کمبود سرانه فضای سبزدرناحیه یک منطقه ده، یکی ازمشکلات مطرح شده خواننده خبرآنلاین بود. مسئول فضای سبزناحیه ضمن تاییداین مشکل عنوان داشت:«این مشکل به دلیل تراکم بالای فضا های مسکونی وقدیمی بودن منطقه بوجود آمده است.»

یکی از شهروند منطقه ده نوشته بود:« تو را به خدا به داد منطقه ده تهران (مخصوصا محدوده سی متری جی) هم برسید و از شهردار آن توضیح بخواهید. این چه وضعیتی است؟ در این منطقه سرانه فضای سبز شاید به یک متر هم نرسد در حالیکه در بعضی مناطق سرانه 16، 17متر مربع است دریغ از خط مترو، فروشگاه زنجیره ای، پارک، فضای سبز، فرهنگسرا و... حتی فضای سبز کنار خیابان و بلوار هم در حال نابودی است. تکلیف این پادگان جی کی معلوم میشود؟ ما که 50، 60سال است در این منطقه زندگی می کنیم و از خیلی از تهرانیها قدیمی تر هستیم چرا باید در چنین شرایطی زندگی کنیم؟»
فکری مسئول فضای سبزناحیه یک منطقه 10 با بیان این مطلب که منطقه ده یکی ازقدیمی ترین مناطق تهران است گفت:« به همین دلیل تراکم مسکن این منطقه به مراتب بیشترازفضای سبزآن است. ما دراین ناحیه سعی می کنیم تا ازهرزمین های کوچک و فضاهای خالی برای فضای سبزاستفاده کنیم. به همین دلیل فضا های سبزناحیه بسیارکوچک هستند.» وی افزود:« برای حل این مشکل به نظر می رسد باید مسئولین درسطوح بالا چاره اندیشی کنند تا راه حلی اساسی تر و عملی تر برای آن پیدا شود.»
مسئول فضای سبزاین ناحیه درادامه عنوان داشت:« البته این ناحیه با وجود کمبود سرانه فضای سبز، چهار پارک مناسب درخیابان عرب با نام های هزار شهید، 22 بهمن، عرب و خانواده دارد. این پارک ها که درکناریکدیگرقراردارد توسط تمام اهالی این منطقه و مناطق مجاورمورد استفاده قرار می گیرد.»

 

45235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 241510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساکن منطقه ده IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    0 0
    از مسئولین محترم سایت و کلیه کارکنان عزیز آن بابت پیگیری مشکلات شهروندان منطقه ده تشکر می کنم.
  • محمودی IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    0 0
    آخه این که جواب نشد! ما خودمون هم می دونیم این منطقه تراکم بالایی داره، واسه این تراکم بالا یه کاری کنید! میشه ایستگاه برق پرفشاری رو که در این منطقه است به جای دیگر منتقل کرد و جاش فضای سبز بوجود آورد. میشه پادگان جی رو به پارک تبدیل کرد. میشه چند خانه فرسوده را از مالکینشان بخرید و تبدیل به فضای سبز کنید. اصلا مگه ما باید راه کار بدیم؟! مثلا شما مسئولید!!! اتفاقا در جواب آقای فکری باید بگویم اصلا از فضای سبز کوچک هم خبری نیست وگرنه ما به آن نیز راضی هستیم!