رئیس سازمان بازرسی کل گفت: تحریم‌های یک‌جانبه کشورها علیه یکدیگر را مغایر اصول کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مقابله با فساد می‌دانیم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی روز جمعه در ششمین اجلاس سالیانه و مجمع عمومی انجمن بین‌المللی دستگاه‌های مسئول مبارزه با فساد(IAACA) که به میزبانی کشور مالزی در حال برگزاری است، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم باید با ریشه‌های فکری و ذهنی آن مبارزه کنیم.
اهم سخنان رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه به نقل از مهر می‌آید:
  • آنچه که زمینه و بستر فساد را در سطح گسترده فراهم می‌کند؛تجاوز افراد از مرزهای اخلاق، عدم احترام به افکار و عقاید یکدیگر، تعرض به حقوق معنوی و فکری دیگر انسان‌ها و اهانت و بی‌احترامی به سنت‌ها، مفاخر و پیشنه تاریخی و تمدنی جوامع دیگر است. خودبرتربینی، جلب همه منافع برای خود و باند خود، سلطه‌گری و تحقیر دیگران و ایجاد جنگ و درگیری، بستر اصلی فسادهای مالی، سیاسی، اخلاقی و بین‌المللی است.
  • (با ابراز تأسف از تداوم دخالت قدرت‌های سلطه‌گر در دیگر کشورها این مداخلات موجب شده است که همه روزه شاهد کشته شدن بسیاری از افراد بی‌گناه در عراق، افغانستان و سوریه باشیم.
  • (با اشاره به افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان از زمان حضور کشورهای بیگانه)حمایت ناپسند آن‌ها از تروریست‌ها و جرم و جنایت سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی نظیر رژیم صهیونیستی، سازمان تروریستی القاعده و سازمان تروریستی منافقین و به خصوص حمایت دولت آمریکا از آنها موجب نگرانی و انتقاد شدید جمهوری اسلامی ایران است.
  • ( در مورد اهانت به مقدسات انسان‌ها و آنچه در روزهای اخیر به خصوص در کشورهای مدعی تمدن و رعایت حقوق انسان، موجب هتک حرمت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص)) این اقدامات آنها، موجب گردیده تا عواطف و احساسات یک و نیم میلیارد مسلمانی که به او عشق می‌ورزند و از او پیروی می‌کنند، جریحه دار شود واین حرکت زشت و ناپسند از هر جهت موجب شرمساری بوده و توهین به انسانیت، اخلاق، عشق و زندگی پاک است.
  • اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم باید با ریشه‌های فکری و ذهنی آن مبارزه نماییم. انتظار داریم جامعه بشری با ایمان اصیل به خداوند متعال و با عقلانیت، اخلاق، احترام به اعتقادات و حقوق دیگران، از فضای شایسته و مناسب برای زندگی صحیح برخوردار شوند.
  • افزایش کشت، تولید و انتقال مواد مخدربه بحران‌های اجتماعی، فساد مالی و قاچاق انسان و ناامنی در کشورهای مختلف دامن زده لذا از همه دولت‌ها می‌خواهیم در مبارزه با این بلای جهانی کوشا باشند.
  • تحریم‌های یکجانبه کشورها علیه یکدیگر که موجب تشدید و افزایش باندهای زیرزمینی و گردش مالی غیر قانونی و افزایش پولشویی است را مغایر با ماده 23 کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مقابله با فساد مصوب 2003 می‌دانیم و از همه دولت‌ها می‌خواهیم مجدانه از این گونه رفتار خلاف مقررات جهانی پرهیز نمایند.
  • با الهام از مقدمه بیانیه کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مقابله بافساد، هر گونه اهانت به ادیان و پیامبران آسمانی و اعتقادات ملت‌ها را محکوم کرده و این گونه فسادهای فکری، اخلاقی و اهانت به ارزش‌های انسانی را موجب افزایش اختلافات، کینه‌ها، درگیری بین ملت‌ها و هدر رفتن منابع انسانی و مالی می‌دانیم.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 248675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =