مهر نوشت:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه حدود یک ساعت جلسه غیرعلنی برای استماع گزارش علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه درباره برگزاری اجلاس تهران و نحوه حضور هیات جمهوری اسلامی ایران در اجلاس مکه تشکل دادند.
براساس این گزارش صالحی در پاسخ به سوال نمایندگان مبنی بر اینکه آیا وزارت خارجه برای به تصویب نرسیدن بیانیه اجلاس مکه براساس آن سوریه از سازمان کنفرانس اسلامی خارج شد، رایزنی‌هایی در اجلاس انجام داده است، گفت: رایزنی‌هایی در این باره انجام گرفت اما در نهایت این بیانیه به تصویب اکثریت رسید اما نکته مهم آن این است که بر سر این بیانیه اجماع صورت نگرفت بله اکثریت با آن موافقت کردند.
صالحی همچنین در خصوص ایراد نمایندگان مجلس به ترجمه سخنان محمد مرسی رئیس جمهور مصر در مراسم افتتاحیه اجلاس تهران نیز گفت: آقای ضرغامی در گزارشی که دادند گفتند که تنها یکی از شبکه‌ها در ترجمه دارای اشکال بوده که البته مسئولان آن شبکه مورد توبیخ قرار گرفتند اما سایر شبکه‌ها کار ترجمه را به درستی انجام دادند.
وزیر امور خارجه همچنین در این جلسه در خصوص تعطیلی سفرات کانادا نیز گفت: کشور کانادا در سیاست خارجی تحت تاثیر تحرکات صهیونیست‌ها است و خط مشی آنها را دنبال می‌کند و از طرفی تلاش می‌کند تا روابط خود را با این رژیم زیاد کند، رضایتمندی آنها جلب کند و این اقدام در راستای منافع رژیم صهیونیستی است.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 241795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    35 2
    مشكل از مترجم بود!!!!!!!!
  • محمد IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    26 2
    ترجمه ی شبکه های دیگه مترجم خود اجلاس بود نه صدا و سیما !
  • حقیقت گو IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    19 2
    ظاهرا آقایون خودشون رو ملزم به پاسخگویی به هم دیگه می دونن نه به مردم!!!! ضمنا آقای ضرغامی در سخنرانی عمومی خود می گویند اشتباه لفظی و در دیدار با وزیر امور خارجه می گویند توبیخ عوامل شبکه!!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    4 0
    1من از منتقدان صداو سیما هستم و قبول دارم که اخبار ان بسیار گزینشی و سانسور شده است اما چند سوال :1- وزارت خارجه در کدام اطلاعیه و در کدام رسانه یا اخبار این توبیخ عوامل شبکه را اعلام کرد. 2-آیاصدا وسیما مسئول ترجمه ی همزمان اجلاس بوده یا برگذارکنندگان اجلاس و وزارت خارجه؟ مردم را چرا مسخره کردید . اگر دین ندارید حداقل ازاد مرد باشید.