توصیه هایی که کاربران خبرآنلاین برای فردی که زندگی خوبی دارد، اما از زندگی اش لذت نمی برد، در نوع خود جالب بود.

کاربری چند روز پیش برای یکی از خبرها نوشته بود: "من 34 سالمه ده میلیون در ماه درآمدمه ولی با دنیا حال نمیکنم خودم هم نمیدونم چه مرضی دارم خانه دارم ماشین دارم زن خوب و فهمیده دارم یه دختر با نمک و با هوش دارم پدر مادر خوب برادرهاوخواهر خوب فامیل خودم و خانمم خوب همه چی دارم که میدونم حسرت شش و نیم میلیارد آدم روی زمینه دوست دارم نظر و پیشنهادهای دوستان را بدونم."

اما کاربران توصیه های جالبی به او کردند. عده ای با طنز و شوخی و عده ای هم کاملا به کنکاش این حس او نشستند.

کاربری نوشته است: "سلام برادر عزیز این مشکل خیلی از ما انسانها هست ولی اکثرا از گفتنش امتناع می کنند.
ممکنه بگین این حرفها تکراریه ولی اسلام برامون راه آرامش رو گذاشته ومشخص کرده خیلی از انسانها امروزی آسایش دارند ولی آرامش خیر ! الابذکرالله تطمئن القلوب .
یاد خدا - کمک کردن به همنوعان (مهم) - دوری از گناهان کبیره بهترین راه رسیدن به آرامش هست. اینو خودم بارها تجربه کردم."

مانند این نظر بسیار تکرار شده است؛ با واژگان و جملات دیگر البته.

مثلا مخاطبی نوشته است: "میگن کمک کردن به بقیه حال آدمو خوب میکنه.
ماهی دو میلیون از پولتو ببر دانشگاه نفری 100 تومن بده دانشجو های شهرستانی
یا دفتر و مداد و پاک کن فانتزی بگیر ببر پایین شهر بده به دبستانها
برو این انجمن های عکاسی و فیلمسازی واسه این بچه هایی که دوربین و لوازم ندارن ماهی یه بار وسیله اجاره کن بده برن باهاش کار کنن.
مطمئن باش حالت خوب میشه.همین که بدونی میتونی با یه پولی که احتمالا نباید برات خیلی هم زیاد باشه میتونی یه خاطره بسازی واسه اینهمه آدم که تا آخر عمر یادشون بمونه حتما حالت خوب میشه."

و یا: "ادم با زندگی حال نمیکنه چون احساس پوچی و بی مصرفی میکنه
شما خودتو مجبور کن یه بخشی از درامدتو به دیگران اختصاص بدی
البته با یکم وقت نه اینکه ضرتی بزنی به یه حساب کمیته امداد
یکمم برای دیگران وقت بزار.خصوصا وقتی به مردم کمک بکنی بعد ببینی اونجور که باید قدرتو نمیدونن اونوقت کریمانه به روی خودت نیاری و به این کمک ادامه بدی
اونوقت اینقدر ادم بزرگی شدی که به توصیف درنمیاد اولم با نزدیکانت شروع کن که سخت ترهم هست
اینها همه کارای انسانیه
اگر بتونی بهش رنگ وبوی معنوی هم بدی که نور علی نور
اونوقت مابهت میگیم التماس دعا."

کاربری هم نوشته: "به نظر من یه تغییری توی زندگیت بده....مثلا پول داری یه مدت مثله آدمای عادی جنوب شهر زندگی کن و توی اون مدت پولت رو ببخش به بهزیستی ها و محک و اینجور جاها........بعد من خودم خانومم ،وقتی این کارها رو کردی و خانومتون هیچی نگفتن اونوقت بگید فهمیده و ..... وگرنه منم شوهرم 10 میلیون ماهی درامد داشت فهمیده می شدم( شوخی اما جدی)"

و همچنین: "باید با ایشان صحبت کرد و سوالاتی پرسید تا علت واقعی این شرایط روشن گردد.
ممکن است برخی بیماران در شرایطی به مراتب بهتر از ایشان هم احساس رضایتمندی نکنند و صد البته انسان هایی در شرایطی به مراتب پایین تر بسیار خشنود و دلخوشند.قناعت سرمایه ای است که بهایش با ریال و دلار سنجیده نشده و داشتنش قسمت هر کس نمی گردد.
باید بررسی شود که در دوران کودکی ایشان در چه شرایطی زندگی می کردند و کامپلکس های کودکی شان چه ها بوده است . ممکن است به آرزوهای خود در دوران نوجوانی و رویاهای جوانی خویش نرسیده اند و اکنون احساس نارضایتی یا یاس می کنند."

مخاطبی هم نوشته: "پس دردمون یکی هست
29 سالمه....جزء دانشجویان ممتاز ایرانم ..ماهی هیچ درامدی ندارم...حسرت داشتن همسر خوب دارم...حسرت بچه شیطون دارم....پدرم واسه نتونستن تهیه هزینه ام نتونستم برم آلمان...میدونم شش و نیم میلیارد ادم روی زمین دوست ندارن مثل من باشن....منم دردم مثل تو هست با دنیا حال نمیکنم...نمیدونم مرضم چیه..من از جوابای دوستان استفاده میکنم..."

یکی از کاربران هم اصل وجود این مشکل را رد کرده است: "به نظره من این کسی که این چیزها رو نوشته، حسرته این چیزها رو داره، الکی نوشته که ببینه بقیه چی میگن، اگه کسی که این مواردی رو که گفته رو داشته باشه، تنها میتونه یه مریض روانی باشه که از زندگیش لذت نمبره.
پس همه چیزهایی که نوشته شده سره کاریه"

برای خواندن نظرات بیشتر، رای و پاسخ به نظرات به این خبر مراجعه کنید.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    5 2
    آدمی که پول داره! کار داره! زن خوب داره! دختر با نمک داره! زندگی ای داره که شش و نیم ملیارد در حسرتش هستند! بعید است افسرده باشد... تنها حالتی که می توان برای این عزیز بزرگوار در نظر گرفت, ترس از مرگ است. ایشان شاید ذهنشان درگیر پایان زندگی و حیات و اینها باشد. که روی آوردن به مذهب و معنویات تنها داروی ممکن است.
  • بدون نام IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    5 1
    وای من کاربری هستم که این مطلب را نوشتم اولا چند روز پیش نبود دیروز 25/6/91 بود واصلا فکروشو نمیکردم 151نظر در عرض کمتر از یک روز به سوال من داده بشه دوما از خبر انلاین تشکر میکنم که واقعا اشخاصی را داره که میدونن بااین فضائی که ایجاد کردن و نظراتی که به من داده میشه هم من استفاده میکنم هم دیگر کاربرانی که در دنیای مجازی هم دنبال ارتقاء دانش فردی و شعور اجتماعی خودشان هستند و به نظرات خوب و به نظرات در رده پائین تر _ داده میشه و فضای گفتگو ایجاد میشه در همین جا از این خبرگذاری بی نظیر درخواست میکنم تالار گفتگوئی در این سایت عالی فراهم کنن کمال تشکر از سایت و کاربران عزیز که 6 ماهی هست که کاربر فعال این سایت هستم را دارم .
    • بدون نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      7 0
      بدون نام عزیز مشکل تو مشکل همه ی ماست بدان که همه ی ما دلمان می خواهد حالت بهتر شود امیدوارم این حس هم دلی و انرژی ایی که کاربران این سایت خرج شما کردند حالت را بهتر کرده و روزت را تازه کرده باشد من همان کاربر بیمار قلبی هستم با یک حس بسیار عالی نسبت به زندگی شما فکر می کنید چرا این جوری ام.؟
  • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    6 0
    سلام به جان خودم من هم زندگی خوبی داشتم زن خوب بچه های خوب ودرس خون اما زنم بعد از 35 سال زندگی ازم طلاق گرفت وحالا درسن 63 سالگی تنهای تنهایم خانه دارم ماشین دارم حقوق باز نشستگی میگیرم ولی مرد تنهای شبم نمیدونم چکار کنم .علت طلاق زنم هم این بود که یکروز سخت مریض شدم زنم گفت من حوصله مرد بی حال ومریض زو ندارم ورفت ومهرش حلال وجونش رو آزاد کرد ومنو تنها گذاشت ومن فعلا صبح ها ورزش میکنم که مبادا مریض بشم وکسی نباشه تر وخوشکم کنه .حالا بگید من چه کنم؟
  • محمد IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    7 0
    یادمان باشد: با پول می‌شود خانه خرید، ولی آشیانه نه! رختخواب خرید، ولی خواب نه! ساعت خرید، ولی زمان نه، می‌توان مقام خرید، ولی احترام نه! کتاب خرید، ولی دانش نه! دارو خرید،‌ ولی سلامتی نه! می‌توان آدم خرید، اما دل نه!!!
    • خودش IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      4 0
      عالی بود. منم چون اینها رو میدونم و میبینم آدمها رعایت نمیکنن افسردگی گرفتم.
    • بدون نام IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
      1 0
      قشنگ بود ممنون. اما یک تناقض وجود دارد این ها اصلا خریدنی نیست بلکه کشف کردنی است مثل رفتن به دل معدن و پیدا کردن ذخایر طلا همه این ها در معدن وجود ماست باید کشف اش کنیم باید معدنچی خوبی باشیم تا بتوانیم کشف شان کنیم. هستی؟ بفرما از خودت شروع کن که هر کس خود را شناخت خدا را شناخت
  • بدون نام IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    2 0
    دانشجوی دکتری سال آخر دانشگاه دولتی هستم افسرده با دنیا که سهله با هیچی حال نمیکنم نه آرزوی ازدواج دارم نه پول نه هیات علمی شدن تو یه دانشگاه دولتی نه هیچی دیگه
    • خودش IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
      0 0
      آقا توی همه این جوابها هیچکی نفهمید حس من چیه منم مثل شمام شما وضعیت مالیت خوبه پدرت چی این چه حسی که با هیچی ما حال نمیکنیم آیا ما مریضیم یا دیگران دوست دارم با هم در ارتباط باشیم جواب بده دکتری چی میخونی خودت چی فکر میکنی آیا به نتیجه ای رسیدی که چته.
    • بدون نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
      0 0
      افسرده این. آدمی که افسرده نیست از کوچگترین چیز مثبتی حتی تو همین جامعه ی نابسامان، می تونه لذت ببره. از کامنتتون افسردگی می باره . حتما به روانپزشک مراجعه کنید و بعد تغییر حالتون رو ببینید....