حجت الاسلام والمسلمین عبدالله فاطمی نیا گفت: برخوردهای سبک و رفتارهای غلط برخی مداحان قابل قبول نیست و برخی شان اهل بیت را رعایت نمی کنند.

 

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از قم این استاد برجسته حوزه علمیه در مراسم مراسم شب شهادت صادق آل محمد(ص) در مسجد اعظم که با حضور جمع کثیری از اساتید، شخصیت های علمی، روحانیون، مسولین، هیأت مذهبی و زائرین و مجاورین حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، گفت: برخی از مداحان بدون شناخت مقام و منزلت ائمه(ع)، با نام آن بزرگواران بازی می کنند.

استاد فاطمی نیا با انتقاد تند از رفتارهای برخی مداحان در کشور افزود: بارها شده شنیده ام که به صورت سبک نام مبارک امام زمان «عج» را می برند!. آدم تعجب می کند از برخی رفتارها و کردار عده ای که مقام اهل بیت را نمی شناسند و نامشان را مداح اهل بیت گذاشته اند.

وی ضمن تبیین اهمیت مکتب درسی امام صادق (ع)، گفت: آوازه مدرسه امام صادق(ع) به گونه ای در دنیا پیچید که تمام عالم اسلام و غیر عالم اسلام متوجه آن شد. مدرسه امام صادق(ع) یک ظاهر دارد و یک باطن، همگان اعم از شیعه و اهل تسنن از ظاهر مدرسه آن حضرت بهرهمند شدند و صدای حضرت به همه امت اسلامی رسید. حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا ادامه داد: محمد أبو زهره که از بزرگان اهل سنت است درباره مکتب امام صادق(ع) میگوید: از تمام جهان اسلام و در مسائل مختلف به مالک بن انس که از شاگردان جعفربن محمدالصادق بود میگوید: « وما رأت عین ولا سمعت أذن ولا خطر على قلب بشر أفضل من جعفر بن محمد الصادق علما وعبادة وورعا - هیچ چشمی از افراد بشر ندیده و هیچ گوشی نشنیده و به هیچ قلبی خطور نکرده مانند امام جعفربن محمد الصادق علیه السلام از جهت علم و عبادت و تقوا.»

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا در ادامه به باطن مکتب امام صادق علیه السلام اشاره کرده و خاطرنشان ساخت: باطن مکتب امام صادق علیه السلام، مانند فرقه باطنیه نیست که سخن خداوند در قرآن کریم و همه گفتار و سخنان اهل بیت(ع) را از ناحیه خود تاویل کنند، ما حق نداریم مطالب و سخنان اهل بیت عصمت و طهارت را از ناحیه خودمان تاویل کنیم، بلکه باید به کتب روائی مراجعه کنیم، اگر اهل بیت(ع) بر سخن خداوند تبارک و تعالی و نیز برای سخنان خودشان تاویلی داشتند به سراغ آن تاویل برویم و آن را اخذ کنیم.

این استاد حوزه تاکید کرد: تاویل کلام مدرسه امام صادق علیه السلام به دست مبارک حضرت می باشد، لذا باطن مکتب امام را باید از خود امام علیه السلام یاد گرفت. هرکس که میخواهد یک قدری از باطن مکتب امام صادق علیه السلام مطلع شود و بهره ببرد به زیارت جامعه کبیره مراجعه کند.

وی خاطرنشان کرد: شیخ مفید در کتاب ارشاد میگوید"استعمارگران در زمان امام صادق علیه السلام برای رسیدن به هدف خود توطئه کردند که اسماعیل پسر امام صادق علیه السلام زنده است و فوت نکرده است تا بتواند به نقشههای شوم خود برسند هرچند امام صادق (ع) تمام تلاش خود را صرف کرد تا نقشه آنها را برملا کند، به همین منظور جنازه اسماعیل را به همه نشان داد تا همگان او را ببنینند همچنین کفن را باز کرد و صورت اسماعیل را به مردم نشان داد تا از رحلتش مطمئن شوند است".

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا افزود: در مرحله بعد باید بگوییم وجود مقدس امام صادق علیه السلام خودش ظاهر و باطن دارد ظاهر حضرت را همگان ملاحضه و مشاهده میکردند و از او می آموختند، اما باطن حضرت برای همگان مشخص نبود مگر افراد خاص آن هم تاکید میکردند برای همگان بازگو نکنید، لذا حضرت میفرمایند: «لنا مع کل ولیّ اُذُناً سامعة و عیناً ناظرة و لساناً ناطقاً من با هر ولی و دوستدار یک گوش شنوا و یک چشم بینا و یک زبان گویا دارم ». لذا امام صادق (ع) با ما این حالت را دارد و این گونه متوجه احوالات و سخنان و اعمال و کردار ما است. به همین خاطر وقتی حضرت باطن خود را به برخی افراد نشان می داد، به آنها میفرمود این از اسرار است و آنها را در جایی بازگو نکنید.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ب.م IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    27 2
    خداوند ایشان را حفظ کند.
  • مهدی IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    23 2
    خدا حفظتان کند استاد
  • منتظر IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    3 0
    خداوند به ایشان عمر با عزت همراه با سلامتی عنایت کند تا در خدمت دین وتشیع باشدعالمانی همچون ایشان مانند جواهرهای کمیاب است که قدرومنزلتشان را باید دانست