ایسنا نوشت:

معاون ماليات‌هاي مستقيم سازمان امور مالياتي با تشريح اقدامات انجام شده براي تحقق سهم 10 درصدي ماليات در توليد ناخالص داخلي، از يكسان شدن ماليات بر حقوق كارمندان دولت و بخش خصوصي در پيش‌نويس اصلاح قانون ماليات‌ها خبر داد.

حسين وكيلي  درباره اقدامات انجام شده براي تحقق سهم 10 درصدي ماليات در توليد ناخالص داخلي بنا به برنامه پنجم اظهار كرد: در اين راستا توسعه و كاربرد روش‌ها و فن‌آوري‌هاي نوين، ايجاد پايگاه‌هاي اطلاعاتي منسجم، بهره گيري از حداكثر ظرفيت توان و مقررات مالياتي، واحديابي هوشمند از اقداماتي است كه در دستور كار قرار دارد.

 

وي در ادامه افزود: همچنين به دنبال توسعه فرهنگ مالياتي و بهبود مستمر نگرش جامعه نسبت به سازمان امور مالياتي كشور از طريق شفاف‌سازي رويه‌ها و استفاده از نظام‌هاي كنترل كيفيت – اطلاع رساني، تبليغات صحيح و محسوس نمودن اثر درآمدهاي مالياتي در افزايش رفاه اجتماعي و كاهش كسري بودجه دولت هستيم.

 

معاون ماليات‌هاي مستقیم سازمان امور مالياتي با اشاره به استفاده از روش‌هاي موثر براي ارتقاي تمكين مالياتي و همچنين توسعه و تعميق روابط با صاحبان منافع، خاطرنشان كرد: به كارگيري نظام‌هاي انگيزشي و كنترلي در جهت كاهش وقفه‌هاي مالياتي، گسترش پايه‌ها و بهينه نمودن نرخ‌هاي مالياتي، توانمندسازي و تقويت نظام‌هاي انگيزيشي و بهبود مديريت دانش، بهبود و پايش مداوم شاخص‌هاي عملكردي سازمان، زمينه سازي و تاثيرگذاري در امر اصلاح و تنقيح قوانين و مقررات مالي و جلب مشاركت ذينفعان در تحقق ماموريت‌هاي سازمان از ديگر اقداماتي است كه براي تحقق سهم 10 درصدي ماليات در توليد ناخالص داخلي در دستور كار قرار دارد.

 

وكيلي به شناسايي، رتبه‌بندي، ارائه مجوز و معرفي مشاوران حقيقي وحقوقي مالياتي به موديان به منظور توسعه خدمات مشاوره‌اي مالياتي اشاره و اضافه كرد: همچنين در جهت افزايش سهم ماليات در توليد ناخالص داخلي از 10درصد به 15 درصد تلاش مي‌كنيم.

 

وي درباره تبعيض موجود در خصوص ماليات بر حقوق كارمندان دولت و بخش خصوصي گفت: لايحه يكسان كردن نرخ ماليات كاركنان دولت و بخش خصوصي ارائه شده است كه اقدامي در اين زمينه صورت نگرفته اما در پيش نويس اصلاح قانون ماليات‌ها اين نرخ يكسان شده است.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 240572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید مصطفی IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    17 1
    همه چیز هماهنگ هست الی حقوق و دستمزد ما 500 هزار توان حقوق برای یک ماه بگیرم و یک نفر دیگر 1800 هزار توان برای 3 روز در یک ماه
  • کارمند IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    23 1
    میگم یه سوال تاحالا شده دولت وسازمان مالیاتی یه فکری به حال میلیاردرهایی که مالیات نمیدن بکنه یا فقط زورش به همین قشر ضعیف کارمند میرسه که حقوق نگرفته باید مالیاتش روبده
  • بدون نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    15 2
    اخه مگه حقوق ما (كاركنان بخش خصوصي) كه در وزارتخانه دولتي كار مي كنيم، با حقوق كارمندان رسمي همون وزارت خانه برابره كه ميخوان ماليات رو برابر كسر كنن!!!
  • رزا IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    8 0
    دوستان عزيز. اينم يه چيزي تو مايه هاي نظام هماهنگ پرداخت حقوق ه كه اجرا نشده ، شكست خورد و اونايي كه حقوق شون زيادبود وتوش كردن!!!
  • ارين IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    كلي آدم بازنشسته دارن به صورت مشاوره ساعتي 20 -30 هزار تومان پول مي گيرن و حقوق بازنشستگي را هم ميگيرن و فقط هم 5 درصد ماليات مي دهند . آخه تا كي مي خوان بدوشن.