سرپرست فدراسیون کشتی می‌گوید به زودی دفتر این فدراسیون به میدان آرژانتین منتقل می‌شود.

فرهاد عشوندی – میثم بهرامی / با این‌که تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در المپیک نتایج خوبی گرفته‌اند و نیمی از مدال‌های کاروان ایران را کسب کرده‌اند، همچنان حجت‌الله خطیب سرپرست فدراسیون کشتی تحت فشار قرار دارد. بر خلاف سایر فدراسیون‌ها که حق ندارند فعلا مجمع انتخاباتی خود را برگزار کنند، به کشتی اولتیماتوم داده‌اند که هرچه زودتر انتخابات را برگزار کند. این بخشی از فشارهایی است که از جانب کمیته ملی المپیک به فدراسیون کشتی وارد می‌شود. در حقیقت آن‌ها وارد دعوای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک شده‌اند و به عنوان یک اهرم، مورد استفاده قرار گرفته‌اند. با حجت‌الله خطیب سرپرست فدراسیون کشتی در مورد ماجراهای اخیر صحبت کردیم.
*قرار شده تیم نفت برگردد به لیگ کشتی؟
بله.
*این آخرین اتفاق کشتی است؟
بله. رفته بودم خدمت آقای قاسمی وزیر نفت. ایشان لطف کردند و قبول کردند که تیم حضور پیدا کنند. ان‌شاءالله آقای وزیر دستور بدهد بقیه کارها انجام می‌شود.
*نکته مهمش این بود که با این اتفاق تهران در لیگ کشتی تیم نداشت. سابقه چنین چیزی وجود داشته؟
نه اگر این اتفاق می‌افتاد تهران تیم نداشت. هنوز کشتی یک لیگ مشخص ندارد. به این دلیل که باشگاه‌ها کاملا مشخص نیست که کدامشان در لیگ شرکت می‌کند. هر سال اسم باشگاه تغییر می‌کند.
*در حقیقت این‌طوری نیست که یک سری تیم از لیگ یک به لیگ برتر صعود کنند و شما هر کسی که اعلام آمادگی کند را می‌فرستید لیگ برتر.
بله. لیگ برتر و لیگ یک و دو و سه نداریم. اساسا باشگاه‌ها پایدار نیستند. مثل فوتبال نیست که مشخص باشد چه تیم‌هایی لیگ برتری هستند و چه تیم‌هایی دسته یکی و دسته دویی هستند. در کشتی هنوز وضعیت مشخص نیست و صعود و سقوط نداریم. هر سال می‌رویم دنبال تیم‌ها و فدراسیون با تیم‌ها رایزنی انجام می‌دهد که در لیگ شرکت کنند.
*در حقیقت با خواهش و تمنا تیم‌ها را وارد لیگ می‌کنید.
بله. با خواهش و تمنا است.
*این لیگ وجود دارد تا به قهرمان‌ها یک کمک مالی بشود؟
بله. قهرمان‌ها با این لیگ می‌توانند وضعیت بهتری پیدا کنند. البته تمام هدف ما از برگزاری لیگ همین نیست. اهداف دیگری هم داریم.
*مربیان تیم ملی از داخل لیگ کشتی‌گیران را انتخاب می‌کنند یا از مسابقات قهرمانی کشور؟
ما در لیگ یک هدفی را دنبال می‌کنیم و در قهرمانی کشور یک هدف دیگر داریم. مسابقات قهرمانی کشور امسال برای ما اصولی‌تر است و برای حضور در تیم ملی، قهرمانی کشور ملاک است. اما لیگ هیجانی را درست می‌کند، ضمن این‌که به زندگی قهرمان‌ها و مربیان توجه می‌شود. در دنیا کشوری که پایدارترین لیگ را دارد، آلمان است.
*حتی روس‌ها هم ندارند.
بله. روس‌ها هم ندارند. اگر در ایران بتوانیم باشگاه‌هایی که مستقر هستند و ریشه‌ای در ورزش دارند را به کشتی بکشانیم، خیلی خوب است.
*باشگاه‌هایی که کارشان ورزش است. مثل استقلال و پرسپولیس که شما با آن‌ها مذاکره کرده‌اید.
من در آغاز مدیریتم تمام باشگاه‌های صاحب نام کشور که در فوتبال و والیبال و سایر رشته‌ها حضور دارند را دعوت کردیم و از آن‌ها خواهش کردیم که در لیگ حضور داشته باشند. امسال هم سپاهان و پرسپولیس اعلام آمادگی کرده‌اند. صدرا و نفت هم هستند. یکی دو تیم دیگر هم هستند که لیگ را با 6 یا 8 تیم برگزار می‌کنیم.
*ثامن هم که هست.
بله. ثامن هم هست.
*ثامن خیلی پایه کار است.
بله. ثامن واقعا پایه کار است و سرمایه‌گذاری خوبی هم می‌کند. به نظر می‌رسد مجموعه این تلاش‌ها برای کشتی مفید است. اگر یک برنامه‌ریزی داشته باشیم و باشگاه‌ها مشخص باشند، می‌توانیم تقویمی برای مسابقات داشته باشیم و لیگ را برگزار کنیم.
*بحثی که آقای غلام محمدی مطرح کرد خیلی سر و صدا به پا کرد. این‌که گفت مبلغ قرارداد کشتی‌گیران دارد نجومی می‌رود بالا و ممکن است کشتی هم به سرنوشت فوتبال دچار شود. شما در باشگاهی مثل پرسپولیس مدیریت کرده‌اید. آن زمان تازه قرار بود پول‌های زیاد به فوتبالیست‌ها پرداخت شود. آن موقع فوتبال ما حساب و کتاب داشت و در آسیا هم یکی از مدعیان بود. اما پول بدون حساب و کتاب وارد شد و فوتبال را به این روز انداخت. غلام محمدی هم گفته مواظب باشید بلایی که سر فوتبال آمد سر کشتی نیاید. آیا دلال‌ها وارد عرصه کشتی شده‌اند؟ شما از این موضوع نمی‌ترسید؟
چیزی که الان به صورت رسمی در فدراسیون ثبت شده، بالاترین رقم 105 میلیون تومان بوده. نسبت به سال قبل یک رشد 10 تا 15 درصدی داشته که غیر طبیعی نیست. سال قبل هم خیلی در فوتبال بحث شد که یک سقفی داشته باشد اما نمی‌شود فدراسیون چنین سقفی را قائل شود. چون طبیعی است که باشگاه‌ها عمل نکنند یا کشتی‌گیران نپذیرند. باشگاه‌ها باید یک کانونی داشته باشند که در این طور مواقع تبادل نظر کنند. در دنیا چنین تشکیلاتی هست. نهادی هست که از بازیکنان دفاع می‌کند و نهادهایی هم هستند که از باشگاه‌ها دفاع می‌کنند. ولی در ایران چنین چیزی را نداریم. البته در مجموع این رقم‌ها را کنترل می‌کنیم. الان در کشتی چون آغاز راه هستیم نباید نسبت به پولی که به قهرمان‌ها می‌رسد حساسیت داشته باشیم و نگران باشیم. یک نکته‌ای هم که وجود دارد این است که افرادی که دارند در کشتی تیم‌داری می‌کنند، واقعا قصد خدمت را دارند. دنبال منفعتی نیستند. فقط برای خدمت به کشتی و قهرمان‌ها آمده‌اند. این کمک به زندگی قهرمان‌ها و مربیان است و به نظرم رقمی هم نیست که بخواهد فاجعه‌ای را به وجود بیاورد و مثل فوتبال شود. ضمن این‌که ما لیگ را داریم با خواهش و تمنا برگزار می‌کنیم و حضور آدم‌ها هم با خواهش و تمناست و فکر نمی‌کنم این مسئله مشکلی ایجاد کند.
*از بحث لیگ خارج شویم و در مورد مسئله انتخابات ریاست فدراسیون صحبت کنیم. کمیته ملی المپیک به همه فدراسیون‌ها اعلام کرده حق ندارند مجمع خود را برگزار کنند و از طرفی برای شما ضرب‌الاجل گذاشته‌اند که باید حتما انتخابات را برگزار کنید. داستانش چیست؟
این‌که کمیته بین‌المللی المپیک به کمیته ملی المپیک ایران چه نامه‌ای داده و وزارت ورزش چه نامه‌ای برای اصلاح اساس‌نامه دریافت کرده را نمی‌دانم. به هر حال فدراسیون کشتی ایران در موعدی که وزارت ورزش مشخص کرده انتخابات را برگزار می‌کند. ما آمادگی داریم که انتخابات را برگزار کنیم.
*این فشار واقعا وجود دارد؟ آقای مارتینتی گفته تحت هر شرایطی تا پایان سال میلادی انتخابات را برگزار کنید؟
فشاری وجود ندارد. کمیته بین‌المللی المپیک روند فدراسیون‌ها را تحت نظر دارد. فدراسیون‌های جهانی هم تحت نظر این کمیته هستند. فدراسیون‌های ملی هم هستند که فدراسیون‌های جهانی را می‌سازند. پس چنین جریانی در کشتی وجود دارد و این فیلاست که مسابقات مختلف را تدارک می‌بیند. بنابراین این سازمان‌ها به هم مرتبط هستند.
*ولی به بقیه گفته‌اند برگزار نکنید، اما به شما گفته‌اند برگزار کنید.
بله. ولی این‌که بین کمیته بین‌المللی المپیک و کمیته ملی المپیک ایران چه نامه‌هایی رد و بدل شده من در جریان نیستم.
*نامه‌ای که به شما داده‌اند چیست؟
تنها نامه‌ای که به ما داده‌اند، از ما تشکر کرده‌اند که در المپیک نتایج خوبی گرفته‌ایم. داخل این نامه ابراز امیدواری کرده‌اند که من تا المپیک برزیل رئیس فدراسیون کشتی ایران باشم. آقای مارتینتی رئیس فیلا بارها از جریان فعلی کشتی ایران حمایت کرده و گفته جریان فعلی کشتی باید حفظ شود. او احساس کرده که کشتی ایران یک موفقیتی دارد و باید این موفقیت ادامه داشته باشد. تاکید مارتینتی این است که همین روند حفظ شود. من این را می‌گویم که فردا نگویند خطیب نگفته. به نفع من هم هست در ظاهر. ولی خدا می‌داند که آقای مارتینتی به وزیر و کمیته ملی المپیک گفته از روند فعلی کشتی ایران راضی است و می‌خواهد این روند حفظ شود. حتی در مصاحبه‌هایی که انجام داده از کشتی ایران تمجید کرده. بین فیلا و ایران روابط خوبی وجود دارد. هیچ تنشی نداریم.
*از همه مهم‌تر این‌که شما یک سری از قهرمان‌های المپین ما که در خانه نشسته بودند را دور خودتان جمع کرده‌اید و در کشتی کاره‌ای شده‌اند.
بله. فدراسیون کشتی ایران توسط خود قهرمان‌ها اداره می‌شود. چه شورای سیاستگذاری که تعدادی از قهرمان‌ها هستند چه کمیته فنی و چه پایگاه‌های قهرمانی که زیر نظر آقای برزگرر کار می‌کنند. یک عده‌ای هم هستند که متاسفانه به واسطه رسیدن به امیال و اهداف خود، به دنبال از هم پاشیدگی سیستم هستند و همیشه ساز ناسازگار کوک می‌کنند که به اهداف خود برسند. چطور این‌ها موفقیت‌های کشتی ما را نمی‌بینند؟ ما در این 7-8 ماهه در تمام رده‌ها قهرمانی کسب کرده‌ایم. این دفعه در کشتی قهرمانی نوجوانان جهان در 7 وزن مدال گرفتیم که فوق‌العاده است. در کشتی جوانان 3 تا طلا گرفتیم. اگر خوب بجنبیم ما می‌توانیم بگوییم که در برزیل موفق خواهیم بود. ما قبلا همیشه در این رده نهایتا یک طلا می‌گرفتیم اما الان 3 طلا گرفته‌ایم. کشتی یک تشکیلات منسجم و منظمی دارد که جمعی از قهرمان‌ها دارند کار را پیش می‌برند. با این‌که من درگیر المپیک بودم و روی مسابقات گزینشی المپیک کار می‌کردم توانسته‌ایم به هیات‌های کشتی پول و تشک بدهیم. الان هم یک اسپانسری آورده‌ایم که توانسته‌ایم یک ساختمانی در میدان آرژانتین بگیریم که فدراسیون را به زودی به آنجا منتقل می‌کنیم. یک ساختمان اداری هم برای فدراسیون در منطقه پونک می‌سازیم که یک آکادمی کشتی می‌شود. یعنی با وجود همه درگیری‌هایی که من برای کار و مسابقه داشتم، از تهیه ساختمان اداری دریغ و درنگ نکردم. چندین خانه کشتی در مدت اخیر افتتاح شده که با لطف وزارت ورزش بوده. البته یک مقدار از ساختمان اداری به تلاش خود من است. حالا چرا می‌خواهند این روند رو به رشد را متوقف کنند؟ چه نگرانی دارند که دنبال تغییر هستند؟ چرا عادت داریم آدم‌های خدوم را رگ بزنیم؟
*شاید به این دلیل که فدراسیون کشتی اهرم خوبی است برای این‌که اساس‌نامه عوض شود و کمیته ملی المپیک از این طریق می‌خواهد به هدف خود برسد. تعلیق همه رشته‌های ورزشی یک طرف، کشتی و فوتبال هم یک طرف. شاید برای همین است که فقط به کشتی می‌گویند انتخابات را برگزار کند.
کمیته ملی المپیک بی‌جهت به کشتی حمله می‌کند، بی‌جهت فدراسیون را در تنگنا می‌گذارد و بی‌جهت ما را اذیت می‌کند. دور از انصاف است که کمیته ملی المپیک چنین کارهایی می‌کند.
*این ماجراها به خاطر خود کشتی است یا خاطر اختلافاتی که سال‌ها قبل شما با محمد علی‌آبادی داشتید؟
حتما این نیست. ما به هر حال در کشتی داریم کار می‌کنیم. ما 6 تا مدال آوردیم.
*ممکن است یک بخشی از این مسائل به خاطر اختلافات شخصی باشد؟
من چیزی در این رابطه احساس نمی‌کنم. ممکن هم هست باشد ولی من احساس نمی‌کنم. بالاخره دوستان ما مسئولیت بزرگ‌تری دارند و من مسئولیتم کوچک‌تر است. نمی‌توانم در این مورد اظهار نظر کنم. ولی ما به هر حال یک آدم خدومی هستیم که داریم کار می‌کنیم. چرا باید یک آدمی که سراپا شور و هیجان است و کار می‌کند را بگذاریم کنار؟ ما اساس‌نامه‌ای را برای مسابقات قهرمانی تعیین کرده‌ایم و همه برنامه‌هایمان منظم هستند. من در این 8 ماه به اندازه 4 سال اعزام داشتم. در تمام تورنمنت‌های بزرگ حضور داشتیم. ایران در تمام تورنمنت‌ها شرکت کرده. در جام مدوید چند سال شرکت نمی‌کردیم. جام یارگین که از معتبرترین جام‌های دنیاست، چند سال بدون حضور ایران برگزار شد. ما همه این جام‌ها را شرکت کردیم و همین‌طوری نیست که این همه موفقیت کسب کردیم. اردوهای مستمر طولانی مدت برای نوجوانان و جوانان داشتیم. به زودی تیم اول، دوم و سوم در رده‌های نوجوانان و جوانان خواهیم داشت. شخصیتی مثل رسول خادم درگیر کار است و دارد کار می‌کند. شخصی مثل محمد بنا سراپا کار و هیجان است و دارد کار می‌کند. خب این چه کاری است که می‌کنند؟ مگر آدم موفق را سرمی‌برند؟ ما وقتی 6 مدال آوردیم فکر می‌کردیم موقعیت خودمان را تثبیت کرده‌ایم. باز هم حرف و حدیث می‌آورند؟
*دلخوری شما از کمیته ملی المپیک به آن اتفاقی که در روز کشتی مهدی تقوی رخ داد ربط ندارد؟ این اتفاق نزدیک بود منجر به جدایی آقای رسول خادم شود. آقای علی‌آبادی مستقیم با آقای خادم صحبت کرد و به انتقاد از ایشان پرداخت. فکر می‌کنید این کار درستی بود؟
من آنجا بودم. یک بحثی را جناب خادم داشتند و یک بحثی را آقای علی‌آبادی. البته محدوده آقای خادم مشخص بود و هست. ایشان می‌گفتند در محدوده فنی فقط من اظهار نظر می‌کنم و مسئولیتش را هم بر گردن می‌گیرم. در این بخش افراد متخصص می‌توانند اظهار نظر کنند. اینجا بحث آقای علی‌آبادی می‌تواند بحث مدیریتی باشد. در بحث فنی آقای خادم تصمیم‌گیرنده هستند.
*آقای علی‌آبادی تماس گرفته و گفته بودند چرا تقوی باخته.
حالا من به این شکل را نمی‌دانم.
*چون باعث دلخوری آقای خادم شد و ایشان یک شب زودتر برگشتند.
بله. آقای خادم همیشه حرفش این بوده که محدوده فنی به خود من و تیمی که با آن‌ها کار می‌کنم ربط دارد و بخش فنی برای افراد فنی است. اوایل که آقای خادم شروع به کار کرد، مارتینتی هوشیاری به خرج داد و او را به عنوان مدرس فیلا انتخاب کرد. خدا را شاهد می‌گیرم که ما رایزنی نکردیم برای این کار.
*البته این برای خود فیلا هم خوب است که یک قهرمان المپیک، مدرس بشود.
نه. خیلی از مربیان هستند که در المپیک هم مقام آورده‌اند. اما فیلا در کشتی ایران یک تغییرات فنی احساس کرده که این کار را می‌کند. فیلا دنبال تغییرات کشتی دنیاست. تغییرات کشتی ایران، کشتی دنیا را هم عوض می‌کند. به همین دلیل است که آقای خادم را می‌گذارند به عنوان مدرس فیلا. فدراسیون‌های ملی، فدراسیون جهانی را شکل می‌دهند و فدراسیون جهانی هم تمام اتفاقات کشتی دنیا را شکل می‌دهد. ما تابعی از فدراسیون جهانی هستیم. آن‌ها هستند که می‌گویند کشتی ایران موفق است و این جریان باید ادامه داشته باشد. وقتی می‌بینند ایران در تمام صحنه‌های کشتی دنیا حضور دارد، از وزارت ورزش می‌خواهند که روند فعلی تثبیت داشته باشد.
*شما دلخور نشدید از این‌که آقای علی‌آبادی در کار مربی‌تان دخالت کرد؟
چرا. به هر حال صحبت‌هایی مطرح شد.
*ممکن بود منجر به قطع همکاری رسول خادم شود.
البته رسول خادم شخصیتی است که برای کشورش دلسوزی دارد و به کارش اهمیت می‌دهد. او همراه فدراسیون است و ما به همراهی او افتخار می‌کنیم. ما برای کشتی ایران برنامه‌های محکم و جدی داریم. چنانچه فرصت داده شود، من قول می‌دهم هر تیمی از ایران خارج شود، قهرمان جهان و آسیا می‌شود. فقط این را می‌خواهیم که این فرصت را به ما بدهند.
*چیزی که در المپیک دیدیم این بود که تیم کشتی آزاد ایران در المپیک خیلی بدشانس بود.
بله. یک گوی برای ما درنیامد، یک کلینچ انجام نشد. ضمن این‌که رضا یزدانی هم واقعا مدال طلا را در دست داشت.
*کمیل قاسمی تنها کسی بود که در تمام این سال‌ها توانسته بود تایمازوف را این‌قدر آزار بدهد.
بله. کمیل واقعا خوب بود. مخصوصا آقای اسماعیل‌پور هم خیلی خوب کار کرد. خود احسان لشگری. این‌ها فوق‌العاده کار کردند.
*انتظار چنین نمایشی را داشتید؟
اصلا نداشتیم. ما چهار تا از کشتی‌گیرانمان در هیچ میدان بزرگی شرکت نکرده بودند.
*یک ذره هم بد شانسی آوردید که دو تا از کشتی‌گیرانمان به جای این‌که ساعت یک بروند روی تشک، ساعت 7 صبح رفتند.
صد در صد همین‌طور بود. مثلا تقوی بدنش از 10 صبح به بعد بیدار می‌شود. با این‌که سه ماه با او از ساعت 8 صبح تمرین کردند اما بدن این بچه از ساعت 10 صبح تازه بیدار می‌شود. ما قصدمان این است که در کشتی کشورهای منطقه هم فعالیت کنیم. مایلیم برای کشورهایی مثل قطر و کویت و کشورهای مسلمان تور کشتی بگذاریم با محوریت ایران. حتی برای برنامه‌های دیگر هم در دستور کار داریم که با کشورهای مسلمان هم‌سوتر باشیم و سیاست‌های مشخصی در جریان‌های کشتی دنیا داشته باشیم. می‌خواهیم هم بتوانیم کشتی منطقه را تحت تاثیر قرار بدهیم، هم تیم آرا داشته باشیم. کشتی ایران با این‌که بزرگ و بی‌نظیر بوده، هیچ وقت نیامده برای خودش محوریت درست کند. ما الان دنبال همین موضوع هستیم.
*استقلال مالی چطور؟
تا حالا که درگیر المپیک بوده‌ایم. اما یک تیم اقتصادی را فعال کرده‌ایم و جمعی از بزرگان اقتصادی دارند به کشتی کمک می‌کنند و یک جریان مالی بسیار قوی را پشتیبان کشتی کشور قرار داده‌ام. اگر این فرصت به ما داده شود، تا یکی دو ماه دیگر برنامه‌های اقتصادی را با مردم در میان می‌گذارم.
*شما جدی‌ترین رقیبتان نایب رئیس‌تان است؛ حسن رنگرز. این موضوع خللی ایجاد نمی‌کند؟
ممکن است خلل ایجاد کند ولی این‌طوری نیست که قطعا این اتفاق رخ دهد. آقای رنگرز اخیرا کار را شروع کرده و هر چیزی روندی دارد. باید روند طی شود تا شرایط برای گرفتن سمت‌های بزرگ‌تر فراهم شود.
*شما یک حمایتی از جانب گروهی از حاکمیت را دارید. این حمایت از داخل وزارت ورزش هم هست؟
من در تمام زیر و بم ورزش بعد از انقلاب بوده‌ام. من سه سال زیر پله‌های ورزشگاه شیرودی خوابگاه داشتم و می‌خوابیدم. آن موقع دانشجو بودم. با تیم ملی هاکی بودم. این مسیرها را طی می‌کردم. در مدیریت هم در همه بخش‌ها سهم به سزایی دارم. با آدم‌هایی که در ورزش ما حضور پیدا کردند و گاهی نباید می‌آمدند، تماس داشتم و همیشه درگیر ورزش بودم. هیچ شغل دیگری هم جز ورزش نپذیرفتم. گاهی هم پیشنهاد شغل‌های خیلی مهمی شده بود اما نپذیرفتم.
*ممکن است رفتن شما مشکل‌ساز شود؟ الان هر رئیس فدراسیونی که می‌رود می‌گوید رفتن من مشکل‌ساز می‌شود.
نه. من کاری ندارم. اگر هم رفتم، دیگر رفته‌ام. مخلص همه هستم و به همه ارادت دارم. من با وزیر ورزش همراه و هم‌سو بودم و این هم‌سویی ادامه خواهد داشت.
*مارتینتی می‌گوید نامه‌هایی که به فیلا ارسال شد از دل بدنه کشتی ارسال شده و مردم این کار را نکرده‌اند.
یک عده‌ای بدون دلیل آمده‌اند نامه‌های تهدیدآمیز و توهین‌آمیز به فیلا زده‌اند. به شخص آقای مارتینتی و دبیر و نایب رئیس فیلا نامه زده‌اند. همه این نامه‌ها جای تاسف داشت که چنین جملاتی را عده‌ای به کار می‌برند به علت دفاع از یک کاری. آخر چه حرفی است که برای دفاع از خودمان از کلمات رکیک استفاده کنیم؟ ما می‌توانیم راحت حرفمان را بزنیم و بگوییم اشتباه شده و این‌طور نبوده. این برای ما خیلی دردسر شد. خدا را شکر من تمام ایمیل‌ها را در اختیار بخش سایبری نیروی انتظامی قرار دادم و امروز (یکشنبه) صبح هم با آن‌ها جلسه داشتیم. خوشبختانه دارند این آدم‌ها را شناسایی می‌کنند و به زودی آن‌ها را به مردم ایران معرفی می‌کنیم که چه کسانی هستند و چه جریانی را دنبال می‌کردند.
*فدراسیون کشتی از این‌ها شکایت کرده؟
هم فدراسیون کشتی هم فیلا. هم مارتینتی هم ما. امیدواریم به زودی این افراد شناسایی بشوند و به سزای اعمالشان برسند.
*این اتفاق یک قهرمان ملی ما را هم می‌سوزاند. سعید عبدولی تا ابد در ذهن مسئولان فیلا به عنوان یک آدم منفی می‌ماند.
این ناگواری می‌توانست به مجموعه کار ضربه بزند. اگر رابطه خوبی با فیلا نداشتیم که ممکن بود اتفاقات خیلی بدی بیفتد. این رابطه خوب باعث شد فیلا با ما برخورد نکند. من فکر می‌کنم یک عده‌ای نیت بد داشتند. ممکن بود کل تیم ایران را برگردانند و ایران را جریمه نقدی کنند. شما ببینید چه اتفاقاتی افتاده. می‌خواهم بگویم این مسائل نگران کننده شدند.
*نباید این کار را می‌کردند؟
نخیر. نباید این حرف را می‌زدند. شما ببینید در دنیا هر کسی علیه فدراسیون جهانی خودش صحبت کند جریمه و محروم می‌شود.
*از محمد بنا چه خبر؟ به کارش در تیم ملی کشتی فرنگی ادامه می‌دهد؟
ایشان هستند. به کارش ادامه می‌دهد. به زودی هم کارش را شروع می‌کند.
*از چه زمانی؟
به زودی ان‌شاءالله.
*محمد بنا گفته بود اگر المپیک بین سیارات بود من را صدا کنید چون به سقف آرزوهایم رسیده‌ام.
نه. ایشان کارشان را به زودی شروع می‌کنند.
43 41
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 245553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
    4 3
    به همون دلیل که ریشه یزدانی خورد