یکی از روزنامه‌های اصلی صهیونیستی علیه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت موضع‌گیری تندی کرد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، در هفته‌های اخیر با توجه به اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم مقاومت و بازتاب اخبار آن در کشورهای منطقه و جهان واکنش‌ها و موضع گیری‌هایی زیادی از سوی رسانه‌های مختلف جهان صورت گرفته که در این میان موضع گیری یکی از روزنامه‌های اصلی رژیم صهیونیستی جالب است.

اخبار برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در رسانه‌های جهان بازتاب‌های مختلفی داشته که در این گزارش به برخی از آن‌ها که به زبان انگلیسی منتشر شده‌اند، اشاره شده است.

روزنامه اسرائیلی «دزاینفوسن» از روزنامه‌های اصلی رژیم صهیونیستی که به زبان فرانسه منتشر می‌شود، نیز در گزارشی جانبدارانه بسیار بلندی از رژیم صهیونیستی به قلم هلن کلر لیند به انتقاد از برگزاری جشنواره دوازدهم فیلم مقاومت پرداخته است. عنوان این مطلب «خودستایی و نفرت» است و با مطالبی چون «جشنواره‌ای برای نفرت از یهودی‌های و اسرائیلی‌ها» این گزارش آغاز شده است.
 
«فیلم در خدمت تلقین و نفرت ضد یهودی» بخش دیگری از این نوشتار است. این نشریه این جشنواره را جشنواره‌ای ضد اسرائیلی و سیاسی عنوان کرده که سعی در طرفداری از فلسطین و لبنان و سوریه دارد. او جشنواره فیلم مقاومت را به داشتن تم‌های تروریستی محکوم کرده است. 

در ابتدای این مطلب آمده است: «جشنواره فیلم مقاومت در ایران و به طور همزمان در نه کشور دوست ایران همچون کره شمالی، ترکیه، لبنان و غزه برگزار می‌شود و لیست طولانی از کشورهای غایبی که در آن جشنواره برگزار نمی‌شود وجود دارد. در این برنامه میزگردهایی برگزار می‌شود و فیلم‌های مختلفی به نمایش در می‌آید. محوریت این جشنواره نقش قابل توجه ایرانیان در مبارزه در برابر دشمنان و تحریم‌های اقتصادی، موفقیت‌های علمی بین‌المللی، مقاومت و بیداری اسلامی، مقاومت در برابر تروریسم و صهیونیسم بین المللی است که قرار است از ۲۳ تا ۲۸ سپتامبر برگزار شود. البته محوریت اصلی این جشنواره «فیلم در خدمت تلقین و نفرت ضد یهودی» است.» 

به نوشته این روزنامه «مقاومت، بصیرت و شکوه، تروریسم و صهیونیسم از دیگر محورهای این جشنواره است. پس از انتشار بیانیه‌های رسمی ایران علیه اسرائیل و یهودیان، در تهران، سخنان دبیرکل سازمان ملل متحد شنیده شد که نقض حقوق بشر در ایران را در کنفرانس سران غیرمتعهد عنوان کرد و برنامه‌های هسته‌ای ایران را نگران کننده دانست. همچنین همکاری این کشور با رژیم دمشق را در چارچوب اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد که اجلاسی از سوی رژیم ایران بود محکوم دانست. آن هم در شرایطی که پس از این اجلاس کشور کانادا، - کشوری که ما باید به آن ادای احترام کنیم- برای اولین بار روابط دیپلماتیک خود را با ایران به دلایل مشابه قطع کرد. در واقع رابطه ایران در جامعه بین المللی محدود‌تر شد. در چنین شرایطی در این گردهمایی سینمایی کشورهایی خود را در دامان ایران می‌اندازند و شعار جشنواره‌شان را «مقاومت، بصیرت و شکوه» می‌گذارند.»
 
نویسنده اسرائیلی این گزارش بلند در ادامه ضمن نقد صحبت‌های دبیر جشنواره محمد خزاعی آورده است: «این جشنواره از ۲۳ تا ۲۸ سپتامبر در کرمان برگزار خواهد شد. بنابراین، مرکز بزرگ‌ترین استان در کشورمیزبان این جشنواره است. همچنین دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در تمامی شهرهای مرزی که اهمیت زیادی در دفاع مقدس داشتند برگزار می‌شود. البته شکوه و جلال مبارزان جنگ برای دفاع از کشور تنها موضوع این جشنواره نیست. دبیر جشنواره، محمد خزاعی می‌گوید: بیش از هفت صد فیلم به دفتر جشنواره رسیده است که جنبه‌های مختلف از جمله انقلاب اسلامی دفاع مقدس و ارزش‌های انسانی و انقلاب اسلامی دفاع مقدس، سربازان مجروح، زندانیان و خانواده‌های شهدا، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و اعتماد به نفس، صنایع پویا، اقتصاد ملی و غرور و افتخار، انقلاب اسلامی، توسعه علمی و فرهنگی، انقلاب اسلامی: بیداری اسلامی و دفاع، انقلاب اسلامی، مبارزه با تروریسم و صهیونیسم را پوشش داده است.» 

به گزارش دیزانفوس: «کشورهای دیگر نیز میزبان جشنواره‌اند: لبنان، ترکیه، بوسنی و هرزگوین، هند، مالزی، کره شمالی، کنیا و فلسطین و غزه که قرار است نقش حیاتی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس را بررسی کنند. البته این جشنواره در کشور اسلامی چون مصر برگزار نمی‌شود که دلیل آن را باید سخنان مرسی رئیس جمهور کشور مصر در اجلاس کشورهای غیر متعهد در تهران و سخنان محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران ذکر کرد.» 

پنجاه کشور به شیوه‌های مختلف در این جشنواره شرکت کرده‌اند و بیش از هفت صد فیلم ارائه شده است.

58246
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =