۰ نفر
۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۹

فارس نوشت:

اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، به دنبال اجرای طرحی است که بر اساس آن 3هزار نیروی صلح‌بان که عموما از کشورهای اروپایی هستند، در سوریه مستقر می‌شوند.
روزنامه انگلیسی «دیلی‌تلگراف» خبر داد که «اخضر ابراهیمی» نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در حال طراحی برنامه‌ای برای حضور 3هزار نیروی صلح‌بان در سوریه است.

به نوشته تلگراف، ابراهیمی در هفته گذشته به دنبال آن بوده تا مشخص کند چه کشورهایی حاضرند نیروهای خود را در این طرح شرکت دهند. البته با توجه به حضور اسلامگرایان و با در نظر گرفتن اینکه نیروهای آمریکایی و انگلیسی در جنگ عراق و افغانستان حضور داشته‌اند، احتمالا نیروهای این دو کشور در میان این صلح‌بانان نخواهند بود.

گفته شده که ابراهیمی بیشتر به دنبال مشارکت کشورهایی است که اکنون در طرح «یونیفیل» هم شرکت کرده‌اند. این نیروها در حال حاضر برای تامین امنیت مرزی بین لبنان و اسرائیل مستقر شده‌اند و به همین جهت امکانات و آمادگی لازم برای صلح‌بانی را دارند.

ایرلند، آلمان، فرانسه، اسپانیا، و ایتالیا از جمله کشورهایی هستند که نیروهای آنها در «یونیفیل» حضور دارند و پیش‌بینی می‌شود در صلح‌بانی سوریه هم نقش کلیدی داشته باشند.

بر اساس این گزارش، با وجود اینکه این حضور در قالب نیروهای صلح‌بان است، اما باز هم مداخله‌ای نظامی در یک کشور خاورمیانه‌ای به حساب می‌آید و همین امر کارشناسان را نگران کرده است، چراکه می‌تواند منجر به بروز حملات علیه این نیروها شود.

در این حال نبود جبهه‌ای مشخص در سوریه نیز دیگر چالشی است که ابراهیمی با آن روبروست. «فیلیپ هاموند» وزیر دفاع انگلیس در این باره می‌گوید: «بهترین راه برای پیشبرد اوضاع، تعامل و دیپلماسی همراه با فشار تحریم‌ها است. سوریه، لیبی نیست».

منابعی در دفتر ابراهیمی گفته‌اند که او طرح استقرار صلح‌بان در سوریه را به جد دنبال می‌کند و قصد دارد به زودی به دمشق سفر کند.

گفته شده است که وی پیش از این حضور نیروهای آفریقایی در میان صلح‌بانان را به دلیل نداشتن امکانات کافی رد کرده است. وی همچنین مشارکت نیروهای کشورهای عربی همسایه سوریه را نیز نپذیرفته چرا که اکثر این کشورها طرفدار تروریست‌ها هستند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250888

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    30 5
    شبکه بی بی سی دیروز نشون میداد که بعد از یک حمله خمپاره ای توسط ارتش بشار اسد چگونه یک پدر و پسر کنار هم روی تخت بیمارستان بعد از 1 ساعت درد جان دادند.وای بر ما و هر کشور دیگه ای که از یکی از طرفین درگیر حمایت میکنه.آقایون حمایت از بشار اسد به چه قیمتی.من دیگه هیچ شباهتی بین مواضع کشورمان با آرمان های شهدا و صدیقین نمیبینم.آیا اگر شهدا امروز زنده بودند بمباران بر سر مردمی که برای نان در صف ایستاده اند را تایید و حمایت میکردند.به کجا رسیده ایم دوستان؟!!!
    • بدون نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      3 16
      تو جنگ و اختلاف تر و خشک با هم میسوزند
  • بینام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    2 2
    آقا رامین وقتیکه تووامثال تو فقط وفقط اخبار را از طریق voa و bbc دنبال می کنند نتیجه ان بی اطلاعی و بیخبری و تصمیمات و نظرات اشتباه میشه .روزنامه های ترکیه نوشتند که این یک خمپاره ساخت ترکیه است که به ترکیه پرتاب شده و احتمالا توسط تروریستهای سوری بوده .احتمالا ترکیه و تروریستها چون دارند شکست میخورند قصدداشتند جرقه جنگ را بزنند و ناتو را به وسط بکشند ولی مطمئن باشید ناتو جایی که منافعش نباشه حتی اگه ترکیه خورد بشه دخالت نمی کنه . گرجستان نمونه ی خوبیه در این زمینه . البته bbc و voa این چیزا رو نمیگند که تو و امثال تو از اونا خبردار بشی.
  • بدون نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    2 2
    این تروریستهائی که توسط برخی کشورهای عربی و اروپائی و آمریکائی مسلح شده و حقوق ماهیانه میگیرند عامل ادامه خون ریزی و کشت و کشتار هستند آقای اخضر ابراهیمی باید طرحی پیاده کند که نیروهای ارتش و مردم سوریه بتوانند این تروریستها را از کشورشان بیرون کنند