نماینده مردم اهر و هریس در مجلس خواستار رسیدگی به مشکلات مردم مناطق زلزله‌زده شد.

به گزارش خبرآنلاین عباس فلاحی باباجان نماینده اهر و هریس در نطق میان دستور خود با اشاره به شدت آسیب‌ها و خسارات وارد شده به حوزه انتخابیه اش طی زلزله اخیر، گفت: در این حادثه از 402 روستا، 300 روستا حدود صددرصد تخریب شدند، 2 هزار واحد روستایی فرو ریخته و حدود هزار نفر کشته و مجروح شده و حدود 26 هزار واحد شهری دچار خسارت شدند.
وی خطاب به رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برابر این همه خرابی‌ها خدماتی انجام شده که قابل تشکر بوده اما هنوز این کافی نیست. شرط 20 درصد احداث مسکن و پس از آن تحویل قسط از جمله محورهایی است که باید در جهت آن اقدام شود، همچنین با توجه به سرمای منطقه باید هرچه سریعتر مسکن مردم احداث و حتی از نابودی احشام منطقه نیز جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه اسکان موقت باید به صورت ویژه در دستور کار وزارت کشور باشد و حتی از کانکس نیز استفاده شود، اظهار کرد: باید شروط سنی، حق بیمه، نظام مهندسی و سایر پیچ و خم‌های اداری که جلوی پیشرفت کار را می‌گیرد، سریعا برطرف و حل شود.

حامیان جریان فتنه و جریان رمال انحرافی دست به کار شده‌اند
سید‌علی بزرگواری نماینده مردم کهکیلویه دیگر ناطق امروز مجلس بود.
وی خطاب به اصولگرایان داخل و خارج از مجلس گفت: به هوش باشید که حامیان جریان فتنه و جریان رمال انحرافی دست به کار شده‌اند تا بین جریان اصولگرا اختلاف‌افکنی کنند. از این رو باید هرچه به دوره یازدهم ریاست جمهوری نزدیک‌تر می‌شویم، نشست‌های اصولگرایان صمیمی‌تر و صفوف خود را مستحکم‌تر کنند.
این نماینده مجلس در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد حمایت از دولت اشاره و تاکید کرد: ما به تاسی از فرمایشات رهبری از دولت حمایت خواهیم کرد ولی دولت نیز باید شفاف‌سازی کند و انتقادات را به فحش خوردن تعبیر نکند.
نماینده کهکیلویه تصریح کرد: وقتی دولت می گوید امسال 2 میلیون و 500 شغل ایجاد می‌کند اما هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. نباید با وعده 2500 شغل در مردم ایجاد امید کرد و با عملی نکردن آن، آنها را به طور کلی ناامیدتر از قبل کرد؛ نمایندگان همه جا پاسخگوی اشتباه دولت هستند و دولت نیز موظف است به مجلس و نمایندگان احترام بگذارد و آنان را تضعیف نکنند. 


214 نفر از نمایندگان بیانیه برگزاری موفقیت امیز عدم تعهدها
در پایان جلسه علنی امروز مجلس بیانیه 214 نماینده مجلس درخصوص برگزاری موفقیت آ‌میز اجلاس عدم تعهدها در تهران قرائت شد.  در این بیانیه آمده است:
برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در ایران با مدیریت توانمند و مقتدرانه جمهوری اسلامی و حضور رهبر معظم انقلاب، نشان از اعتماد بین المللی به ایران و انزوای دشمنان نظام دارد. دنیا شاهد بود که علی رغم تلاش های استکباری آمریکا، اسرائیل و هم پیمانان آنها شانزدهمین اجلاس با حضور کم نظیر اعضا برگزار گردید و شایستگی مدیریت بین المللی نظام جمهوری اسلامی را به رخ قدرت‌های سلطه‌گر کشاند.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 241914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =