اهم سخنان محسن رفیقدوست در گفت و گو با مهر در ادامه می‌آید:

  • برخی می گویند میرحسین موسوی در دوران دفاع مقدس خیانت کرد ولی من می گویم ایشان خائن نبودند. او تا قبل از سال 88 از دوستان من بود و ایشان را می دیدم. گاهی از ایشان تشکر می کردم و می گفتم شما می توانستید برای انقلاب شر شوید ولی نشدید! چرا که ایشان اختلاف نظر زیادی در دوران نخست وزیری با رئیس جمهور وقت (مقام معظم رهبری) داشته و اصلا هم زیر بار نمی رفتند. البته این را هم باید بگویم که میرحسین موسوی مخالف کارها نبود ولی حماسه ای هم پدید نیاورد برای همین نمی توانم واژه خائن را برای ایشان انتخاب کنم.
  • در دولت ما دو گروه بودیم که یک گروه واقعا نمی خواستند از جنگ حمایت کنند و دائما می گفتند پس کی جنگ را تمام می کنید!
  • یکی از افرادی که همیشه در هیئت دولت با ادامه جنگ مخالف بودند آقای بهزاد نبوی بود. یادم هست برای تامین مهمات برای یک عملیات بزرگ در سال 65 به بیش از سه میلیارد دلار ارز نیاز داشتیم. ولی تنها 100 میلیون دلار داشتیم. در همین حین قائم مقام من در وزارت سپاه گفت با همین ارز می توانیم کارخانه مهمات سازی بزنیم. وقتی برنامه نوشته شد دیدم واقعا این کار شدنی است من هم در جلسه هیئت دولت به عنوان یک خبر اعلام کردم ما می توانیم در مدت چند ماه 12 میلیون گلوله خمپاره توپ با 20 درصد قیمت خارجی تولید کنیم.
  • یادم هست آقای بهزاد نبوی در کاغذی برایم نوشت: خدایا لا اقل در هیئت دولت شعور را جایگزین شعار بفرما! و به من داد. من گفتم بهزاد زیرش را امضا کن ولی امضا نکرد. ولی من این کار را انجام دادم. حتی ایران خودرو و سایر کارخانجات را برای این کار بسیج کردیم.
  • الباقی بودجه هزینه اداره کشور بود. در سال 60 کشور تنها 6 میلیارد دلار ارز داشت و این هم تنها برای واردات گندم و روغن بود. بودجه دفاعی کشور هم هیچ وقت از 800 میلیارد تومان بالاتر نرفت.
  • شهید تهرانی مقدم با امضای خودش نوشته است من پدر موشکی ایران هستم ولی من با افتخار می گویم پدر موشکی ایران شهید تهرانی مقدم است و من پدربزرگش هستم!
  • من یک گلایه از مملکت دارم و آن این است که چرا کارکرد 4 حساب در مدت 10 ماه را علم کردند در حالی که کل مبلغ مورد بحث در پرونده فاضل خداداد 3 میلیارد و 100 میلیون تومان بود نه 123 میلیارد تومان! و این مبلغ یک دروغ بزرگ بود و من در این پرونده خدمت بزرگی انجام دادم.
  • سال گذشته ارزی که دولت نهم و دهم از محل فروش نفت داشته است برابر است با ارزی که از اول کشف نفت تا سال 84 داشته ایم. اگرکشور با یک تیم اختصاصی قوی تر و متخصص تر مدیریت می شد امروز کارهای مثبت بیشتری انجام می شد.
دیدگاه محسن رفیق دوست در مورد شخصیتها و چهره ها:
آیت الله هاشمی رفسنجانی: رفیق 50 ساله من و مجتهدی که در انقلاب نقش ویژه ای داشت و امیدوارم امروز با قرار گرفتن محکم بر پشت مقام معظم رهبری نقش خودش را تداوم ببخشد.
شهید همت: معلمی که با وجود فرماندهی اش در لشکر تا لحظه آخر معلم بود برای همه رزمندگان
شهید صیاد شیرازی: انسان مخلص و فداکار و پرتحمل که لایق شهادت بود
سید حسن نصر الله: خوش نام ترین انسان در جهان عرب و یکی از آدمهای ارزشمند خدا که از اولین ملاقتم با او در چهره اش این سید حسن امروز را دیدم.
اسفندیار رحیم مشایی: چهره ای که برای من شناخته شده نیست و او را شبه ناک می شناسم.
محمود احمدی نژاد: آدم پرتلاش و پر جنب و جوشی که چه خوب بود واقعا مطیع مقام معظم رهبری بود.
مسعود زریبافان: نمی شناسم
علی لاریجانی: فیلسوفی که دو سال معاون من بود و آدم سالم و مسلمت آمیزی است.
شمخانی: رزمنده ای که دلش برای ایران و انقلاب می سوزد و دوست دارد همیشه سرباز انقلاب باقی بماند.
صادق آهنگران: مردی که با شیوه مخصوص خودش در تقویت روحیه رزمندگان نقش به سزایی داشت.
مهدی هاشمی: پسر آیت الله هاشمی رفسنجانی
ده نمکی: موقع شناس
ابراهیم حاتمی کیا: کارگردانی که می شود از آن به خوبی استفاده کرد
کلاه قرمزی: نمی شناسم ولی فکر کنم کلاه بزرگی باشد که سر ما رفته است.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    52 1
    شما راست می گی
  • مصطفی ناظم نیا IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    9 30
    باسلام وخسته نباشید به جناب رفیقدوست فرمایشات ایشان مرا بیاد سال1364میاندازد که معاونت خودکفایی وزارت دفاع دررابطه باتهیه مهمات باکارگاه های ریخته گری درجنوب شهر برای تهیه نارنجک وخمپاره 60و81و012قراردادداشت وماهم گلوله توپ 122میلیمتری میساختیم یاددارم که درسخنرانی معاونت خودکفایی درسال65میگفت که گلوله 122را4دلارمیخریدیم وقتی فروشندگان متوجه شدند که درداخل ساخته میشود تا60سنت هم حاضربفروش شدند. یادآنروزهای خوش بخیرکه همه باهم یکرنگ بودند
  • بدون نام US ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    41 2
    هنوز ماجرای فاضل خداد یاد ملت هست
  • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    55 3
    "سال گذشته ارزی که دولت نهم و دهم از محل فروش نفت داشته است برابر است با ارزی که از اول کشف نفت تا سال 84 داشته ایم" شبيه اين حرفهارو فتنه گران قبل از انتخابات 88 گفته بودند. واقعا درست بود؟
  • سعید IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    11 1
    من یه جانباز جتگ تحمیلی هستم. می خواستم پیشنهاد کنم یک مقدار هم در مورد سالهای تصدیگری ایشون در بنیاد جانبازان تحقیق بشود. ببینیم برای جانبازان چه کرده اند؟؟؟
  • شهاب IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
    11 0
    از اخوی چه خبر؟!