نماینده اردکان تصمیم آمریکا برای خروج نام منافقین از لیست گروه​های تروریستی را یک تصمیم «سیاسی» و نه «حقوقی» خواند.

محمدرضا تابش در گفت​وگو با خبرآنلاين، با بيان اينکه خارج کردن گروه بي​اعتبار منافقين از ليست گروه​هاي تروريستي توسط آمريکا، بر ادعاي پايبندي اين کشور بر دموکراسي، آزادي و حقوق بشر خط بطلان کشيد، ادامه داد: هدف آنها فراتر از به رسميت شناختن منافقين و اعلام فشار بيشتر بر دولت ايران در شرايط فعلي است. اما از آنجا که اين گروه رو سياه و جنايتکار علاوه بر مقامات دولتي، مردم کوچه و بازار را نيز هدف ترورهاي کور خود قرار داده بودند، آمريکا با اين اقدام، خود را در مقابل دولت و مردم ايران قرار داده است.
وي با تاکيد بر اينکه اين اقدام آمريکا يک تصميم گيري سياسي و نه حقوقي بوده است، پرسيد: آيا آمريکا به شرايطي دست يافته که اين گروهک نسبت به عملکرد گذشته خود اعلام برائت و توبه کرده، يا رويکردي را از آنها مشاهده نموده که از مشي تروريستي خود عدول کرده و از عملکرد سابق خود اظهار ندامت نموده اند؟ چگونه کشوري که خود را محور دموکراسي و مدعي حقوق بشر مي داند، به خود اجازه مي​دهد گروهکي را به رسميت بشناسد که عليه ملت و تماميت ارضي و استقلال کشور به مردم خويش از هيچ جنايتي فروگذار نکرده و دست آنها به خون ملت ايران آغشته است؟
نماينده اردکان با تاکيد بر سياسي بودن تصميم آمريکا در اين زمينه، آن را ناشي از لابي و تعامل وزارت خارجه اين کشور با صهيونيست​هاي يهودي خواند و افزود: خوب بود حداقل آمريکا در اين تصميم گيري به قوانين داخلي خود و عرف بين​الملل توجه مي​نمود وشرايطي مبني بر توبه و تغيير رويکرد گروه تروريستي منافقين را در اختيار افکار عمومي قرارمي​داد تا زمينه رفع محدوديت​ها مشخص شود. چطور در موارد مشابه، آمريکا از معرفي جنايتکاران و تروريست​ها به دادگاه​هاي بين المللي لاهه و محاکم حقوقي بين المللي حمايت مي​کند اما در اقدام اخير خود بدون طي اين فرآيندها تصميم سياسي مي​گيرد؟
تابش در پايان گفت: خوب است امريکا براي رفع اتهام از خود که اين تصميم سياسي نيست، جنبه​هاي حقوقي و محکمه پسند اين تصميم را براي تنوير افکار عمومي ارائه دهد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نظر شما چیست؟ IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    3 1
    پس از دید شما آمریکایی ها تا به حال کجا بودند، وسط دعوا که حلوا پخش نمیکنن برادر جان
  • بدون نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    2 1
    نه بابا! عده ای از این مجاهدین هم شاید آدم شده باشند و به سر خونه و زندگیشون برگردند و کمی فکر کنن که چی شد مردم ایران از این گروه متنفر شدند. اینها بیشتر از یک سازمان فکسنی که نیستند!!!
  • بدون نام US ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    3 2
    با تشكر و سپاس از عالم نستوه جناب آقاى نيرى، بنده از همرزمان شهيد مظلوم لاجوردى شهادت مي دهم كه فضاى كار در اوين سال٦٠  واقعا اينگونه بود. در مقابل جريان خشونت منافقين بچه هاى شاغل در اوين با رعايت اخلاق اسلامي، مهرباني، تلاش شبانه روز براى ارشاد و آگاه سازى فريب خوردگان گروهكها همه هستي خود را به ميدان آورده بودند. لذا مظلوميت نشانه اين عزيزان است. آقاى هاشمي اولين افشاگر و آگاه ساز نفاق منافقين بود و الگوى ارشاد و آگاه سازى در مقابله با تهديدات گروهكهاى محارب و منافق بود. امروزه هم فشار منافقين و شبكه منابع بدلي( پرويز ثابتي) كه آن روز مجاهدين خلق را تبديل به مهاجمين و منافقين خلق كردند، درصددند كه از مدافعين انقلاب، مهاجمين عليه نظام درست كنند و خشنونتها دو سر زيان را به نام انقلاب و نظام