۰ نفر
۱۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶

شهرام شکیبا

بالاخره دعوا بر سر ارزشی بودن و ارزشی نبودن فیلم سینمایی «کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه» به پایان رسید و سینماهای حوزه هنری نیز مفتخر به پخش این فیلم شدند. قضیه شبیه همان داستان «اسمشو نیار، خودش رو بیار» شده بود. حوزه هنری می‌خواست فیلم را اکران کند، وزارت ارشاد هم پا را کرده بود در یک کفش که «مگر نگفتید فقط فیلم ارزشی اکران می‌کنید، لطفاً دلایل‌تان را برای ارزشی بودن کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه، کتباً اعلام فرمایید.»
چه اتفاقی افتاد که سینماهای حوزه الان دارند فیلم را نمایش می‌دهند را نمی‌دانم اما برای اینکه جلوی مشکلات و مباحث بعدی بسته شود، خلاصه داستان «کلاه‌قرمزی و بچه‌ننة ارزشمند» را تقدیم می‌کنم تا به زودی با سرمایه‌گذاری حوزه هنری ساخته شود.
برادر مجری و برادر کلاه‌قرمزی و برادر پسرخاله و برادر پسرعمه‌زا همگی در یک خرابه زندگی می‌کنند، چراکه خانه آنها طی یک بمب‌گذاری به دست ضدانقلاب کوردل و ایادی استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب و «BBC» و «من و تو 1 » کاملاً ویران شده است. اما خوشبختانه نتوانسته‌اند این یاران و برادران ارزشمند را از ما بگیرند، چراکه همگی به پارک رفته بودند. برادر مجری ظهرها برای اجرای برنامه «چگونه در مسیر همسویی با ارزش‌های اصیل ناب مستقیم به بهشت برویم » به تلویزیون می‌رود. اگر ان‌شاءالله تهیه‌کننده پول اجرای او را بدهد، مشکلات‌شان حل می‌شود. کلاه‌قرمزی صبح تا ظهر به مدرسه می‌رود و عصرها هم در کلاس‌های «دشمن‌شناسی»،  «خفه کردن توطئه در نطفه» و «شناسایی بیرون آمدگی دست‌های استکبار از آستین‌های گوناگون» شرکت می‌کند. برادر پسرخاله کمتر در کنار خانواده حضور دارد. او شدیداً سرگرم ماجرای شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد است، چراکه خرید نفت و نان برای این اجلاس را به عهده این برادر گذاشته‌اند. در یکی از شب‌ها برادر کلاه‌قرمزی درمی‌یابد که برادر پسرعمه‌زا در واقع «برادر» نیست. او پسرعمه‌زایی خائن و نفوذی بیش نیست که از روستا به قصد اخلال در کار برادر پسرخاله آمده است. پسرعمه‌زا سر در آخور اربابانش در بنگاه‌های سخن‌پراکنی و شبکه‌های ضدانقلاب و جورج سورس و روبرت مردوخ و رژیم غاصب صهیونیستی دارد، لذا یک شب در یک حمله گاز انبری پسرعمه‌زا را در حالی که در مستراح خانه دارد با گوشی موبایلش به رژیم صهیونیستی SMS می‌زند، دستگیر می‌کنند. پس از تحقیقات کارشناسانه پسرعمه‌زا به خائن بودنش اعتراف می‌کند و ضمنا  معترف می‌شود که آرای ماکس وبر را درست نفهمیده و پشیمان است. سرانجام اجلاس به خوبی و خوشی برگزار می‌شود و روسیاهی به جورج سورس و BBC و پسرعمه‌زا و صهیونیسم جهانی و غیره می‌ماند.
(لازم به ذکر است که نقش جیگر - الاغ پسرعمه‌زا - به دلیل القای خرتوخری و از طرفی ممنوع‌التصویر بودن مشارالیه از فیلم «کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه ارزشمند» حذف شده است.)

کاهش کلیه امور
الیوم کلیه رسانه‌ها در شرایط کنونی موظف به شادی‌پراکنی و امیدآفرینی و «زندگی بهتر از این نمی‌شه» هستند. در این راستا نباید اوضاع اقتصادی در شرایط کنونی را با سال‌ها و حتی سال گذشته مقایسه کرد. اساساً دلیلی هم برای عقبگرد و نگاه به گذشته وجود ندارد. آن هم حالا که ما با سرعت هرچه تمام‌تر مشغول پیشرفت هستیم، لذا در جهت سفیدنمایی و نشان دادن اوضاع خوب اقتصادی، امروز را با سال آینده مقایسه می‌نماییم و به عرض می‌رسانیم که نسبت به سال آینده قیمت همه‌چیز در شرایط کنونی کاهش داشته است.
 

جدول کاهش قیمت نسبت به سال92
 
مورد کاهش یافته نسبت به سال 92
میزان کاهش قیمت‌ در شرایط خوب کنونی نسبت به سال 92 (به درصد)
املاک
400/9درصد
اتومبیل
41/61درصد
دلار
122/8درصد
مرغ
200/11درصد
موز
89/4درصد


همانطور که ملاحظه می‌فرمایید به‌حمدلله امسال نسبت به سال آینده در همین موقع در اوج شکوفایی، بالندگی، فراوانی، کاهش قیمت و... به سر می‌بریم. بلند بگو ماشاءالله.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 241048

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرن IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    127 6
    سلام آقای شکیبا کجایید شما؟ " کلاه قرمزی ارشمند" خیلی عالیه تبدیل این ایده به فیلم رو به برادران ارزشی شریقی نیا و ده نمکی بسپرید.
  • مشتری IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
    72 3
    این مقایسه گرانی دقیقا درست است.یعنی چی هی نسبت به سال گذشته e . باید درفیلم جدید کلاه قرمزی به این موضوع هم پرداخته شود
  • بدون نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
    67 3
    جیگرمون حال اومد
  • بدون نام IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
    44 3
    ماشاءالله
  • ميلاد IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
    42 3
    دمت گرم آفاي شكيبا
  • بدون نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
    41 3
    آقای شکیبا دستت درد نکنه عالی بود مخصوصا که این فیلم را آدم دیده باشه . وقتی مجسم میکنه جالب میشه
  • راشد IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    4 0
    شهرام خان کجایی ؟ چشممون به این مانیتور خشک شد تا دیدیم که دو باره نوشتی . تازه چرا با سال بعد مقایسه کردی این نرخ ها بیشتر شبیه به ماه بعد هستند