۰ نفر
۱۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰

در حالی که وزیر خارجه مصر می گوید نشستی چهار جانبه در هفته جاری در مصر در خصوص سوریه برگزار می شود،معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه هم از سفر اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل در سوریه به تهران خبر داده است.

 به گزارش خبرآنلاین،سیدعباس عراقچی، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه البته اشاره ای به زمان این سفر نکرده است. ولی اعلام کرده است:« قرار است نماینده سازمان ملل در سوریه پس از سفر به سوریه و در فرصت مناسب به تهران سفر کند.»
این معاون وزیر خارجه در گفت وگو با مهر همچنین اعلام کرده است که علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران شب گذشته با اخضر ابراهیمی گفت وگو کرده است. 
ابراهیمی دیپلمات الجزایری است که  بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳ وزیر امور خارجه الجزایر بود و تاکنون چندین بار به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای حل بحران‌ها در مناطق مختلف از جمله عراق، افغانستان، لبنان، سوریه، هائیتی و آفریقای جنوبی  بین گروه های مخالف میانجی گری کرده است.
فارس  هم به نقل از بی‌بی‌سی عربی نوشت: وزارت خارجه مصر اعلام کرد که نشست چهارجانبه مشترک مصر، ترکیه، عربستان و ایران برای بررسی موضوع سوریه هفته جاری در قاهره برگزار خواهد شد.
 
/27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 241904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =