۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳

ایسنا نوشت:

جواد شمقدری درباره نمایش ویژه فیلم «خانه پدری» برای اصحاب رسانه گفت: «در صورتی که واکنش‌ها به این اقدام مثبت باشد، ما تعداد دیگری از فیلم‌هایی که به آن اشکالاتی داریم را برای اصحاب رسانه نمایش خواهیم داد.»


رئیس سازمان سینمایی، دربارهٔ اقدام سازمان سینمایی در نمایش ویژه «خانه پدری» برای اصحاب رسانه ادامه داد: «شورای پروانه نمایش در جلسات خود تصمیماتش را نسبت به این فیلم گرفته است، اما در عین حال ما شاهد آن بودیم که منتقدین، برخی از سینماگران و اصحاب رسانه چون فیلم را ندیده‌اند، روی برخی از مباحثی که مطرح می‌شود مسلط نیستند.»

 

او در ادامه گفت: «اگر بدانیم نتیجهٔ این اقدام (نمایش ویژه فیلم‌ها) در بین اصحاب رسانه خوب و مثبت بوده است، چند فیلم دیگر را هم که معتقدیم با پاره‌ای از مسائل روبرو هستند، برای آن‌ها به نمایش می‌‌گذاریم.»

 

رئیس سازمان سینمایی در برابر درخواست برای اعلام نام این فیلم‌ها گفت: «ما در صددیم قبل از اعلام نام فیلم‌ها موافقت نسبی تهیه‌کننده آن‌ها را به عنوان احترام به شخصیت حقوقیشان بگیریم. اگرچه از نظر قانونی نیازی به این کار نیست، اما اجازه دهید ابتدا این کار انجام شود و سپس برنامه‌ریزیمان برای نمایش این فیلم‌ها را رسانه‌ای خواهیم کرد.» 


 «خانه پدری» جدید‌ترین ساختهٔ کیانوش عیاری که داستان از اواخر دورهٔ قاجار و اوایل پهلوی آغاز می‌شود، دربارهٔ پدری است که به همراهی پسرش، دخترش را به جرم اینکه آبروی خانواده را برده است، می‌کشد و در خانه‌اش به خاک می‌سپارد. تاثیر این اتفاق در 6 دهه در «خانهٔ پدری» روایت می‌‌شود.


سجادپور معاون امور سینمایی سازمان سینمایی هم دربارهٔ نمایش عمومی «خانه پدری» شرط گذاشته تا سکانس‌های ابتدای اپیزود اول حذف شود.»


فیلم سینمایی «خانه پدری» چندی قبل در بخش‌ جنبی جشنواره بین‌المللی فیلم «ونیز» نمایش داشت و مدیر فستیوال آن را کشف سال جشنواره معرفی کرد، این در حالی بود که مسئولان سینمایی اجازه نمایش فیلم «خانه پدری» را در جشنواره ونیز ندادند و مسوولان ناجی هنر به عنوان سرمایه‌گذار این فیلم به دلیل نمایش بدون مجوز «خانه پدری» در ونیز اعلام کرد که این موضوع را پیگیری قضائی می‌کند، این در حالی است که کیانوش عیاری تاکنون سکوت کرده است.


نمایش فیلم «خانه پدری» پس از حاشیه‌هایی فراوان دربارهٔ اکران آن در جشنوارهٔ ونیز در یک روز تعطیل چهارشنبه 22 شهریور ماه همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) در وزارت ارشاد انجام شد و از مسئولان سینمایی فقط سیدعلیرضا سجادپور و سعید رجبی‌فروتن حضور داشتند.


در فیلم «خانه پدری»، مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی، ناصر هاشمی، می‌ناساداتی، نازنین فراهانی و... به ایفای نقش پرداختند.
 

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =