۰ نفر
۲۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۹

وقتی از جوانان خواسته می شود ازدواج کنند و حتما هم بچه دار شوند، دلایل بسیاری می آورند که هیچ امکاناتی برای این کارها نیست. اما یک سوال؛ این شرایط فقط برای ایران است؟

دکتر علیرضا مرندی، تئورسین برنامه تنظیم خانواده و کنترل جمعیت درایران، در پاسخ به اینکه چرا جوانان ایرانی زیر بار ازدواج و تولد نسل نمی روند، مقایسه ای از بوجود امدن میزان رفاه در ایران و کشوری مانند امریکا کرد. او معتقد است در آمریکا، بانکها توانسته اند زندگی راحت تری برای مردم فراهم کنند، هرچند همه چیز وام است. توضیحات او را بشنوید؛

مشروح گفتگوی خبرآنلاین با دکتر مرندی به زودی منتشر می شود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 244335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زارع IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    30 2
    این برای زمانی است که بستر کار کردن فراهم باشد وقتی جوانان پزشک زیادی هستند که الان در اژانس کار میکنند ویا مهندسان بیکارزیادی داریم چطور میتوانند قسط وام خودرا پرداخت کنند در ثانی اگر بخواهند به مردم وام بدهند امثال خاوری ونظیرهم سرشان بی کلاه میماند
    • بدون نام IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
      10 1
      نترس باافزایش نرخ مواجه می شندبیلیونی وبیلیاردری به ریش مردم می خندند
  • بدون نام IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    26 1
    چون مثل ما که نیستند ده گرو صفرمان هست
  • بدون نام IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    40 1
    در اخبار رسانه ملی که سراسر از رکود اقتصادی غرب گفته میشه!
  • بدون نام US ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    31 1
    خونه خریدن در ایران با آمریکا خیلی تفاوت داره؛ 1. اونجا خونه را شرکتهای بزرگ ساختمان سازی با سود کم ( تا 20 درصد) و خیلی سریع می سازند ولی اینجا این آپارتمان ها را اشخاص بساز و بفروش با سود خیلی بالا ( 100 درصد سالانه ) و در مدت زمان خیلی طولانی (مثلا 2 ساله) می سازند 2. اونجا وام مسکن بهره سالانه ش 5 درصد هست پس با کار کردن می شه این بهره و اصل وام را به مرور پرداخت کرد ولی در ایران بهره وام بانکی اگر بخواهند بدهند بالای 20 درصد سالانه یعنی 4 برابر آمریکا است و کسی با کار کردن نمی تونه این بهره و اصل را به مرور بدهد و این اتفاق سالهای پیش می افتد که افرادی می روند وام بیشتر می گیرند و با گرانی و تورم املاک، اصل و بهره وام بانکی را پس می دهند و یه آپارتمانی هم برایشان سر می ماند.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    20 2
    يكي نيست از اين آقايان مرفه بي درد بپرسد يك كارمند با حقوق 600 هزار تومان كه بايد يك ميليون پول اجاره بدهد ، چگونه زن بگيرد و از كجا بياورد بخورد و شكم بچه اش راسير كند ؟ پول مدرسه اش را بدهد ؟ كرايه اياب و ذهاب / هزينه درمان و هزار كوفت و زهر مار ديگر . يكي نيست بپرسد يك پيكان صفر سال 60 كه 50 هزار تومان بود و الان لاشه همان را 2 ميليون تومان قيمت مي گذارند . در حالي حقوق ها رشد و يا تغيير متناسبي نداشته چطور پيش آمد؟
  • بدون نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    25 2
    كور خود و بيناي ديگران بودن نتيجه اش همين است . من سه فرزند مهندس از دانشگاه شريف و تهران دارم كه حتي يكي از آنان شغل متناسب رشته تخصصي خود را پيدا نكرده است و جبرا در آژانس كار مي كند كه دستش پيش من دراز نباشد. اين يعني هزار وعده خوبان يكي عمل نشود . آقاي رئيس جمهور گفتند براي ايجاد دو ونيم ميليون شغل هيچ مشكلي نداريم . اين حقيقت نشان مي دهد اگر يك سوم مشاغل وعده داده شده عمل مي شد . لااقل يكي از فرزندانم مي رفتند سركار 2 دو تا مي شود چهارتا ؟ شك داريد ماشين حساب بدم خدمتتون؟