سریال «کلاه پهلوی» در آستانه روز جهانی عصای سپید از رادیو نمایش پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، مهدی دهقان‌نیری رئیس این مرکز و رادیو نمایش، گفت: «به دلیل اهمیت تاریخی سریال «کلاه پهلوی» و نیز استقبال زیاد مخاطبان رادیو نمایش به ویژه نابینایان از برنامه رادیو فیلم همچنین نزدیکی به روز جهانی عصای سپید به دستور ریاست سازمان، این سریال زیبا در بخش رادیو فیلم برای پخش از رادیو نمایش آماده شده است.» 


او ادامه داد: «با همکاری و مساعدت مدیر شبکه یک سیما، «کلاه پهلوی» در اختیار این مرکز قرار گرفت تا آن دسته از شنوندگانی که به دلایل مختلف نمی‌توانند این سریال را ببینند، شنونده آن در روزهای پنجشنبه و جمعه از شبکه رادیویی نمایش باشند.» 

 

«کلاه پهلوی» داستان زندگی مردمانی در یک شهر خیالی به نام سامان را با پس زمینهٔ رویدادهای سیاسی ایران از سال 1309 تا 1320 (پهلوی اول) نشان می‌دهد و به ویژه بر روی سیاست‌های یکسان‌سازی پوششی حکومت رضاشاه (از جمله کشف حجاب) می‌پردازد.

 

امین حیایی، داریوش فرهنگ، داوود رشیدی، محمدرضا شریفی‌نیا، سیروس گرجستانی، رضا فیاضی، فخرالدین صدیق شریف، داریوش کاردان، فرهاد آئیش، جمشید شاه محمدی، سید حسام نواب صفوی و...


 پخش رادیویی سریال «کلاه پهلوی»، روز پنجشنبه 20 مهر ماه ساعت 21:30 دقیقه و تکرار آن جمعه ساعت 9 صبح از رادیو نمایش آغاز خواهد شد. 


 فرشاد آذرنیا تهیه‌کنندگی و سردبیری، بهرام سروری‌نژاد گویندگی و تنظیم رادیویی و علی حاجی نوروزی صدابرداری این برنامه را بر عهده دارند.
 

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 249246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    7 3
    سریالی تلویزیونی که قرار است از رادیو هم دیده شود!همان بهتر که دیده نشود.
  • قاسمی IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    4 0
    با سلام آیا ماجرای سریال کلاه پهلوی ربطی به ماجرای فتح تهران توسط بختیاری ها دارد؟ دلیل پرسش این است که در این سریال هم از شهر سامان که در استان چهارمحال واقع است یاد می شود و هم صمصام السلطنه از خان های استان چهارمحال و بختیاری یکی از فاتحان تهران ، در صورتی که شما اذعان داشته اید که شهر سامان یک شهر خیالی است، پس این شهر خیالی نیست.