیونی میخری ؟ خوشا به غیرتت
    • فرید EU ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      هیچ مالی اندوخته نمیشه مرگ با ظلم در این شرایط سخت با رانت میشه سوار این ماشینها شد درسته چهره شهر زبیا میشه ولی زمانی همه در رفاه زندگی کنن چهره شهر زبیاست
    • مهدی گردان DE ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      110 9
      دوتا داستانه اولا مسولین پاسخ بدن چرا ارز دولتی دادن و اصلا چرا آزاد کردن واردات خودرو رو ؟ مگه زمان آقای خاتمی واردات نداشتیم اوضاع بد بود؟ و الان خوب شده؟ دوم فروشنده خودرو باید جواب بده چرا به قیمت وااردات نمیفروشه؟ دست آخر باید گفت یه نفر شاید کار کرده و زحمت کشیده و پولشم حلاله این ماشینو هم از مغازه دار و واردکننده با دلار 3 تومنی خریده حق کسی هم ضایع نکرده چرا باید طوری مطلب بزنیم اونو مخاطب قرار بدیم؟ کمترین تقصیر با کسیست که اینو خریده.
    • بدون نام US ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      113 8
      مگه مسولین باید پاسخگو هم باشند ؟؟!! اونوقت کی ماشین لوکس وارد کنه برا از ما بهترون
    • امیر IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      75 20
      همینطور دانشجویان بی پناه خارج از کشور
    • Poorya US ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      132 4
      به نظر من مقصر همون دولته چرا تعرفه واردات خودرو رو حذف نمی کنن تا بخوان ارز دولتی بدن بابا تا کی باید پراید و پیکان وانت سوار شیم یه خورده سرتونو بچرخونین سمت کشورهای دیگه ببینین اونا چی سوار میشن چراباید کمری که تو کشور های دیگه که میشه با 16 میلیون خرید تازه صفرش ما باید 80 میلیون پول دست دومشو بدیم تا کی باید هموطنانمون تو پراید بمیرن ؟ اونوقت یه لامبورگینی میبنیم باید بگیم اوووو یارو چی سوار شده بابا اینا تو کشورهای دیگه 100 میلیون قیمت نداره!!!!
    • vhl IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      82 35
      بابا به نیمه پر لیوان هم نگاه کنید . بازم اینا توی کشور یه چیزی آوردن . حساب اوناییکه فقط ارز بردن و اونور خرج کردن جلوتره . تازه اینا که 600 میلیون بیشتر نیست . نوش جونشون . ما هم با پراید سر می کنیم دیگه . عوضش اون دنیا ما لامبورگینی سوار میشیم اینا پراید . اینا باید با پراید از پل صراط بگذرند ! فکرشو بکن.
    • بدون نام MY ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      97 34
      این اشک دیده من و خون دل شماست
    • بدون نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      33 48
      آخه این نظرا به این عکس چه ربطی داره هر چیزی به جای خودش
    • آرش IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      40 1
      وقتی ماشین داخل ایران انحصاری شده خودرو ساز هز قیمتی که خواست واسه خودرو خودش میزاره میتونه به راحتی ماشین تولید نکنه یا دیر به مشتری بده یا خدمات پس از فروش نداشته باشه یا خودش باعث دلال بازی تو بازار بشه تا قیمت خودرو بره بالا
  • فریبا IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    دارندگی و برازندگی
    • احمد IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      79 18
      البته با وجود امثال حضرتعالی با این نظرات مشعشع باید هم اینجور گفت! توی اقتصاد های ناسالم مثل کشور ما یا روسیه و ... یک دفعه وسط هزاران فقیر چند مالتی میلیاردر هم بوجود میاد!
  • omidss IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    خوشگله !
  • omidss IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    خوشگله !
  • با نام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    حاصل هدفمندی یارانه ها از واقعیت تا آرزو
  • سعيد IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    دوستش دارم بد
  • بدون نام US ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    زرد دست نیافتنی
  • ناشناس IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    پشت کردن به 99%ملت ایران
  • بدون نام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    چی بگیم آرزو می کردم ساخت ایران بود همه ایرانی ها به داشتن اش افتخار می کردند ولی حالا که نیست سوار شدنش هم افتخاری نمی آورد جز به رخ کشیدن برای صاحب اش راستی این جا خیابان مطهری نیست. آره همون جاست
  • hamze IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    با سلام سوار ماشین‌هایی از این نوع شدن از اصل دارای مشکل نیست، اما اگر چند عکس از مناطق جنوب شهر یا مردمی که روزانه با هزارو یک مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند تا روز خود را به شب برسانند و یا هزاران عکس مانند آن در کنار این تصویر قرار می‌دادید بهتر بود! تا شاید این سوال را در ذهن بیننده یا کسانی که سوار بر چنین ماشین‌هایی می‌شوند ایجاد کند: آیا با وضعیتی که همشهریان یا هم وطنان یا هم نوعان من دارند، سوار شدن من در چنین ماشینی توجیه دارد؟ کاری نداریم که دیگران این سوال را از خود می‌پرسند یا نه! هر شخصی باید وظیفه خود را انجام دهد و در پایان لازم به ذکر است این مطالب ربطی به دین یا مذهب خاصی ندارد، بلکه تنها ارتباط آن با انسانیت است! هر چند که موضوع اصلی همه ادیان و مذاهب نیز همین انسانیت است!
  • کامیار DE ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    نظری نداشتم اما الان توی کشور المان هم من ازین ماشینا کم میبینم!!!
  • حسین IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    به نظر من اینها یا اقا زاده هستند یا از نتایج خصوصی سازی به سبک ایرانی وقتی این همه شرکت وابسته به شرکت های دولتی مثل قارچ سر در میارن
  • ایمان IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    به درد نمی خوره.لوتی سوار نیس!!همون پیکان 78 خودم!!!!!
  • ایرانی IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    41 2
    تعداد معدودی از مردم در این جریان نوسانات ارز سرمایه شان 2 برابر شد و تعداد کثیری از مردم به این نتیجه رسیدند که دیگر برخی از خواسته هایشان در هیچ دسته مگر در دسته آرزوها نمی گنجد. خواسته هایی مثل خان دار شدن و داشتن ماشین ( فقط داشتن ماشین نه ماشین لوکس)
  • بدون نام EU ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    32 7
    دوگانه سوز ند؟
  • اردشير ريپورتر IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    43 6
    در ايران كاخي نيست كه بر كوخ ساخته نشده باشد
  • بدون نام EU ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    37 3
    تو ميگي صاحب اينها ميدونند معناي كارت سوخت چيه؟
  • محمد IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    24 21
    ماشین که از خوشگلی حررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررف نداره اونی هم که واردش کرده بچه زرنگ بوده دمش گرم
  • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    هايت تاسف براي مجوز دهندگان واردات اين نوع خودروها ؟؟؟!!!!
    • بدون نام A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      واردات و استفاده از این خودروها به خودی خود عیب نیست. در کشور ما هستند کسانی که از این خودروها استفاده کنند و اگر واردات آنها ممنوع بشه از همین سرمایه در کشورهای دیگه بهره میبرند. فراموش نکنیم که الان هم چرخ همین صنعت لنگ ما توسط افراد سرمایه دار به چرخش در میاد. اما مشکل از اونجایی شروع میشه که افرادی با رانت دولیت اقدام به واردات این خودروها با ارز مرجع میکنند. این نوعی ظلم در حق مردمی است که الان در خرید ماست و شیر هم مشکل دارند.
    • بدون نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      11 13
      برو پرایدت رو سوار شو
    • بدون نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      71 2
      كسي نگفته عيبه. اينكه با دلار 1226 وارد بشه عيبه
  • بدون نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    28 1
    کم کم ارزوی داشتن ماشینای انور خیابون هم تو دلمون میمونه چه برسه به این سالار
  • sasan IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    19 17
    خب دارن میخرن (نوش جونشون)
  • آشنا IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    بازم انگشت کوچیکه پراید ما نمیشه جون تو
  • قشر متوسط IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    22 23
    اگه حسود باشی حسودی می کنی اگه نباشی تحسین!
  • بدون نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    120 9
    يك روزي معلوم ميشه كه اين پول ها از كجا اومده، و تا زماني كه آگاهي هاي واقعي ما مردم رشد نكنه همين جوري خواهد بود.
  • مسعود US ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    زندگی مال پولداراس
    • بدون نام EU ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      26 10
      نه! زندگی واسه اونایی هست که ذهن ثروتمندی دارن.
  • حسين US ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    131 5
    اين چي هست حالا ؟ نکنه لامبورگيني ، لامبورگيني که ميگن همينه ؟!!! ;)
    • بدون نام MY ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      91 7
      این پیکان جوانان گوجه ای هست عزیزم
  • بدون نام EU ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    65 1
    خرج سرمایه به مصرفی
  • t-seven IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    113 5
    "عکس 1.5 میلیاردی" واسه تیترش! راستی اونجا چه خبره! کدوم خیابونه!؟ چرا خیابونای ما از اینا نداره!؟ مسئولین رسیدگی کنن لطفا!
  • مهران IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    باسلام باید دید پولشو از چه راهی بدست آورده اگه حلال باشه که مبارکش باشه اگه حرام باشه که.....
    • بدون نام IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      17 27
      برادر عزیز ، کسی که 1 میلیارد پول ماشینشه ، 5-6 میلیارد سرمایه دیگه هم داره. شما مطمئن باش 6-7 میلیارد پول از راه حلال به دست نمیاد .
    • monzer IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      11 5
      با سلام خدمت دوست عزیز وقتی در اسلام این همه سفارش شده است نسبت به رعایت حال همسایه و می‌گوید مسلمان نیست شخصی که شب بخوابد و از حال همسایه خود خبری نداشته باشد، آیا این دستورات مربوط به اموال حرام است؟ خیر، اگر حرام بود که دادن آن به دیگران نیز مشکل دار بود! بلکه در مورد اموال حلال است. یعنی ای شخصی که این اموال را از راه حلال به دست آوردی حواست به دیگران هم باشه! شاید در همسایگی تو شخصی به هزار و یک دلیل نتونسته باشه به راحتی تو سر راحت روی بالش بگذارد. و اینها همگی برآمده از حس انسانیت است
    • reza IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      21 21
      اگه حلال بود که اینو سوار نمیشد...
    • بدون نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      28 4
      کجایی عمو خوابی ؟ داره میگه با ارز دولتی چه ربطی به حلال و حرام داره اصل موضوع ازدستت خارج نشه
  • پورشه IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    104 1
    دکتر پورشه وقتی شروع به طراحی ماشین های بسیار پیشرفته برای نازی ها کرد همزمان خودروی بسیار جالب فولوکس رو هم برای مردم عادی ساخت که تو فناوری خیلی جالب تر از خودروی های لوکس بود ولی الان ما داریم حسرت می خوریم که پول نداریم حتی بریم تو خیابون های که این ماشین ها رد می شن ببنیم کجای دکتر پورشه یه فولوکس هم برای ما بسازی
    • شاهرخ IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      15 0
      تازه جالبه قیمت فولوکس زمان نازی ها با قیمت یک موتور سیکلت معمولی یک بوده فولوکس رکوردار عجیبی هم هست پرتیرازترین خودروی جهان تولید در حدود80 سال با همون پلتفرم که واقعا هیجان انگیزه اولین تولید 1936 در آلمان اخرین تولید 2011 در مکزیک دکتر پورشه روحت شاد که الان اسمت هم حسرت آمیز شده
  • یوسف IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    پاسخی به فریبا خانم : درست است که دارندگی و برآزندگی اما : توجه نکردید که خبرنگار نوشته بود پا پول ارز « پایه دولتی » این یعنی آن بنده خدا با پولی که بخشیش برای من و بخشیش برای شماست این رو خریده و تنهایی سواره و پزش را به من که بخشی سهم دارم میدهد . نه با پول خودش!!!
    • فریبا IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      87 68
      آقا یوسف شما باور می کنید که با پول ارز مرجع وارد شده؟؟؟ در ثانی اونی که میخره به هر حال با هر ارزی پولش ر و داشته که می خره. حالا مدیریت ضعیف کشور ما اجازه پایمال شدن حق ما رو میده که مقصر پولدارها نیستن!!
    • رام IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      7 1
      تا اونجایی که من فهمیدم این ارز مرجع موقعه ای اعمال میشه که قراره مالیات ورود به کشور پرداخته بشه . بر حسب همون قیمت خریداری یه درصد ناچیزی حدود (نمیدونم 120 درصد یا یه همچین چیزی) به جهت حمایت از خودروی داخلی باید بپردازه . همین 120 درصد خودش ظلمه و اگه حدسم درست باشه کار درستو اینا کردن . اون درصد بدن به دولت که چیکارش کنه ؟ همون بهتر که لااقل چرخ کارخونه باباش بچرخه و دورشم یه 50 تا خانواده نون بخورن.
  • بدون نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    134 9
    فاصله طبقاتی زیاد که در جامعه ایجاد شده.
  • عباس رشتی IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    اونایی که تو خط امام نیستن خون شهدا رو پایمان می کنن .......................
    • بدون نام IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      14 3
      ادب مرد به ز دولت اوست
    • آرش US ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      10 44
      والا، به خدا قسم، اين انقلاب مفت و مجانی به دست ما نيومده ، ما بايد پاسدار خون شهدا باشيم؛ پاسدار خون شهدا باشیم! اونایی که ...
  • بدون نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    42 70
    تا بوده همين بوده...دارا و ندار...اعتراضي وارد نيست....
    • بدون نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      10 5
      به کسی که از راه نامشروع پول به دست آورده باشه نمی گن دارا میگن دزد !!!!!!!
  • ثبت IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    68 10
    همه چیز معلومه ما چی بگیم .. خود بالایی خبر از دل ما جوان ها که فقط یک سقف برای زندگی میخوایم با 600 میلیوم یعنی زحمات 45ساله پدرم که پنج صبح تا پنج غروب کار کرد رو جمع کنید این قدر نمیشه تازه این فقط پول ماشینه... پدری من (وخیلی های دیگه) جنگ هم دیده و منی که تو جنگ بزرگ شدم... قضاوت رو به خدا میسپارم. جواب هم از خودش میخوام .. مگه پدران ما به جز جهاد کردن...
  • سید IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    165 6
    کاش بجای این عکسها عکسی هم از کارگرانی میزاشتین که ماههاست حقوق دریافت نکردند
  • اميدوار IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    72 3
    باز صد رحمت به صاحب اين ماشين كه داره پولدار بودنشو نشون ميده. خيلي بيشتر از صاحباي اينجور ماشينا وجود دارن كه دارايي كهكشانيشونو كسي نديده و تو ملك و اينجور چيزا نگهداري مي كنن.
  • محمد IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    190 2
    من کارمندم و تمام پس اندازم را جهت خرید خودرو دست دوم جمع کردم ولی یک دفعه گرانی شروع شد و هیچ کاری از دستم بر نیامد و آرزو به دل شدم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • امیر IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    102 3
    نشانه اقتصاد بیمار .نشانه فاصله طبقاتی که چه عرض کنم دره طبقاتی که حقیقتا" فکر اینکه چه طوری قراره این شکاف عظیم پر بشه ادم و دیوونه میکنه.در کشورهای پیشرفته فقط کافیه که یک شغل ثابت داشته باشی وحداقل سه سال شغلت و عوض نکنی تا با راحت ترین شرایط صاحب همه چیز شوید ..ممکنه یک ادم مولتی میلیادر هم باشه که مثلا" جت یا کشتی اختصاصی داشته باشه ..اما همه میدونند که این تقسیم ثروت عادلانه انجام شده اما ایا در کشور ما هم عدالت رعایت میشه..
  • بدون نام IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    13 0
    من اگه 25 سال کار کنم و ماهی 2 میلیون پس انداز کنم، میتونم یکیشو بخرم. البته تا 25 سال دیگه از اینا نیست
  • بدون نام IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    5 6
    اینست نتیجه بی اخلاقی -چاپلوسی-دروغگوئی.
  • اكبري IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    22 1
    عددي نيست ! با يارانه ي اين ماه دو تا مي خرم !!!!!
  • بهرام IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    5 11
    مبارک صاحبش باشه مردم برای خرج کردن پولشون هم از شما باید اجازه بگیرن این خیلی خوبه که آخرین مدل از ماشینها یا هر چیز دیگه ای وارد ایران میشه
  • سارا IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    16 0
    پیشرفت اقتصادی برای پولدارها ، تحریم اقتصادی برای مردم عادی و بی پولها و .....
  • بدون نام IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    9 2
    مبارک باشه ولی از کجا آورده؟؟؟ قبلا قرار بود از بعضی ها (بووووق) بپرسند از کجا آوردی؟؟ ولی ........
  • هادی IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    2 3
    تضاد طبقاتی!
  • نیما IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    20 0
    کاندیدای آینده ریاست جمهوری :وعده من این است که هر ایرانی یکی ویلا و یک ماشین اینجوری داشته باشد!
  • بدون نام IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    2 1
    حالا منظورتون پورش پاناماراست یا لامبورگینی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    13 3
    مرفهین بییییییییییییی درد چی بگیم قرار بود با اجرای هدفمند سازی یارانه ها مرفهین چند وقتی کم تر بخورند اونایی که کمتر خوردند یا نخوردن بخورن اما ندارا ندار تر شدن و دارا ها هم هیچی بشون نشد سرمایشون بیشتر شد که کمتر نشد
  • بدون نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    8 0
    هیچ اشکالی نداره،طرف دوست داشته این ماشینو خریده. اما باید با ارز آزاد وارد بشن.
  • بدون نام IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    17 0
    دلم می خواد اونهایی که در اروپا زندگی می کنند اینرو جواب بدن ولی تمرکز تعداد ماشین هایی لوکسی مثل پورشه و لامبورگینی و مازراتی و مرسدس اس کلاس در تهران بیشتر از شهرهای دیگر اروپا است، واقعا من که این همه ماشین گرون قیمت در اروپا یه جا به جز تو نمایشگاه ها ندیدم. با این همه صدای عدالت اجتماعی ما گوش فلک رو کر کرده در حالی که اختلاف طبقاتی داره همه رو دیونه می کنه یکی اینجوری سوار ماشین میشه یکی دیگه سر 200 تومان کرایه بی آر تی باید با مسئولش یه ساعت خواهش التماس کنه که امروز ندارم بذار برم
  • بدون نام IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    23 1
    فكر ميكنم از پول نفتي كه رييس جمهور محترم سر سفره ايشون گذاشته تونسته اينو بخره
  • نیما US ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    12 20
    دوست من 26 سالشه. نه حق کسی رو خورده و نه قانون شکنی کرده. درآمدش ماهی سیصد هزار دلار هست (1 میلیارد تومان). وضع زندگی توپ توپ.تا جایی که از دستش بر بیاد به نیازمندا کمک میکنه. اولین باری که باهاش آشنا شدم اگه ماشینش رو نمیدیدم فکرشم نمیکردم مایه داره. فکر کردم باباش پولداره. ولی فهمیدم همه این پولا رو با تلاش خودش در آورده.ازین هرمی ها هم نیست. درآمدش هم تماما از سایتای قانونی خارجی هست که داره. تبلیغ میگیره پول درمیاره.الان دیگه روزگاری هست که اگه مغزت کار کنه میتونی بینهایت پول بسازی. اینترنت معدن پول هست ولی متاسفانه ماها فقط بلدیم تو کامنتامون هی غر بزنیم و بگیم اینا حق ما رو خوردن که پولدارن. (فرض کردم ماشین این عکس هم بدون رابطه و پارتی وارد شده)
  • بدون نام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    11 1
    الان که عکس رو گذاشتین بعد از کمی فکر کردن فهمیدم که موتور هندا 125خودم از این ماشینه سرتره چون ترافیک نداره بعدشم هیجان بازی با مرگ هم داره که این نداره انقده حال میده
  • من IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    5 1
    من حسود نیستم ولی باید ببینیم حق چه کسایی خورده شده؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    2 5
    آخر نامرديه
  • جلال EU ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    11 0
    به گورستان گذر کردم کم و بیش بدیدم گور ثروتمند و درویش نه درویشی بی کفن ماند نه ثروتمند برد از یک کفن بیش . جهت آرامش دوستان
  • محسن EU ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    7 1
    آرزو دارم که یک روز همه ایرانی های عزیز ، بدون تفاوت قومیت و دین سوار ماشین های لوکس و زیبا شوند .به امید آن روزی که دیگر هیچ کس مجبور به سوار شدن درخودروی مزخرفی به نام پراید ، سمند و دیگر تولیدات ایران خودرو و سایپا و خودروهای چینی باشه. ضمنا من از دیدن ثروت مند بودن مردمم خوشحال می شوم و این را نشانه همت و شجاعت طرف می دانم.
  • بدون نام IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    4 0
    در خصوص اینکه ارز دولتی است یا خیر شک و شبهه وجود دارد. ولی همواره همه افراد نباید بی بضاعت و پراید سوار باشند. زیرا در اینصورت رتبه شاخص توسعه مان از 85 کنونی به 185 سوق می یابد.
  • بدون نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    3 0
    پراید که می گند همینه !!!!!!!!!!!!1
  • سماء IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    6 1
    فاصله طبقاتی.. اقتصاد بیمار.. ...درسته ولی منم می خوام!!!
  • بدون نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    6 0
    اصل ماشین ها که مشکلی ندارند خیلی هم زیبا و دوست داشتنی هستند در کشورهای سازنده شان هم خیلی ها از طبقه متوسط و پایین جامعه از راه ساختن همینها نان می خورند باید گفت این ماشین ها در شهرهای ایران چه می کنند تعداد زیاد اینها نشانه بیماری وخیم تضاد طبقاتی ست اتفاقا هرچه تعدادشان زیادتر شود نشانه بهتر شدن وضع مردم نیست بلکه نشان می دهد از فقرای قبلی یک عده زیادی باز هم فقیر تر شده اند تا یک نفر توانسته غنی شود و پول لازم را برای خرید یک ماشین 600- 700 ملیون تومانی بدست بیاورد ایران بیماری بدی دارد
  • نیما IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    12 0
    گفتید نظر پس ما هم نظر میدیم چرا دلار 3000 تومانی باید رو زندگی تمام مردم تاثیر بزاره و مایحتاج اساسی زندگیشون رو 3 برابر بکنه اما مرفهین بی درد با دلار 1260 تومنی خودروی 500 میلیونی وارد کنند!!!! آیا این درسته !!!!
  • شهرام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    3 5
    دارندگی و برازندگی
  • بيكار IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    41 2
    قيمتش بالاي 1 ميليارده تازه تو ايران هم پلاك نميشه
  • مهندس=بیکار=جوان IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    101 2
    هدفمندی یارانه ها------واژه ای زیبا------به نام مردم -----به کام آقازاده ها!
  • امین IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    8 1
    من سال 87 ورشکست شدم والن 18 ماه است به دلیل محکومیت مالی و 100 میلیون بدهی به یک شرکت نیمه دولتی زندانی هستم و اکنون در مرخصب به سر میبرم و3 روز دیگه باید برگردم زندان ولی بعضی از بندگان خاص خدا ماشین زیر پاشون نزدیک 1000000000 تومان قیمتشه.خدایا شکرت
  • بدون نام IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    11 1
    فقر زاییده جهل است. این جهل ماست که این شرایط رو بوجود آورده و تا جهل وجود داره این شرایط نیز وجود خواهد داشت. آگاهی و دانایی در نهایت باعث رفاه اجتماعی میشه. حتما نگاهی به وضعیت کشورهایی که هم اکنون پیشرفته خوانده میشن بیاندازید که مردمانشان چگونه فکر می کرده انده و چگونه فکر می کنند.
  • بدون نام US ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    55 15
    اگه با کار وکوشش بدست اومده مبارکش
  • فرهاد US ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    35 14
    سلام کار ندام از کجاو چه جوری اورده ولی اکه هر کدوم از ما این ماشینو داشتیم به این چیزا فکر میکردیم که کی داره کی نداره فقط میروندیمش.
    • رباب IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      6 9
      من اگه پولشم داشتم دلم نمیومد تو این اوضاع همچین ماشینی بخرم. یه عده محتاج نون شبشون باشن و شرمنده زن و بچه شون، بعد من همچین چیزی بخرم و تو خیابونا پزشو بدم.... خدا پیغمبری نیس این کار....
  • بدون نام MY ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    48 9
    این رو باید اونهایی جواب بدن که داشتن در همین خبرآنلاین صحبت از تایید حذف ارز دانشجویی و حرام بودن ... آن سخن میگفتند
    • مهران IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      23 3
      قیمت این ماشین نزدیک به 600000 دلار است یعنی معادل ارز سالانه 60 دانشجوی ارشد و دکترا!!!!!!! حالا ببینیم این خودرو بکار اقتصاد میاد یا 60 کارشناس ارشد و دکتر تحصیل کرده در دانشگاههای درجه اول دنیا؟
  • رز IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    21 23
    فوق العادس!!
  • ابراهیم IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    12 74
    فاصله طبقاتی و استفاده از رانت متاسفانه در کشور ما زیاد شده.اگر همه مسئولین به فرامین رهبری گوش می کردند وگوش کنند این اشراف زادگی به وجود نمی آمد.
    • بدون نام EU ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      2 24
      جانا سخن از زبان ما ميگويي
  • کیان IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    31 12
    به نظر من ایرادی نداره که ماشین لوکس سوار بشن، هرچی گرونتر پول تو جیب گمرک بیشتر، مشکل ما مدیریت است.
  • علی IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    44 58
    چقد حسودن این ملت یکی نیست بگه مبارکش باشه همه دارن میزنن تو سرش
    • یه علی دیگه IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      11 0
      علی آقا بحث حسودی نیست اینجا بحث سر دلارایی هستش که باید تو بخش تولید و تحصیل و... مصرف بشه ولی متاسفانه اینجوری حیف و میل میشه.
    • بدون نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      9 3
      چی مبارک باشه؟ مکیدن خون من و تو؟
    • یادآور IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      7 2
      جناب این طور حرف زدن مال کودکستانه اونجایی حسد معنا داهر که این کار یه ارزش باشه بی ارزش بودن هم حسد و غبطه خوردن داره؟ بله وقتی غالب مردم کشور ما مشکل معیشتی دارن این بچه بازی ها معنا نداره. به چی حسادت بشه به اینکه بویی از انسانیت نبرده؟
  • بدون نام IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    31 3
    نظر من اینه ما رکورد زدیم!!! ببینید چقدر پیشرفت کردیم!!!! حیف که من پس رفت کردم!!!!
  • فرشید IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    40 4
    بابا حرصمونو در نیار جون مادرت
  • بدون نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    37 12
    این اشک دیده من و خون دل شماست
    • سعید IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      10 4
      اگه قرمز بود یه چیزی میشد حرفتو قبول کرد آخه کدوم خونی زرد رنگه برادر؟!!
  • ناشتا!!!!! IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    45 12
    جایی خوندم با پول یک پورشه تو ایران میشه همه پورشه های داخل آلمان رو خرید....!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
  • شاکی ایرانی EU ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    48 3
    فکر میکنید راکب این ماشین کیه؟حالاببین چقدر پشتش گرم که تواین وضعیت میادبیرون وپزش رابمردم گرسنه وسرگردان میده؟اینها نشانه چی میتونه باشه؟هرچند میدونم عمراًاین مطالب رابذارید.
  • جواد IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    42 6
    خیلی ماشین قشنگی کارش درسته >>.....میتونن میارن!! میخوای جلوش بگیری برو بگیر!!
  • فرزان IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    36 30
    پول بیچاره ! چه جوری هدر میره ...................یعنی یه خودرو ارزون سوار بشیم روزمون شب نمیشه ! حیف نیست سرمایه ای که میشه کلی باهاش کار آفرینی کرد .... داره هدر میره......
    • بدون نام IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      6 2
      چرا ؟ همش ایراد از داشته های دیگران
    • علی IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      12 0
      یعنی شما می فرمائید با استفاده اجباری از سایپا و ایران خودرو مشکلات حل میشه.خودرو ارزون=خودکشی ای کاش تعرفه ماشین برداشته بشه تا همه بتونن بخرند
  • بدون نام IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    50 9
    میخرم
    • میلان IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
      11 0
      3 میلیارد سال به یارانه هات دست نزنی ایشالله میتونی بخری..
    • پارازیت IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      1 0
      شرایط بدن چرا که نه منم میخرم:-)))))
  • جعفری FR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    10 0
    خیلی خوبه.صد برابر باشه عالیه.ولی به شرطی که بدونی اونی که اونو سواره یا کارآفرینه یا تاجره یادانشمنده یا کاسبه یا هنرمنده یاساختمون سازه یا...ولی رانت خوار نیست!!!ارز رو کردند سه هزار تومان دانشجوهای خارج از کشور داره پدر خودشون ووالدینشون درمیاد،کارگرها با این کاهش ارزش پول ملی بیچاره شدند،واردکننده مواد اولیه نمیتونه وارد کنه وارد هم بکنه جنسش آنقدر گرون درمیاد که کسی نمیخره وهزارجور بدبختیه دیگه با این افزایش ارز سر مردم خراب کردند اون موقع یک عده با رانتش پورشه سوار میشند.دلار باید برای همه 1000تومان بشه.اون موقع هرکی تونست ودلش خواست از این ماشینا بخره سوار شه دمش گرم.چه عیبی داره.تازه خوبم هست.آدم اینجوری تازه به کشورش افتخارهم میکنه.بگن ایران گدا خونست خوبه؟
  • ایمان IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    3 0
    فاصله فقیر و قنی در دولت دکتر بیشتر شد بر عکس اونی که می خواست شد
  • ehsan A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    6 0
    با توجه به واردات این خودروها با ارز مرجع ، این نکته مهم است که زمانی که یک کشور هر ساعت همه چیز علی الخصوص مایحتاج اصلی مردم ، به دلیل افزایش نرخ ارز آزاد و عدم تامین ارز مرجع برای این مایحتاج با گرانی مواجه است ، آیا تخصیص ارز مرجع برای واردات کالاهای لوکس صحیح است ؟ در ضمن زمانیکه همه چیز یک مملکت براساس اصول باشد واردات این خودروها خیلی هم خوب و صحیح است و باعث زیبایی شهر نیز می شود .
  • بدون نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    7 2
    البته حقه همه ملته ايرانه كه سوار همچين ماشيني بشن قيمت اينا تو دبي از پرايد ارزونتره
  • حامد EU ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    7 0
    با سلام ...اون ماشین چیزی نیست چون ما توایران بخاطر باج دادن به دو خودرو ساز ورشکسته بهای بسیار سنگینی پرداخت مکنیم وباتعرفه بسیار بالا وغیر عادلانه حق مردم کم درامد رو به عده ای خواص واگذار میکنیم
  • amir IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    2 0
    اوف ولی چه فایده ما پرایدشم نداریم
  • بدون نام IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    6 0
    در اکثر نقاط جهان اگر درامد مشروع و قانونی کسب شود و مالیات آن نیز بدرستی پرداخت شود افراد مجازند در حد معقول وعرف جامعه از ثروت خود استفاده کنند. در کشور ایتالیا اخیرا سوابق فعالیت افرادی که از اینگونه اتومبیل ها استفاده می نمایند بطور ویژه بررسی می شود تا مشخص شود افراد از رانت , فعالیت های غیر قانونی ,سوء استفاده مالیاتی و پول شویی و جنایت های سازمان یافته تامین مالی نشده باشند.
  • محمد FI ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    6 0
    اقتصاد بیمار......
  • احمد IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    4 0
    بهر حال این وارد کنندگان اجناس لوکس مانند این با رابطه های که در "بالا" دارند دلار جیره بندی مربوط به "کلاهای اساسی" و موردنیاز کشور رابه "قیمت دولتی" و با"رانت" دریافت کرده ود بازاربا قیمت "آزاد" و با جندبرابر قیمت پایه به فروش می رسانند در حالی که اکثر تولید کنندگان و وارد کننده های کالاهای اساسی از تامین ارز مورد نیاز خود محرومند. مشخص است که افراد عادی کشور و بدون داشتن رابطه در"بالا" امکان چنین کاری را نداشته و نخواهند داشت و مسلماً نهادهای نظارتی و امنیتی نیز از آن بی خبرنبوده و کاملاً شناخته شده هستند ولیکن هرجه باشد این دلارهای نفتی بایستی سر سفره مردم میامد که مشخص شد منظور از مردم در اینجا همان بروبچ "خودی" بوده نه ملت نخودی بیخودی...ما ملت ایران فقط در رای گیریها "خودیم" ولی ...
  • بدون نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    1 1
    من اگه پولدار هم بودم نمي‌تونستم توي همچنين شرايطي كه خيلي از مردم به نون شبشون محتاج‌اند سوار همچين ماشيني بشم.
  • سجادي IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    3 2
    حتما صاحبش كمر تحريم هارو شكونده كه خريده نوشه جونش............
  • سعید IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    2 8
    کاری به وضعیت حال حاضر مملکت و تورم و نرخ ارز و اینکه خریدارهای این ماشینها از کجا این پول رو میارن ندارم اما خدا وکیل اگه خوب نگاه کنین متوجه میشین که اصلا خوشگل نیست و خیلی هم زشت طراحی شده
  • مريم IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    2 1
    توكز محنت ديگران بي غمي نشايد كه نامت نهند آدمي
  • امیر IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    2 1
    انگاری ماشین کاراگاه گجیته( یاد اون کارتن بخیر)
  • کامبیز US ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    4 2
    ماشین بسیار زیبایی هست. به نظر من شهرمون رو قشنگ میکنه.حداقل اینه که پولشو قایم نکرده.
  • beam US ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    4 2
    نه قرمز نه ابی فقط زرد فراری
    • کریم IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      3 0
      اولا فراری نه و لامبرگینی دوما داشتن چنین ماشینی یا نداشتن آن دردی از ما دوا نمیکنه و مشکل ما وارد کردن و خرید و فروش این ماشین ها نیست. اقتصاد مریض را باید درمان کرد عزیزم. البته اگه همه کمک کنند. منجمله مردم در رعایت کردن و مدیریت اقتصادی. یعنی اینکه وقتی چیزی گران شد ترس از اینکه گرانتر بشه حجوم برای خرید آن نیاریم که خود عامل تورم و گرانی ست. با خرید نکردن آن چیز تا 48 ساعت قیمت به روال عادی برمیگردد. به عبارتی بهتر تقاضای کمتر عرضه کمتر مساوی با تورم کمتر قیمت ها. منتظر نظر شما عزیزان هستم تخصصی (اقتصادی) باشه بهتره.
  • بدون نام IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    5 1
    این ماشین ها همه جای دنیا هست و ما هم مثل همه.ضمنا بعدا که کلاسیک و قدیمی میشن کلی ارزش افزوده دارن و مکانیک های ما هم مجبورن به روز بشن.در کل بودنش بهتر از نبودنش هست.من با دیدن یه دونه از اینا انگیزم واسه کار کردن بیشتر میشه حتی اگه یک رویا باشه.اما به من انگیزه کار کردن میده
  • علی US ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    4 4
    باباجون از قدیم گفتن دارندگی برازندگی. خوب تو نداری اونا که دارن چیکارکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • Ali IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    4 2
    سوار شدن این ماشین ها مانعی نداره ولی چرا با ارز دولتی؟! هرکسی میخواد کالای لوکس استفاده کنه ارز ازاد تهیه کنه.
  • حامد EU ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    6 0
    این ماشین نشون میده شعار مسئولین در باره کم شدن فاصله طبقاتی واقعیت داره چون افراد متوسط و ضعیف جامعه به طور کل از گردونه حذف شده اند ودیگر به جز طبقه مرفه چیزی از مردم ایران زمین باقی نمانده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • حمید رضا IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    6 1
    ساخت و تولید چنین اتوموبیلی با آن تکنولوزپی و زیبایی خاص خود به هر صورت دست مریزاد دارد ولی پرداخت مبالغ نجومی آنهم به صورت ارز در موقعیت کنونی کشورمان و وضعیت معیشتی اکثریت مردم نه تنها موجب افتخار نیست بلکه عین نامردی و بی معرفتی است . در مملکتی که در هر گوشه آن اقشاری ضعیف و نیازمند و حتی با زلزله ای که اخیرا به وقوع پیوست و هزاران نفر از هم میهنانمان در سرمای طاقت فرسا چادر نشینی می کنند آیا داشتن و گاز دادن به چنین اتوموبیلی می تواند برای صاحب آن لذت ایجاد کند . از عزیزان توانمندی که دارای چنین تمکن مالی هستند تقاضا میکنم حداقل در این برهه از زمان از اینگونه اعمال و حرکات خودداری نمایند زیرا که این نوع نمایشات به غیر از نشان دادن ّّفاصله شدید طبقاتی و ایجاد تنفر در اقشار ضعیف ...
  • ابول IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    2 0
    من پیکان 48 خودمو با این اوراق عوض نمی کنم
  • بدون نام IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    7 0
    سیاستهای اقتصادی وسیاسی باعث فاصله گرفتن بعضی از اشخاص از مردم وایجاد فاصله طبقاتی زیاد شده است
  • بدون نام EU ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    6 0
    باید از راننده ان ترسید
  • بهروز A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    6 0
    این نشان میدهد که ما چقدر مهدنس عمران غیر آقازاده در ایران داریم
  • بدون نام IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    4 0
    ما رو باش همش تو فکر و در به در دنبال یه کاریم.....
  • تورج US ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    4 3
    افراد معدودی که این خودروهای لوکسو سوار میشن حتما سرمایه دار و کارخانه دار هستند .با تنگ نظری های خودمون کاری نکنیم که سرمایه های خودشونو.بهکشورهای دیگر انتقال دهند
  • رضا IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    6 0
    كاشكي من هم پول داشتم ويكي از اين ماشين ها مي خردم!!
  • بدون نام US ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    4 0
    من و برادرم در آمریکا دانشجویان دکتری در دو رشته که به گفته خود معاون وزیر علوم بسیار مورد نظر کشور هستند، هستیم. خدا میدونه نهایتاً تا دو ماه دیگه بتونیم اینجا دوام بیاریم. چون ارز ما 2580 تومن شده و تازه همونم بانک نمیده. بعد یک ماه تو نوبت بودن حافظ منافع مدارکمون تایید کرده فرستادیم ایران گفتن اسفند ماه نفری 2000$ بهتون ارز با نرخ مبادله ای می دیم. واقعا نمیدونم چی کار باید بکنیم.
  • یک دوست NL ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    7 4
    هیچ جای دنیا این صحبت ها نیست اگه کسی ماشین گرون داشته باشه کسی نمی پرسه چرا و از کجا . چون همه مالیات میدن . مشکل ایران اینه که هر کی بیشتر داشته باشه کمتر مالیان میده . دلالی و خرید و فروش سکه و دلار - خرید و فروش زمین و خونه - یا مالیات نداره یا هم که ناچیزه . توی این روز ها هم که هر کی هر چی داره که نوش جانش - اگه کسی هم ماشین یا خونه یا بهتر بگم رفاه نداره دیگه باید بیخیالش بشه . دارا داراتر و ندار ندار تر . خدایا ظهور منجی را نزدیک بفرما و عدالت در سراسر زمینت بگستران . خدایا آه مردم ایران را به صورت بدترن عذاب ها یه تحریم کتتدگان باز بگردان . دوستان دوست و دشمن را درست بشناسید . کسی که ماشین خوب سوار میشه دشمن نیست دشمن تحریم کنندگان ما هستند.
  • محمودی IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    4 0
    نه خوب نیست ما تو حصارک داشتیم خوب جواب نداد هم پورشه رو هم فراری نخرینا پراید بخرید پراید
  • سياوش IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    4 0
    مباركه صاحبش اگر از راه حلال پولش رو در آورده!
  • هومن US ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    6 8
    من خودم از جمله کسانی هستم که خودرو لوکس دارم زحمتشو کشیدم و پدرم در اومده وقتی دوستانو همکلاسی هام خواب بودن فکرو جسم من کار میکرده .در ضمن میدونید از بابت هر خودروی که وارد میشه چقدر برای خریدار گرون تموم میشه و چقدر دارایی و شهرداری و عوارض گمرکی باید بپردازه و همه این پولا به طریقی در پیشرفت اشتغالزایی خرج میشه
  • مهرداد IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    6 0
    مطمئن باشيد افراد زيادی در اين مملكت هستند كه حتي اگر اين اتوموبيلو از طلا توليد كنن توانايي خريدشو دارند،ولي دنبال دردسر نيستند ديگه كار از ارز دولتيو آزاد گذشته.
  • آرش پ IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    7 0
    قیمت بالای ماشین به خاطر انحصاری شدن خودرو در ایران هست مردم فقط میتونن این ماشینهای کیفیت پایین بخرن حق انتخاب وجود نداره اگر واردات خودرو آزاد بود وقتی پرادو قیمتش در اروپا 11 هزار دلار هست کی میاد ماشینهای بی کیفیت ساخت داخل بخره
  • داود IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    2 0
    تو را خدا نظرمو بذار. اگه خدایی هست اگه اون دنیایی هست حتما بانی و باعث این مشکلات اون دنیا جوابگو خواهد بود و حتما اینهایی که حق شان خورده میشود یقه این ظالمان را خواهند گرفت. به خدا زندگی واسه همه سخته شده همه زنده مرده ان، همه چی صدها % قیمت شون بالا اومده خدایی چرا قیمت ها باید چند برابر بشه واسه چی و چرا؟ هر کی میدونه جواب بده.
  • بنده ی خدا EU ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    4 0
    فکر کنم مسئولین ایرانخودرو هم فکر کردند که ما هم مثل صاحبان این خوردو ها پولداریم و اومده 7 میلیون به قیمت رانا که قول داده شده بود 15 میلیونه اضاف کرده.
  • بدون نام PL ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    2 2
    داذندگی و برازندگی
  • رضا IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    5 0
    آقا این ماشین ها را ول کنید همین ماشینهای داخلی قیمتشون سربه فلک کشیده زمستون پارسال تندر90 بوده15میلیون الان این ماشین شده 23تومن خدایی تو یکسال مگه چی به این ماشین اضافه شده که اینقدر ارزش پیدا کرده ---برای ارز هم که واقعا متاسفم از این همه بی تدبیری امروز 24 مهر سال91 ارز تو مشهد 3550 فروخته میشه حال می کنین چقدر قیمتش ثابت مونده
  • يك پولدار IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    4 3
    ضمن احترام به نظر بقيه دوستان مي خواستم دو تا نكته را متذكر بشوم: اولا اگر سياست گذار ارز مرجع را به همه براي واردات اين خودروها داده گناه خريدار اين خودرو چيست؟ بايد ميرفته يك ارز گران قيمت تهيه مي كرده؟ ثانيا اين نكته را هم در نظر بگيريد كه خريدار اين خودرو به اندازه ي قيمت واقعي خودرو به دولت پول پرداخته است( با در نظر گرفتن تعرفه صد در صدي واردات خودرو) يعني خريدار پول دو تا خودرو را داده ولي يكي خريده طبيعتا پول خودروي دومي كه توسط دولت دريافت شده بايد صرف ديگران شود
    • محمد IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      3 0
      منظور خريدار نيست. منظور وارد كننده است كه با ارز 1200 توماني وارد كرده و با ارز 3000 توماني ميفروشه. (بالطبع سود خوبي هم كرده ولي با بيت المال و حق ساير مردم - اگر اين كار سود منطقي ميداشت كه اين همه سر و صدا نمي‌كرد) منظور مديريت غلط و ساده لوحانه و يا مديري است كه با رشوه و رانت اجازه داده تا چنين فاجعه اي رخ دهد.
  • محمد IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    5 2
    شخصیت وآدمیت به داشتن این ماشین نیست. مواظب باشید این ماشین شما را از هدف بزرگ خلقتتان دور نکند. بیچاره کسی که این ماشین برایش شخصیت بیاورد. دیدتان را بزرگتر از ماشین و ارز و طلا و خانه ویلایی و .... کنید ما بزرگتر از این جهان و دنیاییم.
  • بدون نام IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    5 0
    قيمت خودرو هاي مونتاژ و توليد داخلي هم افزايش يافته بخاطر محدودیت منابع ارزیه! خورد سازيموننم با اينهمه مهندسي كه از اين دانشگاه ها در مياند در حد عوض كردن چراغ و سپر جلو عقب ماشينه واقعا كدوم نابغه ها ميشينن اينا رو طراحي ميكنن! تا وقتي كه تمام صنايع مهم دست دولت و ... باشه وضعيت همينه يعني تا غضنفر به عنوان كارمند رئيسه اون كارخونه ست ميخواد سر ماه حقوق شو بگيره نتيجه شم ميشه اين ماشيناي عقب مونده كه مشكل ژنتيكي هم دارن
  • بدون نام IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    4 0
    این یک پرایدمدل 82 کاربراتی است
  • بابا طاهر IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    11 0
    یکی را داده ای صد گونه نعمت یکی را نان جو آغشته در خون
  • خودرو ملی‌ IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    7 0
    بخدا مشکل مملکت ما این نیست، از اینا جاهای دیگهٔ دنیا هم هست. اینا صورت مساله است. من از خدامه آقازاده‌ها که هیچ، خود آقایان هر کدوم سوار یکی‌ از اینا بشن اما درد مردم رو هم درمان کنن..
  • بدون نام EU ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    13 1
    آقا این لامبورگینی اولا پلاک داخل نشده و نمیشه و چند ماهی بیشتر مهمون شهر ما نیست. بعد هم قیمتش از بسیاری از ماشینای وارداتی پلاک دار کمتره و وقتی هم که برمیگرده صاحبش با یک مقدار ضرر میفروشتش. بهتر بود عکس اون پورشه پانامراهایی رو می‌انداختی که یک پلاک ملی خوشگل داره و صاحبش علاوه بر یک ماشینی که خریده یکی و نصفی ماشین هم به دولت کمک کرده! به هر حال نفس ورود چنین خودروهایی مشکل نیست، مشکل اینه که فاصله‌ی طبقاتی داره تبدیل به دره و گسل میشه. دیگه جامعه ما قشر متوسط نداره!
  • بدون نام IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    4 3
    ديگه همگي عقده اي شديم .ببرن بوخورن به ما چه
  • باقر IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    3 0
    داشتن پول زیاد نه بد است ونه حرام ونه جرم بلکه چگونگی درامد زیاد مهم است و انهم از هر نوعی که باشد بدون شک از وجود یک ارتباط نا مشروع بین فرد و دارندگان قدرت خواهد بود در غیر اینصورت این ادمها بسیار زرنگ وهوشیار هستند واز بی لیاقتی و بی فکری مسولین بیشترین سود را به جیب میزنند
  • ناصر زفرقندی IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    1 4
    تاچندنفربینوا نشوند بک نفر به چنین اتول لوکس نرسد
  • محمد IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    4 0
    2.3 تاشون تو پارکینگمونه داره خاک میخوره..کسی خواست بگه !
  • بدون نام IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    9 0
    این ماشین یک لامبورگینی گالاردو 2009 هست که در خارج از ایران قیمتی کمتر 80 هزار دلار دارد ولیکن به صورت گذر موقت وارد ایران شده است!اما ماشین سفید رنگ عقبی پورشه پانامرا هست که در حال حاضر قیمتی بالای 100 هزار دلار در خارج از ایران دارد و در ایران هم مدل پایه قیمت 500 میلیون،مدل فور اس 550 میلیون و مدل توربو 700 میلیون می باشد.پس ماشین سفید رنگ به روز تر و گرانتر است!!!!!!!
  • بدون نام SA ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    6 0
    حرص نخورید. احتمالا با سهام عدالتش خریده.
  • بدون نام IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    6 1
    نوش جونش ان شاالله چرخش بچرخه . مشکل سوار شدن به ماشین نیست عدم مدیریت دولته
  • رضا IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    4 0
    تو که داری حالشو ببر ایشالا بقیه هم به چیزی که لیاقتشو دارن برسن
  • بدون نام US ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    1 3
    مرفه بی درد...
  • بدون نام EU ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    7 0
    تو تمام دنيا اينجور ماشينا ويا حتي موتورهاي با حجم بالا براي همه افراد قابل دسترس نيست فقط هزينه بيمه نصف حقوق يك كارمند معموليه ولي جالبه كه تو ايران به اينجور چيز ها ارز مرجع ميدن ولي به بيماران و دانشجو ها و براي مسافرت بايد هزار جور التماس كني بعد هم بگن به شما ها نميديم چون تو بازار آزاد ميفروشيد!!!!! وقتي نظارت نيست يه نفر كه يك سال پيش كلي جنس وارد كرده اونم با ارز مرجع حالا مياد ادعا ميكنه كه من با ارز آزاد اوردم و حالا داره با قيمت روز حساب ميكنه يه موقع هايي هم ما مردم بايد به فكر همديگه باشيم نه اينكه از هر چيزي واسه كلاه گذاشتن سر همديگه استفاده كنيم
  • مهدي IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    4 2
    از راه نادرست بدست نيامده باشد! خدا بيشتر بهش بدهد!
  • سمند CA ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    3 1
    منم از اينا دارم دو تا
  • بدون نام PH ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    5 0
    نتیجه استفاده از ارز دولتی!دانشجو هم باید بره جلو بوق بزنه!!
  • بدون نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    11 2
    من جانبازم برای پیدا کردن قرصهایم که ساخت امریکاست مشکل دارم
  • بدون نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    5 11
    آقا دارندگی و برازندگی! بترکه چشم حسود.
  • محسن IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    15 4
    اگه از مال حلال باشه، نوش جونشون
  • ميثم IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    4 6
    چرا تهمت الكي ميزنيد پولشو داره ميتونه بخره ماهممون همينيم ...من پول يه موتور رو الان دارم پس ميخرم و تو همرديفاي خودم پوز موتور رو ميدم 5انگشت مثل هم نيست.......
  • شهاب IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    13 0
    رفيقمون يه مرغ خريده شبا قلاده ميبنده ميارتش بيرون.اينجوري که مردم با حسرت نگاش ميکنن به لامبورگيني نگا نميکنن!!
  • بدون نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    1 0
    دست ما کوتاه و خرما برنخیل
  • بدون نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    3 1
    مبارکشون باشه وبه امیدروزی که به تونیم بهتراز ایناهم تولیدکنیم
  • بدون نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    6 0
    آقا محصول جدید ایران خودرو هست دیییگه؟؟ یا شایدم سایپا؟ او فهمیدم.برداشت آزاد داشت این عکس
  • مهسا IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    5 0
    منم ميخوام!!!
  • بدون نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    10 0
    واقعا ادم لذت ميبره وقتي اين ماشينها را ميبينه . ولي به نظر من به تكنولوژي { ار . دي } نميرسه هم از نظر طراحي هم از نظر قدرت موتور.
  • امير IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    2 2
    اگر انصاف داشته باشي نظرم را چاپ ميكني فقط كافي است كمي دقت داشته باشي متوجه مي شويد كه هيچ جاي پاركي نيست توليد يك ونيم ميليون خودرو با واردات واين حالت فقط يك دوربين مخفي است بازي با احساسات مردم كه زشت ترين تفريح انسانها شده
  • محمد IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    4 7
    اولا همیشه بایدبا این دید به این جور قضایا نگاه کرد: خدایا به اون دادی به منم بده نه اینکه حالا که من ندارم اونم نداشته باشه در ثانی( درجواب بعضی ها)اگه با ارزدولتی وارد کردند توهم برو وارد کن مگه جلوتو گرفتن! طرف زرنگ بوده از اب گل آلود ماهی گرفته حالا هم لذتش رو می بره
  • Aydin IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    8 0
    اختلاف طبقاتی...
  • بدون نام AE ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    8 8
    شما چه میدونید، این بنده خدایی که اینرو سواره،چه مشکلاتی داره،با چه بدبختی اینرو خریده و سوار، چه حالی داره، چند تا توسری از موتوریایی بغل دستش خورده، چندتا پلاستیک ادرار همسایهها ریختن رو سرش ، چندتا متلک شنیده، بخاد ۱ ساندویچ بخوره به دلش زهر میشه تا برگرده تو ماشینش، بیاید، کمی حسادترو کنار بزاریم، داراییه دیگران مارو شاد کنه، خوشحال بشیم که توی جامعمون زیباییهای باشه، خدا بدیرو برای هیچکسی نمیخاد، خدا کثیفیرو دوست نداره، خدا درست کردن چنین ماشین زیباییرو تقدیر میکنه، ناراحتکننده تر اینه که اگر چنین ماشینی چپ کنه هرکی رد شه خوشحال بشه بگه حقش، یادتون نره پیامبری مسل سلیمان بوده که دنیا زیر دستش بوده،پس خدا پولداریرو بد نمیدونه دلبستگی به پولرو بددونسته,این بندخدا همه مالیاتشرو داده
  • هادی IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    11 0
    خوبه که کسی این ماشین رو بتونه سوار بشه. اما ای کاش همه مردم هم بتونن ماشینی با یک بیستم قیمت این ماشن رو بخرن. این ماشین نوید فاصله عظیم طبقاتی رو میده.
  • بدون نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    4 5
    فرقي با پرايد 13 ساله من نداره، چون همون سرعتي که من تو شهر و جاده بهاهش مي رم صاحب اين ماشينم بايد همون سرعت و بره، به قول يکي از دوستان همون راهي که ژيان ميره مرسدس بنزم همون راه رو مي ره!!!
    • یاداور IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      1 4
      دورد دقیقا همینه،وقتی سرعت مجاز تعریف شده ست و در شهر تهران به جهت تراکم اغلب حتی با سرعت 80 هم نمیتونی بری ،این یعنی بلاهت . تفاخر برای چه کسی؟ کسانی که معتل نان هستند؟
  • بدون نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    5 3
    به قول فردين تو يکي از فيلماش خريدن اين ماشين با پول حروم بازم يه پاش ميلنگه بايد طرف کار ديگه اي هم کرده باشه
  • النا IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    4 2
    با وجود این همه مشکل در کشور سوار شدن برخی ها به ماشین های چند میلیاردی که با ارز مرجع وارد شدند جای افسوس زیادی داره چون برای وارد کردن کالاهای اساسی که مورد نیاز مردم هستند یا مواد اولیه برای تولید محصولاتی که در زندگی روزمره بسیار کاربرد دارند ارز مرجع اختصاص داده نمی شه نتیجه اش فقیر تر شدن هر روزه ی قشر متوسط می شه
  • خبرنگار IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    10 8
    بزرگان دین ما گفتند: مال و ثروت جمع نمی شود مگر از خوردن حق یتیم یا از راه حرام....
  • بدون نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    10 2
    من مسیری از محل کارمو تا خونه پیاده میرم که کرایه تاکسی ندم ،انوقت بعضی ها!!! . عدالت کجایی؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    7 0
    ارز مرجع ، به نام مردم به كام پولدارها
  • سرباز IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    9 1
    مبارکش باشه جناب آقازاده :-(
  • بنده خدا IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    7 1
    این از درد بی دردی ست ! باید به حال خودمان خون گریه کنیم .چرا؟ چرا که روایت از حضرت رسول ست که: روزی و هزینه و مایحتاج زندگی محرومان، در اموال اغنیا و توانگران است، که به آنان نرسانده اند، و در نتیجه این ظلم و غصب، انسانهای بسیاری محروم گشته اند. حال باید خون گریه کنیم که نظام مدیریتی کشور انقدر ضعیف و ناسالم ست که براحتی ارز کشور خارج میشود برای چنین موارد کاملا تشریفاتی و غیر ضرور ،در حالی که بسیارند آبرو دارانی که شرمنده ی فرزندان خود هستند برای تامین حداقل معاش. این درد به کجا بریم؟؟
  • بدون نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    6 0
    اين ماشينا همه نتيجه دسترنج گارگران گرسنه ايرانيست كه روشون نميشه تو صورت زن و بچه هاشون نگاه كنند اگه دولت ماليات درست و قانوني از اينا مي گرفت و قانون كار رو اصلاح مي كرد و به اتحاديه هاي كار گري اجازه فعاليت مي داد يه عده اي اينطوري خون مرده و زن و بچه هاشون رو تو شيشه نمي كردند .
  • مازيار IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    6 1
    بايد از راننده اين اتومبيل پرسيد گوسفنداشو كيلويي چند فروخته اومده شهر ؟ چون هنوز نه پارك كردن بلده و نه اينكه مي فهمه مقابل پل نبايد ايستاد. اما بهر حال وجود اين خودروهاي لوكس هم تو كشور نيازه و بايد باشه اما اول فرهنگ بعد امكانات.
  • مهدی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    6 1
    دوستان عزیز باید محل نزاع دقیقا مشخص بشه: اگر بحث در مورد اینه که چرا این خودروها باید با ارز دولتی وارد بشه،فکر میکنم اکثر قریب به اتفاق عزیزان با من هم عقیده باشند که کسی که کالای فوق لوکس استفاده میکنه نه تنها از هیچ امکان دولتی نباید استفاده کنه بلکه عوارض زیادی رو هم می بایست به دولت پرداخت کنه ولــــــــــــــــــــــــی چنانچه بحث در مورد چرایی وجود این دست خودروهاست می بایست اذعان کنیم که هرکسی در مورد چگونگی هزینه کردن درامدهاش کاملا مختار هست
  • بدون نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    7 0
    یکی داره می میره از درد بی پولی یکی میگه خانم زردک نمیخوای! غم ما نداشتن پول برای گذران زندگی متوسط بعضی هاهم دغدغه داشتن آخرین مدل ماشین روزجهان.ای بابا هرکسی یه جور کلاس میزاره
  • reza IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    8 0
    با ماشینشون یه دورم تو ورزقان بزنن
  • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    11 2
    پول یارانهاش را پس انداز کرده ماشین خریده کور بشه چشم حسود
  • مسعود IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    7 0
    ا عکس ماشین من اینجا چیکار میکنه
  • بدون نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    2 2
    وقتی اغلب دوستان و آشنایانی که از مسافرت خارج میایند میبینم آنها میگویند فلان کشور خیلی پیشرفت کرده چون مردمش ماشینهای لوکس سوار میشوند. شما هیچ کشور عقب مانده ای را نمیبینی که در خیابانهایش ماشینهای درجه یک حرکت کنند. شاید بگویید این ظاهر کار است ولی همین ظاهر یک شاخص گویاست. نشان از درآمد بالای آن کشور دارد. متاسفانه در کشور ما مسوولان بدون داشتن یک سیاست پایدار اقتصادی فقط میخواهند ظاهر را حفظ کنند . پروژۀ دو طبقه سازی صدر را انجام دهیم فضای سبز تهران را چند برابر کنیم. این فرهنگ به مردم هم تسری پیدا کرده است ما تجربۀ زمان جنگ را داشتیم در آن زمان بعد از جبهه ها تامین مایحتاج مردم اولویت اول بود
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    8 0
    من که سوارش نیستم که نظر بدم آقا زاده ها که سوارشن با 1226 تومان خریدن میفروشنش دو تا جاش میخرن ، دو تاشون رو میفروشن 4 تا می خرن نظر بدن .
  • اردشير IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    3 0
    تا بوده همين بوده
  • محمد IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    12 9
    خودم از نزديك شاهد يك جرياني بودم كه تا مدتها ذهنم را به خودش مشغول كرده بود. در سعادت آباد و پشت چراغ قرمز ، يك بار من كنار يكي از اين ماشينها قرار گرفته بودم و يك دختر كوچولوي فقير اومد كنار اون ماشين و تقاضاي پول كرد. طرف شيشه ماشينو داد پايين و براي اينكه اين دختر مجبور بشه جلوش تعظيم كنه يك پانصد تومان جلوش انداخت روي زمين و اون دختر مجبور شد ..... از اون موقع به بعد فهميدم كساني كه درد ديگران را احساس نميكنند ، سوار چنين ماشينهايي ميشوند
    • بدون نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      6 1
      ای اقا شما اگه یکبار اینجور صحنه هایی رو دیدین، من روزانه 1000 بار میبینم بقیه ماشینیها که اکثرشون پراید و پژو هستن همین کار رو ( پول دادن) رو هم نمیکنن. باز دمه اون گرم
  • غضنفر IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    9 0
    اگه بشه شش ماه بعد هم از اين ماشين عكس بزارين ببنين تو جاده هاي ايران به چه وضعي ميوفته اين پيكانه كه روآسفالتهاي ايران دوام مياره.
  • شاهپور IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    6 2
    ما چی ازعربهای کشورهای اطراف خلیج فارس کمتریم که برای انها چنین خودروباپول تو جیبی خریداری می شود
    • بدون نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      0 1
      رفاه مردممون دوست عزیز! سطح رفاه مردم ما رو با اونا مقایسه می کنی؟ چن درصد از مردم ما می تونن خواب همچین خودرویی رو ببینن؟ چه برسه به اینکه بخرنش؟
  • یاسر IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    8 1
    سازمان تجارت جهانی (wto) به کشورها پیشنهاد داده در بخشهایی سرمایه گذاری کنند که که استعدادشرو دارن مثل ایران که تو زمینه صنایع دستی،گردشگری،کشاورزی مستعد . اما متاسفانه نمی دونم که مسؤلین چه اصراری دارن که تو زمینه هایی که استعداد و توانشو نداریم مثل خودروسازی سرمایه گذاری کنیم ! بچه رو تا چند مدت کمکش می کنیم تا راه رفتن یاد بگیر بعد اجازه میدیم خودش راه بره ولی دولت ایران خودرو و سایپارو 30 سال بغل کرده نه می تونه راه بره نه استعداد راه رفتن داره !!
  • عسل IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    9 1
    این عکس شکاف اختلاف طبقاتی خیلی ملموس نشان میدهد. متاسفانه در سالهای اخیر این شکاف زیاد شده و با سرعت رو به افزایش است. از بس که کارهای بزرگ به آدمهای کوچک داده شد و کارهای کوچک به آدم های بزرگ... بعد هم که آدم های بزرگ از این مملکت رخت بربستند.
  • بدون نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    4 0
    هیچی فقط با دیدنش به این فکر می کنم که اگه وضع اقتصادی مردم توپه چرا مال من توپ نیس!؟ و اگه وضع اقتصادی من توپ نیس پس چرا مال مردم توپه؟!!!!!!! و در نهایت چه جوری شده که اینجوری شده!!؟!!
  • شقايق IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    9 1
    اين عكس ها نشانگر فاصله طبقاتي در كشور و سوء مديريت مي باشد.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    13 6
    من که خوشحال می شم که این ماشین ها رو می بینم چون ثابت کنم که کشور من هم جزئ کشورهای ثروتمند جهان و نفت و گاز و منابع غنی ثروت داره و چرا فقط باید تو کشورهای عربی همسایه این ماشینها باشند؟؟؟ اما آرزو دارم که یک روزی همه مردم پول نفت به دستشون برسه و ماشین های مدل بالا سوار بشن و هیچ فقیری تو کشور نباشه؟؟
  • رضا رحيمي IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    7 0
    به نظر بنده اين عكس اينو نشون ميده كه افراد غني غني تر شدن افراد فقير فقيرتر
  • بدون نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    4 2
    آقا میتونه میخره نوش جونش..یکی دیگه هم بخره اصن از هر طریقی که خریده نوش جونش.از جیب من و تو هم اگه برداشته از زرنگی اونو گیجی من و شماست
  • فریبرز IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    6 0
    ال 57 من در امیریه تهران دبیرستان میرفتم و پاتقمون جلوی پارک دانشجوی فعلی بود اون روزها ماشینهای بنز و تویوتا و کامارو ...رو که میدیدیم میگفتیم اینها طاغوتیند . بعضی از بچه ها از روی نادانی روی این ماشینها خط میکشیدند . نمیخواهم سیاسی صحبت کنم اما الان در سنی هستم که بنوعی تاریخ یادم مانده و میبینم ایا الان این ثروتها از تولید و کارهایی بدست میاد که به نفع کشور است یانه از تجارتهای انجصاری و دلالی و واردات با ارز دولتی و فروش با نرخ روز . اگر نیروی کار این کشور هر روز انرزیشان در جهت مثبت و تولید صرف شود و شرایط برای ان اماده باشد چرا عده ای که بیشتر تلاش میکنند و استعداد دارند در رفاه زندگی نکنند . اما واقعآ این دارایها اینگونه بدست امده ؟ من کسی را ندیده ام هرچه دیدم دلال بوده و بس !!
  • حسن IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    6 0
    این که جیزی نیست ماشین بابای من سمند
  • منم IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    6 7
    مبارکش باشه. زحمت کشیده. تو این لقتصاد خراب واقعا درود بر صاحبش. بترکه چشم دزدها
    • حقیقت گو IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      2 1
      شما از کجا متوجه شدی کی دزده و کی دزد نیست؟!!!!
  • بدون نام US ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    15 3
    یادم به شوهرم بیچارم میفته که کارگاه تولیدیش سه ساله ورشکست شده و رفته عسلویه واسه کم کردن قرض هاش ولی در یکسال اخیر با این گرونی وحشتناک هنوز هشتاد درصد قرضاش مونده .حساب یارانه رو مسدود کردند وخط موبایلش هم قطع شده واسه قرضاش و بعنوان یک ورشکسته که ضرر مالی داده مردم به دید یک جانی،طوری رفتار میکنند انگاردزدی کرده.کارگاه تولیدی داشت و چندین نفر به واسطه اون مخارجشون تامین میشد ولی الان بخاطر صد میلیون پول آواره و فراری. یه گروه هم ماشینهای بالای دویست میلیون وارد میکنند .کلی هم ملت بهشون احترام میذارن .. یکی با زحمت و عرق ریختن زندگیشو میگذرونه و آخرش هم میشه آدم بده یکی هم با خوردن حق مردم میشه آدم خوبه . در کشورمن به دزدها احترام میذارن و زحمت کش ها بی آبرو میشن
  • سیدعبدالامیر IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    6 1
    اگر این ماه ده ساعت اضافه کار به من بدهند یکی ازاین ماشینهارا میخرم
  • کارمند IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    12 2
    منه کارمند365روزکارمیکنم 6میلیون حقوق میگیرم حتماپول یکی ازلاستیکهای این ماشین میشه به گفته بزرگی تادیواری خراب نشه گودالی پرنمیشه نگوئیدقطره دریا میشه که متاسفانه بایدبگم یک شعاره
  • حسین IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    10 5
    می دونید با پولش چند نفر از گرفتاری تجات پیدا می کنن چند یتیم سرپرستی می شوند ؟کاش کمی از خود خواهی ها تجمل پرستی وپز دادن فاصله می گرفتیم
  • محمد IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    3 0
    کشورهای اروپایی دچار بحران اقتصادی شده اند . جواب این موضوع این هست که اونها دارای منابع غنی زیر زمینی نیستند و اقتصادشون بر پایه مالیات و تولید ناخالص ملی می چرخه در واقع چرخه تکمیل کالا هستند . حالا سوال اینجاست کشور ایران دارای انواع منایع زیر زمینی است که به درستی شناسایی نشده و یا مدیریت نشده است به هر صورت تمامی مشکلات از نحوه مدیریت سر چشمه می گیره ، مدیریت منابع انسانی ، مدیریت منابع مادی ، مدیریت سرمایه و مدیریت ارز و چگونگی مدیریت آن از همان موضوعات سومدیریت در اداره کشور ایران است متاسفانه در تمامی دولت هایی که سر کار آمده اند همگی نظرات شخصی خود را اعمال کرده اند هرچند در ظاهر سند 20 ساله وجود دارد . به هر صورت کشور ایران و مردم ایران قربانی سو مدیریت و قربانی کسب تجربه شده اند
  • میثم IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    1 2
    میفروشمش
  • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    9 8
    داداش من چه عیبی داره یارو داره سوار میشه حالا چون تو نداری یارو هم سوار نشه پس این مملکت کی میخواد پیشترفت کنه
    • بدون نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      6 5
      کاملا موافقم.بابا بذارید سوار شه و حالشو ببره کسایی هم که نظر منفی دادن برن کار کنن زحمت بکشن و یکی از اینا بخرن
  • پیمان IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    4 2
    فکرشون کار کرده پولدار شدند. دارند خرج می کنند به من و شما چه ربطی دارد(از ما ست که بر ما ست)
  • بدون نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    4 0
    اگه جرات داره به پیکان نزدیک شه
  • حقیقت گو IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    4 0
    اونهایی که آرزو دارند همیشه یک سقفی بالای سرشون باشه، یک نگاهی به این بنده خدا توی این ماشین بندازن تا شاید در آرزوشون تجدید نظر بکنن!!! بدون سقف بالای سر هم میشه خوشبخت بود!!
  • محمد IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    2 3
    بوی نفت میده
    • ناشناس! CH ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      1 2
      بوي خون ميده!
  • بدون نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    3 3
    این رفتارها مشکلات اجتماعی حاد بوجود می اورد من معتقدم اگر پول داری با اصل و نسب باشد در این روز ها که مردم از خرید لوازم التحریر بچه هاشون عاجز هستند شوی ماشین سواری به این ضایعی بوجود نمی اورد اینها نو کیسه های تازه به دوران رسیده ندید بدید هستند
  • بدون نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    6 0
    چند مدت پیش صدا و سیما توی این گرونی های کمر شکن یه مصاحبه با یه آقایی که مازراتی داشت پخش کرد و صاحب ماشین میگفت هر جوون ایرانی میتونه یه مازراتی سوار شه. پدر بنده که دارم این کامنت رو میزارم از قضات مازندران بود و 35 سال سابقه خدمت داشت و از معدود قضات انگشت شمار کشور بود که دزدی نکرد و با یه دوو ریسری که با وام 4 میلیونی سال 76 که دادگستری داده بود و فروش هیلمنی که داشتیم و فروش مقداری کیوی در باغمون که خودمون عینه افغانیها توش کار میکردیم و اون دوو رو خریدیم و تا حالا هم همون ماشین رو داریم. من موندم چطور اون آقا وقیحانه میگه هر جوون میتونه یه ماتراتزی داشته باشه. من خودم عشق ماشینم اما یه ماکسیما رو با حسرت نگاه میکنم چون پدرم توی این مملکت بچاب بچاب سالم زندگی کرد. خدا به خیر کنه.
  • علي IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    4 4
    آدم ميتونه با خريدن يه ماشين 70 يا 80 ميليوني هم تو رانندگي احساس راحتي كنه ... نيازي نيست بري 600 يا 700 ميليون لامبورگيني بخري ... آدمهاي نيازمند واجب ترن تا يه ماشين 700 ميليوني ... اونم براي شهر تهران كه بخاطر ترافيكش چه پرايد چه پورشه داشته باشي بايد با دنده 1 بري ...
  • اوستا IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    5 5
    مبارکشون باشه رنگشم زیباشت ازش لذت ببرین ما ایرانیان حقمان است از بهترین امکانات استفاده کنیم . چه خوب می شد توی خونه تمام مردم دنیا فرش ایرانی باشه و از محصولات ایرانی برای پز دادن استفاده کنن . به امید اونروز محصولات ایرانی در دنیا حرف اول بزنن .
  • محمد IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    1 1
    واردات خودروهای لوکس به هیچ وجه استباه نیست. در هر جامعه ای افرادی با سطح درآمدی بالا وجود دارند که به برخی کالاهای لوکس علاقه دارند. خودرو از پر طرفدار ترین این کالاهاست. ولی سوال اینجاست که در شرایطی که کشور دارای بهرانهای شدید اقتصادی است این کار صحیح است؟ باید گفت باز هم واردات این خودروها به تنهایی ضرری برای اقتصاد نیست، به شرط اینکه خریداران اینگونه کالاها عوارض بیشتری نسبت به خریداران کالاهای مصرفی پرداخت کنند. در کشور ما متأسفانه به دلیل برخی رانتها خودروی کم مصرف و اقتصادی مانند تویوتا یاریس در زمینه عوارض با خودرویی مانند پورشه پانامرا برابر است. این در حالیست که خودروهای اقتصادی به نفع اقتصاد ماست و خودروهای لوکس مانند یک ویروس مضر است.
  • بدون نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    7 4
    خیلی خوبه چهره خیابونامون زیبا میشه، لاقل ما هم ماشینهای بروز دنیا رو از نزدیک می بینیم انقدر پیکان و پراید دیدیم که حالمون بد شده
  • ارمان IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    18 7
    اول ازهمه ماشین به این قشنگی مبارکش باشد وازش لذت ببرد دوم چرا هرکس را در زندگی موفق باشه وثروتمند بشه بهش انگ دزد ومال مردم خور بهش می زنیم سوم داداش برادر خواهر حاجی گرامی فقر مایه افخارنیست هرکس می گه ثروت بده افکارش بده برو خودت را عوض کن
  • بدون نام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    2 1
    این عکس نشان دهنده هدرمندی یارانه هاست
  • کیمیا IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    3 1
    هر کسی پولشو داشته باشه،می خره،ای بابا،ما دیگه به ماشین مردم هم کار داریم؟؟؟؟!!!!!دوست داره همچین ماشینی بخره.مبارکش باشه و همیشه به خوبی ازش استفاده کنه.عجب ماشینیه،باورم برای رسیدن به خواسته هام قوی تر شد.هر کی هم مخالفت کنه،حسوده. و گرنه اگر راست می گه ،باید دلیل منطقی داشته باشه.
  • بدون نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    1 0
    خيلي زيباند. هر دو ماشين رو ميگم. با دقت به راننده ماشين نگاه كنيد. . . نظزتون چيه
  • مهناز IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    2 4
    مبارک صاحبش..خب حالا که چی این عکسو میذارین از بقیه نظر میخواین؟؟؟؟؟؟؟ هرکس میخواد تلاش کنه یه همچین ماشینی رو بخره........
  • محمد IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    1 2
    خوب به ما هم ارز دولتی بدن تا بخریم
  • داود IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    3 1
    به نظر من این عکسه یه ماشینه
  • بدون نام MY ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    0 0
    ارز دانشجویی
  • هیچکس CH ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    3 3
    قسم میخورم با کارکردن سالم و پول حلال بدست آوزدن تا 2000 سال دیگه هم نمیشه همچین ماشینی خرید در ضمنا ارزش پول هم هرروز میاد پایین
  • بهرام IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    3 0
    این طور ماشینها به درد جاده های ایران نمیخوره چرا کلی چاله و چوله نمیدونم سرعت گیر در حد کوه
  • امین EU ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    3 3
    هرکی داره خدا بیشتر بهش بده ... به ماهم انقدر بده که ندونیم چطوری خرجش کنیم . عشق منه ... ولی مشکیش .
  • Daroghe IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    3 5
    دارندگی و برازندگی .... مگه غیر اینه ؟؟
  • بدون نام IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    7 1
    کی گفته توی ایران پول نیست؟ کی گفته تحریم ها اثر داشته؟ اگر هم اثر داشته به خیلی ها نداشته.
  • بدون نام IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    4 3
    ماشین خوبی است.زود قضاوت نکنید.آیا انسان خوب نمیتواند ماشین خوب سوار شود؟
  • lمحمود CH ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    7 1
    طرح جايگزيني تاكسي هاي فرسوده اس؟
  • محمد IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    3 2
    من اولین بار این ماشینو 3 سال پیش تو مشهد دیدم. پس چیز جدیدی نیست و هیچ ربطی به محدودیت منابع ارزی ندارد.
  • سهراب IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    3 2
    اين بنده خدا از جواني رفته سر كار چه بسا از نوجواني كار كرده با حقوق ماهي 360 تومن جمع كرده خرد خرد ، پس انداز كرده وام گرفته صرفه جويي كرده اضافه كار وايساده ... به اينجا رسيده " مديونيد اگه فكر بد كنيد
  • امید IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    0 0
    مسئولین محترم جواب بدید این خودروها از کجا وچگونه وارد شدند شاید از ................؟