نمایندگان در قالب تذکر، اخطار و نطق‌های میان دستور خود اظهارات رئیس​جمهور در نشست خبری​اش را فرافکنی دانستند.

به گزارش خبرآنلاین، عوض حیدرپور نماینده مردم شهررضا در نطق میان‌دستور با بیان اینکه رئیس‌جمهور به مسئولان اجرایی نامه‌ای نوشته که لازم نیست با نمایندگان هیچ هماهنگی‌ای انجام دهند، گفت: این کار صحیحی نیست و آقای رئیس‌جمهور باید بداند نمایندگان، نماینده کل ملت ایران هستند و وظیفه دارند آنچه که به صلاح مردم است از پشت این تریبون بیان کنند.
وی به نشست خبری رئیس‌جمهور اشاره و افزود: رئیس‌جمهور در آن نشست خبری گفتند که الان وقت تسویه حساب سیاسی نیست. وقت توهین به مجلس و سپاه که نور چشم امام و مردم هستند و یا هجمه علیه قوه قضاییه هم نیست. آقای احمدی‌نژاد ما تسویه حساب سیاسی می‌کنیم یا جنابعالی؟!
حیدرپور با اشاره به اعتراض عده‌ای از بازاریان تهران که منجر به تجمع شد، گفت: از خدمات نیروی انتظامی صمیمانه سپاسگزاری می‌کنیم اما راه برخورد با مسئله ارز و مسائل اقتصادی، حضور نیروی یگان‌ویژه در بازار نیست.
نماینده مردم شهررضا با تشکر از نمایندگان مجلس به دلیل خارج کردن موضوع استیضاح وزیر ورزش از دستورکار مجلس، گفت: خدا را شکر که بحث استیضاح جمع شد؛ ما باید وزیر اقتصاد، احمدی‌نژاد، و بهمنی رئیس‌کل بانک مرکزی را در مجلس استیضاح کنیم.
وی اضافه کرد: مردم به دلیل مشکلات اقتصادی نگرانند، مردم نگران نان، پنیر، آب، ماست و لوازم التحریر و بیکاری و اشتغال هستند. نقدینگی لجام‌گسیخته شده است، آقای احمدی‌نژاد نقدینگی را از 40 هزار میلیارد به 400 هزار میلیارد افزایش داده است. این یعنی یک رشد 10 برابری در حالیکه رئیس جمهور پیشین نقدینگی را از 20 هزار میلیارد به 40 هزار تومان رساند و دولت را تحویل داد. آقای احمدی‌نژاد بطور شفاف به مردم و به مجلس دروغ می‌گوید.
عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس ادامه داد: آقای احمدی‌نژاد در قانون بودجه نرخ ارز را 1226 تومان می‌نویسد اما تدبیری می‌کند که این نرخ به 3000تومان برسد!
وی با بیان اینکه اقدام دولت در مسئله ارز و دلار عرصه را برای سوداگران باز کرد، گفت که اگر در بازار 20 میلیارد ارز بریزیم باز سوداگران مثل یک جاروبرقی همه آنها را جمع می‌کنند.
حیدرپور در ادامه با اشاره به شاخص نرخ فلاکت در ایران و افزایش ان در دولت احمدی نژاد تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور اینها تسویه‌حساب سیاسی نیست، بلکه ما به فلاکت اقتصادی افتاده‌ایم و اگر شما می‌گویید بازار ارز و مشکلات اقتصادی ربطی به اقتصاد ندارد پس وای بر ما که به شما رأی دادیم.
نماینده بوکان: رییس جمهور دچار فرافکنی سیاسی و اقتصادی شده است
در همین حال محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان نیز با انتقاد به برخی اظهارات اخیر رییس‌جمهور درباره مجلس، گفت: رییس‌جمهور دچار فرافکنی اقتصادی و سیاسی شده است. البته شکی نیست که بخشی از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم است، چرا که تحریم یک متغیر غیرقابل انکار است که به عنوان یک متغیر مداخله‌گر بر اقتصاد کشور تاثیر گذاشته است.
وی تصریح کرد: در بسیاری جاها اگر درست عمل می‌ شد، می‌توانستیم تحریم را طوری کنترل کنیم و جهت دهیم که این تهدید به یک فرصت برای اقتصاد کشور تبدیل شود. اما در بسیاری از جاها نه تنها درست جهت ‌دهی نشد و به فشار ناشی از تحریم افزود و با ناکارآمدی آب به آسیاب دشمن ریختند بلکه آتش تورم را شعله‌ورتر کردند.
نماینده بوکان ادامه داد: بخش قابل توجه و غیرقابل انکاری از وضعیت اقتصادی ناشی از ناکارآمدی و ناتوانی‌ها و تصمیمات انتزاعی، تک بعدی و ناصحیح است.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اعتقاد به اینکه برخی تصمیمات اقتصادی به موقع گرفته نمی‌شود، افزود: برخی از تصمیمات متناسب با اقتضای شرایط موجود نیست، برخی از تصمیمات غلط است و این مجموعه تصمیمات شرایط فعلی را رقم زده است و به فشار ناشی از تحریم افزوده است.
عثمانی خاطرنشان کرد: چرا برخی مسوولان از صورت مساله فرار می‌کنند؟ چرا وظایف ذاتی خود را انجام نمی‌دهند و هر نوع مشاوره و اظهارنظر کارشناسی و مشفقانه را دخالت می‌انگارند. کاری کرده‌ اند که مردم به تصمیمات اقتصادی هیچ باوری ندارند و هر وقت صحبت از کنترل قیمت چیزی می‌کنند، مردم می‌گویند حتما گران می‌شود.
وی با بیان اینکه بیکاری را با شعار و ارائه آمار و اعداد واهی نمی‌توان حل کرد، گفت: برخی مسوولان در محاسبه بیکاری و آماری رفع بیکاری در خواب غفلت هستند.
عثمانی اظهار داشت: تورم لجام گسیخته دیگر نه قابل انکار و نه قابل نسبت دادن به دیگران است، باور کنید اجناس مغازه سرکوچه خودتان هم گران شده است، اگر باور نمی‌کنید بپرسید.
وی با تاکید به این که تورم، دزدی از جیب فقرا است، گفت: آقای احمدی‌نژاد شما پاک هستید ولی برخی سیاست‌ها و تصمیمات منجر به دزدی از جیب فقرا شده است، 40-50 هزار تومان به هر فرد در ماه پرداخته می شود اما از آن جیب دیگر فرد 150 تا 200 هزار تومان خارج می‌شود.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 248904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
    182 3
    حیدر پور دیر متوجه شدی؟
  • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
    177 3
    فقط فلاکت؟
  • بي نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
    161 2
    جه هدفمندي جالبي!!!
  • بي نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
    174 2
    تورم،دزدي از جيب فقراست....،،
  • بي نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
    182 3
    واقعا ميتوانيد استيضاح كنيد؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمد IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
    174 3
    فکر کنم نماینده ها یه سری به بازار زدند گوش شیطون کر.....
  • بدون نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
    135 4
    والا درست میگه اقا اگه مشکل اقتصادی تو الویته خب وزیر اقتصاد را استیضاح کنید اقایونی که بهونتون این بود
  • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
    44 0
    استیضاح تا دیر نشده
  • رضا IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
    52 0
    آقایان نماینده گان عزیز تمامی حرفهای شما درست . در صورت امکان دو مورد نه یک مورد از کارهای مثبتی که در این مدت برای این ملت کردین را به اختصار نام ببرید ؟؟؟؟ کار شما شده امضاء کردن و رایزنی برای پس گرفتن امضاء ها . یادش بخیر قدیم ها مردها مرد بودن حرف مرد هم یکی بود الان نه حرفش بلکه امضای مرد هم سایه ای از مردهای قدیم نداره یا علی ....
  • امید US ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
    66 0
    دمش گرم نماینده بوکان دو جملش جالبه: 1.تورم،دزدي از جيب فقراست....،، 2.تورم لجام گسیخته دیگر نه قابل انکار و نه قابل نسبت دادن به دیگران است، باور کنید اجناس مغازه سرکوچه خودتان هم گران شده است، اگر باور نمی‌کنید بپرسید
  • بدون نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    13 0
    جناب آقای حیدرپور عزیز وقتی تصمیمی بدون تحقیق وازسرلجبازی وسیاسی کاری انجام شود .چنین گردد
  • بدون نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    6 0
    واقعا تسویه حساب شد!!!!!!! دستورالعمل احمدی‌نژاد خطاب به دستگاه‌های اجرایی: در عزل و نصب‌ها با نمایندگان مجلس هماهنگی نشود.
  • علی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    4 18
    سلام آقای حیدر پور با اینکه به شما رای دادم میبینم حیف اون رای!!چون به این شعارپیروی از رهبر شما رای دادم.اما کو گوش شنوا به سخنان رهبر که میفرمایند :مسولان از اختلاف و نزاع بپرهیزید روی سخنشان با چه کسی است؟؟
  • امیر IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    1 0
    عجب حرفی زد حیدرپور : آقای احمدی‌نژاد بطور شفاف به مردم و به مجلس دروغ می‌گوید"