۰ نفر
۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۸

سامانه خبری سازمان بنادر و دریانوردی نوشت:

فشار آمریکا بر موسسات رده‌بندی برای قطع همکاری با کشتی‌های ایرانی، به قیمت افزایش ریسک جان دریانوردان تمام خواهد شد.

کاپیتان علی عزتی مدیر دفتر برنامه ریزی راهبردی و امور بین الملل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL ) در مصاحبه با نشریه تردویندز در خصوص تبعات اعمال فشار آمریکا بر موسسات رده بندی لویدز و سایر اعضای IACS اظهار داشت : این موضوع واقعاً مضحک است که دولت آمریکا حتی سازمانهایی که اختصاصا در امور حمایت از ایمنی در دریا‌ها و حفظ محیط زیست فعالیت می‌کنند را نیز هدف قرار داده است.
وی افزود: من نمی‌دانم آنها با منع ما از دسترسی به موسسات رده بندی عضو IACSچه هدفی را دنبال می‌کنند. اما تبعات این اقدام اخلال در ایمنی، حفظ محیط زیست و امنیت کشتی‌ها خواهد بود. مدیر دفتر برنامه ریزی راهبردی و امور بین الملل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در این میان چه کسی مقصر قلمداد می شود؟ افزود: تاریخ صنعت حمل و نقل دریایی جهان در آینده این‌گونه خوانده می‌شود که «تحریم‌های آمریکا جان انسان‌ها را نیز با خطر مواجه ساخت».
عزتی گفت : پس از 4 سال از شروع مناقشه تحریم‌ها هم اکنون بزرگترین دغدغه IRISL فضای نامساعد تجارت است و نه تحریم ها و شرکت دائماً به دنبال یافتن راهکارهای جدید در این ارتباط است.
وی این موضوع را با اشاره به شروع اعمال تحریم‌های آمریکا در سپتامبر 2008 به اتهام همکاری شرکت متبوعش در تلاش‌های ایران در دستیابی به قدرت هسته‌ای بیان کرد و افزود : زمانی که آنها شروع به تضعیف ما از یک جناح کردند ما موقعیت خود را به جناح دیگری تغییر دادیم. کشتیرانی بزرگترین صنعت بین المللی در جهان است. شما نمی‌توانید یک شرکت کشتیرانی را تعقیب کنید و نهایتا آن را در یک گوشه گیر بیاندازید.
مدیر دفتر برنامه ریزی راهبردی و امور بین الملل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت : چالش تحریم‌ها یک موضوع راهبردی نیست بلکه یک فعالیت عملیاتی است که در آن 93 کشتی اقیانوس‌پیما از انواع فله‌بر، کالای عمومی و کانتینربر (یا 160 فروند کشتی با لحاظ ناوگان گروه) به طور مداوم به دنبال مسیرها، مشتریان، پرچم‌ها و بیمه گران جدید هستند.
عزتی در پایان گفتگو با نشریه تردویندز گفت : تحریم‌ها ادامه خواهد داشت و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم افزایش خواهند یافت. اما نهایتاً اتفاق خاصی برای شرکت IRISL نخواهد افتاد. چهار سال گذشته این موضوع را ثابت کرده است. مشکلات افزایش می‌یابد اما ادامه مسیر حق ماست و ادامه فعالیت ما در شغلمان منوط به ادامه بقاء شرکتمان است.
 

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 248232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =