«مدیریت در جهان و رویکرد صاحب نظران مدیریت، مدیریت تغییر و تحولات اجتماعی، حرکت صنعت نفت و پیشی‌گرفتن از تحولات اجتماعی، نظریه سیستم‌ها در مدیریت و...» از جمله مباحثی است که در این کتاب شرح داده و بررسی شده است.

به گزارش خبرآنلاین، «مباحث جاری در مدیریت» نوشته سید غلامرضا جلالی نائینی و علی وکیلی از سوی موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی وزارت نفت منتشر شد. کتاب دارای هشت فصل است که در فصل اول و دوم به مدیریت در جهان و رویکرد صاحب نظران مدیریت پرداخته شده است؛ در این فصل‌ها به تعریف مدیریت و مفاهیم و همچنین عقاید و نظریات بزرگان این حوزه نیز اشاره شده. در فصل سوم و با توجه به اینکه کشورمان به عنوان یکی از قطب‌های مهم تمدن جهان، دارای پیشینه غنی و طولانی در مقوله مدیریت و اداره امور است به مدیریت تغییر و تحولات اجتماعی اشاره شده و در فصل چهارم، در زمینه مدیریت کلان در ایران، به چالش رشد سریع دانش و تکنولوژی و همچنین ازدیاد سرمایه، به حرکت صنعت نفت و پیشی‌گرفتن از تحولات اجتماعی و همچنین به بررسی مطالب مدیریتی در دوره‌های مختلف ایران از جمله مکتب نظام‌الملک و مکتب امیرکبیر را مورد بررسی قرار داده است.
نظریه سیستم‌ها در مدیریت در فصل پنجم شرح داده شده که به مفهوم سیستم پرداخته و سپس سیستم کاربردی در مباحث اجتماعی و مدیریت و سازمان مورد نظر قرار گرفته است. فصل ششم کتاب هم به یک پرسش اساسی اشاره دارد که «چرا باید به اصول انگیزش و کاربرد آن با توجه به فرهنگ سازمانی توجه داشت؟» در فصل هفتم دیدگاه‌های متداول در مدیریت استراتژیک و روش‌شناسی و تاریخچه آن مورد بررسی قرار گرفته است. فرایندهای سیاست ‌گذاری، تهیه و تدوین، اجرا و پایش در مدیریت استراتژیک بر اساس مدل‌های مختلف از جمله SWOT و مدل بوستون و ... در فصل هشتم کتاب ارائه شده است.
 

به اعتقاد ناشر با توجه به تنوع و گستردگی مطالب در حوزه‌های مطرح شده، این کتاب می‌تواند برای دانشجویان در زمینه‌های مختلف مدیریت، مدیران سازمان‌ها در سطوح پایه، میانی و ارشد و همچنین کارشناسان این حوزه مفید و راهگشا است.
 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و سفارش هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و سفارش خود را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 249568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    1 0
    عالی
  • حاتمي IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    0 0
    ممنون.