این روزها به هرکجا سری می زنید دو بحث بسیار داغ است افزایش قیمت خودرو و نبود قطعات آن و درعین حال افزایش نرخ ارز و سکه.

شاید برای همین است که بیشتر گلایه های مردمی در بخش مشکلات مردم خبرانلاین به این دوبحث بر می گردد.
برهمین اساس یکی از خوانندگان خبرانلاین می نویسد: چرا کسی پاسخگوی ندادن قطعه به تیبا نیست؟16 ماه پیش تیبا خریدم هر ایرادی که پیدا می کند همانطور می ماند چون بعد از کلی رفتن به نمایندگی و شنیدن حرف تکراری قطعه نداریم یک جای دیگر آن خراب میشود و داستان ادامه پیدا می کند. تیبا خیلی خودرو خوب و راحتیه ولی با این وضعیت تا یک ماه دیگه یا باید بفروشم یا بخوابونمش در خانه .الان فلجه،دو تا چراغ داخل اتاق، دنده گیروکمک فنر جلو خراب هستش خراب بودن فنر باعث شده تایرهاش هم از بین برن.جالب اینجاست که نمایندگی که میبرم پذیرش میگه اصلا نداریم ولی درست روبروی پذیرش داخل نمایندگی ، وقتی میری فروشگاهشون میگی آزاد میخوام میگن بله داریم اینقدر هم قیمت دارد.واقعا کارت نارنجی که هنوز هم دارن تبلیغش را می کنند به چه دردی میخورد؟
این درحالی است که مسوولان سایپا در پاسخ به این سوال تاکید می کنند: این روزها مشکل کمبود نقدینگی و مسایل و مشکلات مربوط به ارز و همچنین مشکلات بازرگانی خارجی گریبانگیر صنعت خودروسازی شده است.در این ارتباط تیبا نیز از سایر محصولات مستثنی نیست و البته چون این محصول کالای استراتژیک سایپا محسوب می شود برای حل مشکل ان بررسی ویژه انجام شده و در نهایت تلاش می شود تا با منابع محدود موجود در جهت تامین قطعات و افزایش تیراژ این خودرو پیش برود.
به گفته مسوولان این شرکت، تیبا نسبت به دیگر محصولات سایپا به دلیل نوپا بودن آن نیاز به نقدینگی بیشتر است تا قطعه سازان داخلی بتوانند ظرفیت تولید خود را افزایش دهند نیازمند نقدینگی بیشتر است تا بتوان طی ماه های آینده بخش عظیمی از مشکلات کنونی را برطرف کرد.
45/221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسر IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    9 3
    ریو هم همینطوره هیچ قطعه ای از اون پیدا نمیشه.مردم چه باید بکنند؟
  • بدون نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    10 1
    منم تیبا دارم حرفای این دوستمون کاملا درسته میگن قطعاتش نیست چند وقت دیگه گارانتیشم تموم میشه ما میمونیم با کلی خرج واسه یه ماشین مثلا صفر
  • بدون نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    14 4
    شک نکنید!تیبا یک خودروی کاملا ملی و ایرانیه!!!!!!!
  • نیما US ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    9 66
    واقعا دوستانی که تیبا خریدن قیافه ماشینشونو دیدن بعد خریدن ؟
  • بدون نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    6 9
    واقعا تيبا از نظر طراحي شاهكار قرن بيست يكم است.
  • حمیدی US ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    6 10
    ماشین فقط 405 من یه 206 داشتم تیپ 2 همه چیش گرون بود یه تیغه برف پاک کن 20 آینه 150 و ..ولی یه 405 گرفتم عالی معرکه ارزون همه جا گیر میاد جاش زیاد تیپش هم خوبه صندوقش جادار موتورش توپ خداییش اگه خواستین 405 بگیرین نسبت به قیمتش مفته
  • فراهانی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    1 4
    با سلام به شما بنده یک ماشین تولید ملی افتخار ملی!!!به نام تیبا درتاریخ حدود1390/11/15ازنمایندگی شرکت سایپا در اراک(آقای غیاثی) خریداری کردم هنگام تحویل خودرو صفرکیلومتر چون ماشین با استارت کردن اصلا روشن نشد با گشت وگذار داخل وایر وشمع وغیره فهمیدیم باطری اصلا شارژنداردبا باطری به باطری کردن ماشین روشن شد وماشین را درحالی به ما تحویل دادند که موتور آن بی جهت گاز میخورد بعد نرمال میشد وباز هی گاز میخورد بعد نرمال میشد وهی گاز میخورد بعد نرمال میشد ازمسئول تحویل پرسیدم چرا اینطور کارمیکنه ایشان گفت نمی دانم به قسمت تعمیرگاه ما داخل شهر باید بروی خلاصه تاماشین از گاراژسایپا دربیرون شهر تانمایندگی مرکزرسیدزمان تعطیلی بود وکمی هم ماشین آرام وقرارگرفت وموتورنرم تر کارمیکرد
  • amid IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    3 1
    با سلام من اسفند 91 از نمایندگی مرکزی شماره 2 تهران یک تیبای صفر تحویل گرفتم. قطعاتش گیر نمیاد ،ماشین در حالت صفر خرابی زیاد داره،سر و صدای زیاد، کیفیت کم قطعات،عدم پذیرش نمایندگی؛خلاصه این مشکلاتش بود. حالا خوبیش، به جرعت میگم هیچ ماشین زیر 30 ملیون تومن عمرااااا نمیتونه شتاب و شرعتشو بگیره.اینو که میگم ،من اولین ماشینم نیست،ماشین خوب زیاد داشتم.و در حال حاضر یه 206 اس دی وی 8 هم دارم که عمرا شتابش به تیبا نمیرسه. اگه اینو نداشت حتمااا میفروختمش.
    • امیر IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
      2 0
      والله منکه دو ساله تیبا دارم و ازش راضی هستم فقط پیدا کردن قطعات کمی بغرنج است
  • یاسر IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    2 2
    سلام منم یه تیبا دارم الان 17 هزارتا کارکرده..ازش راضی هستم فقط مشکل از بوش های میل تعادل جلو که الان قریب به سه ماهه نمایندگی های چند استان می گن نداریم .... آخه من تو کار این سایپا موندم که چیزی که نمی تونی قطعاتشو تولید کنی چرا می سازی ؟؟ الان کلی خرج رو دستم گذاشتم ...بوش میل تعادل بازار آزاد اونم قاچاقی که پیدا کردم میگه دانه ای 35 تومن ...لنت میگه 110 تومن ....و... من موندم چیکار کنم... گارانتی هم کاری نمی کنه ....؟!!! صدای فرمان و تق تق تو دست انداز ها و اشکال در عقربه بنزین و..... اینها هم بماند. این خودروی ملی است ای دی من در یاهو: mboy475 کسی می تونه بگه چیکار کنیم؟
  • شیوایی A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
    2 1
    تیبای من گارانتی اش تمام شده پمپ روغن ترمزش مشکل دارد هر جا رفتم می گویند نداریم آخر سر یک عدد در نمایندگی خضوعی یاسوج تازه گیر آورده ام به قیمت 145000 تومان که خود نوعی معرکه گیری است .
  • حسینی RO ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    نصبت به پراید وقیمتش ارزش داره