مهر نوشت:

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان قم از جلوگیری از شکار در مناطق حفاظت شده توسط یگان حفاظت خبر داد.
محمود علی رکنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یگان های حفاظت در مناطق حفاظت شده حضور دارند بیان کرد: در مناطق حفاظت شده مانند پلنگ دره چهار پاسگاه وجود دارد که شامل سه پاسگاه ثابت و یک پاسگاه سیار فصلی است.

وجود چهار پاسگاه محیط بانی در پلنگ دره

وی گفت:‌ پاسگاه های محیط بانی ثابت در منطقه پلنگ دره شامل پاسگاه سر محیط بانی نیزار، پاسگاه محیط بانی راهجرد و پاسگاه محیط بانی سمندری و پاسگاه فصلی و سیار شامل پاسگاه زری خوانی است.
مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه در مناطق حفاظت شده هر گونه شکار ممنوع است افزود: در زمانهایی بویژه در فصل بهار و تابستان که زمان زادآوری حیات وحش است از شکار جلوگیری می شود و جدای از آن در مناطق حفاظت شده نیز شکار ممنوع است.
وی بیان کرد: برای همه مناطق استان چه منطقه آزاد و حفاظت شده مجوز شکار قوچ، میش و کله بز داده نمی شود.
رکنی گفت: بر اساس قانون شکار و صید افرادی که به شکار غیرقانونی بپردازند به مراجع قضایی تحویل داده شده و صید آنها نیز ضبط شده و جریمه نقدی نیز می شوند.

پاسگاه های سرمحیط بانی افزایش خواهند یافت

وی با اشاره به اینکه در منطقه کهک نیز پاسگاه سر محیط بانی وجود دارد افزود:‌ در نظر داریم امسال در فردو و کرمجگان و همچنین در قاهان و کهندان نیز پاسگاه محیط بانی را ایجاد کنیم.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات یگان های حفاظت نظارت بر آلودگی زیست محیطی است افزود: هدف از ایجاد این یگان ها حفاظت از تنوع زیست محیطی و حیات وحش و همچنین جلوگیری از تخریب زیستگاه ها است.

وی بیان کرد: یگان حفاظت ویژه ای نیز به صورت شبانه روزی به گشت و کنترل و بازرسی می پردازند.
301301
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =