«دزد و پلیس» تازه‌ترین ساخته سعید آقاخانی بعد از مجموعه‌هایی چون «زن بابا»، «نقطه سر خط» و «خوش نشین‌ها» است که از نیمه مهر روی آنتن شبکه سه می‌رود.

بهناز شیربانی: سعید آقاخانی «دزد و پلیس» را با فیلمنامه‌ای ازمحراب قاسم خانی مقابل دوربین برده است. اثری طنز که قرار بود ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه سه سیما برود اما در ‌‌نهایت جایش را به سریال «خداحافظ بچه» داد. در یکی از روزهای شهریور ماه به یکی از لوکیشن‌های «دزد و پلیس» رفتیم. روزی که آخرین سکانس این مجموعه در حال تصویر برداری بود. سکانسی که هومن برق نورد، بهنام تشکر و عزت الله مهر آوران درآن حضور داشتند.


ناصر فرد شرور و خلافکاری است که تصمیم می‌گیرد گذشته خود را اصلاح کند. این تنها خلاصه‌ای از داستانی است که قرار است یک ماه مخاطبان شبکه سه سیما را با خود همراه کند و به گفته سازندگانش از سریال‌های موفق چند سال اخیر رسانه ملی خواهد بود. 


 سریال «دزد و پلیس» نزدیک به 150 لوکیشن دارد و آخرین لوکیشن این مجموعه خانه‌ای ویلایی در شمال تهران است. وقتی وارد خانه می‌شویم درمیان همهمه گروه پشت صحنه سعید آقاخانی را می‌بینیم که قبل از شروع سکانس یک بار با بازیگرانش صحبت می‌کند و امیر معقولی تصویر بردار آماده ضبط سکانس است با شمارش آقاخانی بازی بهنام تشکر آغاز می‌شود. از لحن و نوع بازی بهنام تشکر می‌توان متوجه شد که حضورش در این سریال با تجربه‌های پیشینش کاملا متفاوت است.


بعد از ضبط سکانس به سراغ رضا کریمی مدیر تولید پروژه رفتیم که در این سریال مقابل دوربین هم حضور دارد. او در پاسخ به این سوال که آیا از ابتدا سعید آقاخانی گزینه اصلی کارگردانی این مجموعه بود گفت: «وقتی قصه نوشته شد، سعید آقاخانی گزینه اول کارگردانی این مجموعه بود. به نظر من ویژگی سعید آقاخانی این است که خودش یکی از کمدین‌های موفق سینما و تلویزیون است و امتحانش را هم در کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی پس داده است.»

 

رضا کریمی و بهنام تشکر در نمایی از سریال «دزد و پلیس»


او ادامه داد: «علاوه بر حضور سعید آقاخانی تصویر برداری امیر معقولی یکی از نقاط قوت این مجموعه است. امیدوارم همانطور که سریال «ساختمان پزشکان» مردم را با تلویزیون آشتی داد با «دزد و پلیس» نیز این اتفاق تکرار شود و من به نمایندگی از گروه کارگردانی امیدوارم که این سریال رضایت مردم را جلب کند.»


کریمی در ادامه در پاسخ به این سوال که حضور بهنام تشکر، هومن برق نورد و شقایق دهقان در کنار هم تداعی کننده تیم سریال «ساختمان پزشکان» است و چه شد که یک بار دیگر این تیم کنار هم قرار گرفتند گفت: «بازی و جنس بازی بازیگران این مجموعه کاملا با «ساختمان پزشکان» فرق می‌کند. نویسنده این کار قصه را بر اساس ذهنیتی که نسبت به بازیگران داشت نوشت و ترکیب این بازیگران هم سلیقه این دو برادر بود و هم محسن چگینی، هر چند که تیم تولید نیز در انتخاب بازیگران همفکری داشتند و من احساس می‌کنم در این کار همه سر جای خودشان هستند و نتیجه کار هم خوب خواهد شد.»

 

سعید آقاخانی در پشت صحنه سریال


بهنام تشکر برای اولین بار با سریال «ساختمان پزشکان» بازی در تلویزیون را تجربه کرد و بعد از حضور در مجموعه «ساخت ایران» بار دیگر حضور در یک مجموعه تلویزیونی را با «دزد و پلیس» تجربه می‌کند. اما حضورش در این سریال با نقشی که به او محول شده است کاملا متفاوت است. نقشی که نمی‌توان آن را طنز نامید. او در این سریال بیشترین تعامل را با هومن برق نورد و شقایق دهقان دارد.


تشکردرباره چگونگی حضورش مقابل دوربین سعید آقاخانی گفت: «قرار نبود که من در این سریال حضور داشته باشم و ظاهرا پیشنهاد بازیگران دیگری را به آقای چگینی داده بودند. در زمان پیش تولید این سریال من تقریبا درگیربازی درسریال «ساخت ایران» بودم و در ‌‌نهایت با انتخاب تهیه کننده و نویسندگان من برای بازی در این کار انتخاب شدم.»


او درباره روند قصه و تفاوت آن با سریال‌هایی که تا پیش از این در آن‌ها حضور داشته است، گفت: «اتفاقی که در اولین قسمت این سریال می‌افتد بیشتر شبیه اتفاقی است که در «ساخت ایران» رخ می‌دهد. شخصی دچار فراموشی می‌شود ولی جنس این فراموشی‌ها متفاوت است.»


او ادامه داد: «من در «ساخت ایران» نقش کمدی بازی کردم. بدم نمی‌آمد که مردم من را به عنوان بازیگر کمدی بشناسند، هر چند که کمدی بازی کردن حقیقتا سخت است اما ترجیح من بازی در نقش‌های جدی است که در «دزد و پلیس» این اتفاق افتاد. و با فیلمنامه خوب پیمان و محراب قاسم خانی شخصیت‌ها بسیار خوب پرداخت شده است.»

 


تشکر درپاسخ به این سوال که تا چه حد حضور در کنار سعید آقاخانی به شکل گیری شخصیتش در سریال کمک کرده است، گفت: «سعید آقا خانی از بازیگران و کارگردانان خوب کمدی است و با کارش آشنایی داشتم و به نظرم «دزد و پلیس» هم با دیگر آثارش بسیار متفاوت است و برای من هم بسیار تجربه متفاوتی است و از آن سریال‌هایی است که مردم با علاقه آن را دنبال می‌کنند.»


ظاهرا روز آخر تصویر برداری سریال روز تقریبا آرامی است به گفته عوامل پشت صحنه تصویر برداری کار به موقع تمام شده است و تا رسیدن به زمان پخش مراحل فنی کار به اتمام می‌رسد. اما پشت صحنه آرام و شاد گروه هم نشان می‌دهد که ارتباط خوبی بین گروه وجود دارد. این ارتباط خوب را می‌توان از صحبت‌های عزت الله مهر آوران هم متوجه شد. مهر آوران که سال گذشته با بازی در مجموعه‌های «وضعیت سفید» و «مسیر انحرافی» تجربه‌های خوبی را در تلویزیون پشت سر گذاشت، درباره فیلمنامه این سریال و نقاط قوت آن گفت: «از حضور در این کار راضی هستم و همه چیز خوب پیش می‌رود. در این سریال جایگاهی برای بازی طنز وجود داشت چرا که سعید آقا خانی نگاه درستی نسبت به طنز دارد و قصه فضایی دارد که در آن طنزی پیش برنده وجود دارد و به نظر من حواشی و پیرامون یک قصه هم برای سعید آقاخانی دیده می‌شوند و خوشحالم از اینکه در کنارش حضور دارم.»
او ادامه داد: «پیمان ومحراب قاسم خانی بی‌تردیدازنویسندگانی هستند که به کارشان مسلط هستند و همیشه تازگی و خلاقیت زیادی را در کارشان اعمال می‌کنند.»

 

او درباره شخصیتش در این سریال گفت: «در این سریال من پدر یک خانواده هستم که هر کدام از ما به یک خلافی گرفتاریم و کم کم متحول می‌شویم و موقیعت قصه این تحول را بوجود می‌آورد. من در این سریال نقش یک شعبده باز را دارم. شعبده بازی یک شغل نیست وخانواده خواه ناخواه از این راه ارتزاق می‌کنند. من کمتر سریالی را دیدم که زندگی در آن آنقدر جریان داشته باشد و دیده شود.»

عزت الله مهرآوران و شقایق دهقان در نمایی از سریال «دزد و پلیس»


مهر آوران ادامه داد: «هر کارگردانی تاریخ زندگی هنری خود را ورق می‌زند بی‌تردید سعید آقاخانی هم از این قائده مستثنی تیست و اوراقی که در زندگیش هست یک جور نیست و دوست دارد آثارش با هم متفاوت باشد. مخصوصا در این کار که نوع طنزی را که انتخاب کرده با سایر آثارش متفاوت است. هومن برق نورد، بهنام تشکر و شقایق دهقان ترکیبی را بوجود آوردند که نوع طنزشان با طنز‌هایی که تا به حال بازی کرده‌اند متفاوت است. در این سریال نگاه درستی به طنز وجود دارد و حیف است که ما کارهای کمدی، سخیف و لودگی را به عنوان طنز به مردم معرفی کنیم. طنز یک خنده فکر شده است. مردم کمدی را انتخاب می‌کنند که با آن تفریح کنند. در بازی طنز صداقت رفتار هنرپیشه برای تماشاچی بیشتر اس و بازیگرهرگز تصمیم ندارد تو را فریب دهد.»


پخش مجموعه «دزد و پلیس» از نیمه مهر آغاز می‌شود و به گفته گروه سازنده این سریال آن‌ها قصد دارند بار دیگر مخاطبان تلویزیون را با طنز آشتی دهند. باید منتظر ماند و دید که آیا سعید آقاخانی در ‌‌نهایت می‌تواند سریال متفاوتی را روانه آنتن سیما کند یا خیر؟

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 248058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
    7 43
    باز هم یک کپی دیگه از برادران قاسم خانی...این دقیقا خلاصه داستان سریال "اسم من ارله"
    • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
      12 1
      اگه بهترین سریال طنز نباشه جز 3 تای اوله ، بهترین تیپ طنز ایران (داوود)
  • رها IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    43 2
    قسمت اول و دوم این فیلم که تا الان خییییلی جالب و جذاب بوده امیدوارم مخاطبان زیادی و جذب کنه
  • shirin IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    18 0
    خیلی قشنگ بود.به خصوص چند قسمت آخرش.کلی خندیدم!! تبریک می گم به عوامل سازنده اش و به طور ویژه از آقای تشکر ،تشکر!می کنم. یاعلی......
  • مجی IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    6 1
    واقعا سریال جذاب و دیدنی ای بود. من که خیلی خوشم اومد.
  • بدون نام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    8 1
    با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی دست اندر کاران. و خسته نباشید بسیار گرم خدمت داوود ززززززززز ، ناصر نه امیر اه فرازمند ای بابا جناب سروان ، سیاره خانم ،فریبا ببخشید فریبا خانم. ممنون، ممنون از اینکه موجبات خنده ی ما را در این شرایط و سرررررررررررررری فراهم اوردید.
  • بدون نام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    9 1
    ممنون که موجبات خنده ی ما را در چنین شرایط سخت و سرررررررررررررررررررری فراهم کردید.
  • بدون نام IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    2 1
    سریال طنز از این بهتر سراغ ندارم.خصوصا تیم طنز این روزای ایران یعنی اقایان بهنام تشکر وهومن برق نورد وخانم شقایق دهقان که واقعا مثل ساختمان پزشکان بازهم کنار هم گل کاشتنند.
  • علی زد بازی IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    3 1
    سریال دزدو پلیس خییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی قشنگه من حتی سی دی دوزد و پلیس رو خریدم و هومن برق نورد در نقش داود و بهنام تشکر ناصر بهترین بازی رو داشتند.
  • نگار IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    1 1
    به نظر من که سریال جالبی بود
  • مهلا A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    1 1
    سریال بسیار جالبی بود خیلی از این سریال لذت بردم مخصوصا از قسمت های اخر سریال که من و خانواده ام کلی خندیدیم