۱ نفر
۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۵

همگان گوگل را دوست داشتیم و حالا برخی.

امید تا قائم مقام فروش جهانی و مشاور مدیر اجرایی هم پیشرفت اما در 16 آوریل 2009 از گوگل استپ داون شد. ترجمه آن شاید ترک اداره باشد، اما ما نمی دانیم این ترک چرا و چگونه شد.(ممکن است به جدایی وی از بیتا دریاباری و عاشق شدن با جیسل هیسکاک مربوط باشد)  گوگل صفحه او را و عکس و اطلاعات او را از صفحه مدیران ارشد برداشته است(http://www.google.com/about/company/facts/management/)
حالا چند نفر هندی به لیست اضافه شده و کارهای او را خرد کرده و چند نفری انجام می دهند.
این سکانس را همینجا کات کرده و نگه دارید.
اردیبهشت ماه سال 1391 یعنی همین ابتدای امسال بود که کاربران اینترنتی متوجه شدند گوگل نام خلیج فارس را از روی سرویس گوگل مپس خود برداشته است.
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه ای به «لری پیج» مدیر اجرائی شرکت گوگل، ناخرسندی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران از اقدام اخیر گوگل در حذف نام تاریخی خلیج فارس را ابراز و خواستار تجدید نظر در این زمینه شد.
محمد خزاعی در نامه خود با ابراز تعجب از اینکه گوگل از نامی تاریخی که در سطح جهانی به عنوان خلیج فارس مورد شناسائی قرار گرفته، استفاده نمی کند، تصریح کرد: سیاست جدید گوگل نتیجه ای جز تضعیف اعتبار و رویکرد حرفه ای این شرکت ندارد و این امر ناخرسندی یک ملت بزرگ و کسانی که نگران سوءاستفاده های سیاسی از واقعیتهای تاریخی و جغرافیائی هستند را در پی خواهد داشت.
مردم هم در کامنت های خود با شور و حرارات فراوان نوشتند: باید به گوگل ضرب العجل بدیم تا اسم را برگردونه وگرنه ایرانیا اولین ملتی باشن که ایمیل های گوگل و از این دسته از خدمات گوگل را تحریم کنند.
وی افزود: این اقدام گوگل غیرقانونی و خلاف عرف بین‌الملل است. اسامی تاریخی باید با همان نامی که در اسناد و مدارک و نقشه‌ها در گذشته تاریخی ثبت شده است در رسانه‌ها خوانده شوند؛ بنابراین اقدام گوگل از سوی دولت ایران قابل تعقیب و پیگیری حقوقی است.
علایی اضافه کرد: اقدام گوگل، اقدامی سیاسی تلقی می‌شود. برخلاف ادعای آن‌ها که ما در مسائل سیاسی نمی‌‌خواهیم خود را درگیر کنیم، اما عملا این اقدام سیاسی و به نفع کسانی است که به دنبال تحریف‌های تاریخی هستند و می‌خواهند اسامی تاریخی را بنا بر خواست دولت‌ها تغییر دهند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: سال‌هاست بین ایران و برخی از کشورهای عربی اختلافات سیاسی وجود دارد و طبیعتا این اختلافات سیاسی منجر شده است که این کشورها از به کارگیری اسامی ایرانی خودداری کنند و سعی کنند مناطق دریای مشترک را به نام خود بخوانند؛ در حالی که ایران تاکنون چنین اقدامی را انجام نداده است و با اینکه ایران بیشترین ساحل را در کنار دریای عمان دارد و کشور عمان کمترین ساحل نسبت به ایران دارد، اما ایران هیچگاه اسم این دریا را تغییر نداده است؛ بلکه آن را همچنان دریای عمان می‌‌خواند.
کار به جایی رسید که وزیر ارشاد وارد عمل شده و از مردم خواست تا به اقدام گوگل واکنش نشان دهند. وی به ایسنا گفت: این موضوع در وزارت امور خارجه دنبال می‌شود، اما ما انتظار داریم که خود مردم هم نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.
سیدمحمد حسینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا در ارتباط با آخرین وضعیت پیگیری شکایت ایران از گوگل درباره موضوع حذف نام خلیج فارس از روی نقشه این موتور جست‌وجو گفت: ما در گذشته هم شاهد بودیم که برخی تغییرات در نام خلیج‌فارس ایجاد شده بود، اما به دنبال واکنش مردم افرادی که دست به چنین اقدامی زده بودند، مجبور به عذر‌خواهی شدند. این‌بار هم خواسته ما این است که مردم منتظر تصمیم ادارات دولتی نمانند و در ارتباط با این موضوع چه ایرانیان داخل و چه ایرانیان خارج کشور از خود واکنش نشان دهند.
وی در چهارمین «سیمنار بررسی مسائل مطبوعات ایران چالش‌های و چشم‌اندازها» روز سه شنبه 2 خرداد 1391 موضع خود را تکرار کرده و گفت: ما پیگیر موضوع شکایت ایران از گوگل درباره موضوع حذف نام خلیج فارس از روی نقشه موتور جستجو هستیم و این موضوع در وزارت امور خارجه دنبال می‌شود، این‌بار هم خواسته ‌ ما این است که مردم منتظر تصمیم ادارات دولتی نمانند و در ارتباط با این موضوع چه ایرانیان داخل و چه ایرانیان خارج کشور از خود واکنش نشان دهند.
وزیر ارشاد با این سخنان هم ایرانیان داخل و هم خارج را دعوت کرد تا علیه گوگل دست به اقدام زنند.
مردم نیز قبل از اینکه وزیر بگوید در شبکه های اجتماعی و سایتهای مختلف واکنش نشان داده و نامه و طومار اینترنتی جمع کرده و برای گوگل فرستادند.
اما دریغ از پاسخی قانع کننده از مسوولین درجه اول و مدیران ارشد گوگل.
این سکانس را هم در همینجا کات کنید تا وارد فصل بعدی داستان شویم.
اتفاق دیگری که کاربران ایرانی را عصبانی کرد موضوع تبریک تولد حکیم رازی ایرانی به عربها و سایتهای گوگل در کشورهای عربی بود که با انتشار این خبر، خون مردم به جوش آمده و نظرات تندی را د ر این باره علیه گوگل مطرح ساختند.
 
داستان ما و گوگل از یک زاویه دیگر و آنهم اقتصادی نیز قابل بررسی است. گفته شده هر کاربر ایرانی به طور متوسط روزانه 5 بار در موتور جستجوگر گوگل جستجو می‌کند و با احتساب حدود 36.5 میلیون کاربر اینترنت در ایران، این موتور جستجوگر بالغ بر 443 میلیارد تومان در سال از کاربران ایرانی سود کسب می‌کند.
واکنش مردم به این خبر نیز در نوع خود متفاوت بود. لینکهای داده شده با گوگل های عربی بدلیل فیلتر شدن ، هم خشم مردم را علیه اعراب بر انگیخت و هم اینکه چرا دولت باید این سایتها را فیلتر کند.
این خشم ها و واکنش ها در حالی صورت گرفت که کاربران بدلیل سیاست ضد ایرانی گوگل در برداشتن نام خلیج فارس سخن از تحریم  و شکایت از گوگل زده بودند.
یکی از کاربران خبرانلاین در واکنش به خبر تبریک تولد حکیم رازی به اعراب نوشت: گوگل دشمن ما نیست. فقط تجارت می کنه.گوگل در کشورهای یاد شده، مثله همه جای دنیا (بجز ایران، کره شمالی و چین) دفتر داره و از تجارت الکترونیک در این کشورها بهره می بره. طبیعتا برای خوشامد مشتریانش در کشورهای مختلف از هر چیزی بهره برداری میکنه. (البته من این رو تایید نمی کنم که بعضی از کشورها پول هم خرج این کارهای گوگل می کنند). به نظر من همین سروسهایی که به کاربران داخل ایران مجانی میده هم از هوشمندی گوگل محسوب میشه.
رضا نوروزپور دبیر بین الملل خبرآنلاین نیز در یادداشتیاین سوال را مطرح کرد که آیا گوگل به دنبال عربی کردن میراث ایرانیان است؟
وی در نهایت با انتقاد از ضعف دولتمردان ایران در نشان دادن واکنش مناسب به این رخداد ها و نخبگان علمی ایرانی در سراسر جهان در واداشتن گوگل به توقف چنین اقداماتی می نویسد: زمان آن رسیده است که به گوگل بگوییم لطفا از عربی ساختن میراث ما ایرانی ها دست بردار.
علی حکیم جوادی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران البته معتقد است که عادت به استفاده از گوگل بیشتر جنبه روانی دارد. وی همچنین افزود: ما نمی گوییم گوگل موتور جستجوی کاملی نیست اما به آن شکل هم نیست که ما نتوانیم نیازهای روزانه خودمان را با موتورهای دیگر تامین کنیم.
براساس نتایج تحقیقات– البته با قیمت دلار 1600 تومانی - تخمین زده شده است. به عمل آمده که از سوی مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی منتشر شده است کل سود موتور جستجوی گوگل در سال 2011 حدود 36 میلیارد دلار بوده که سود این موتور جستجو از کاربران ایرانی در سال گذشته، 443 میلیارد تومان
در واقع مقامات مخابراتی با توجه به رفتار گوگل صورت مسئله را طور دیگری مطرح کرده و با پیش کشیدن مسئله موتور جستجوگر ملی سعی کردند به نوعی غیر مستقیم گوگل را تهدید کنند. البته این تهدیدات در حال حاضر که 6 ماه از سال 1391 را پشت سر گذاشته ایم واقعی تر شده و دولت قصد دارد در اواخر شهریور با فعال کردن موتور جستجوی ملی ، سرویس های گوگل را قطع کند.
با اعلام این خبر از سوی وزیر ارتباطات نیز موج اعتراضات مجددا پیرامون فیلتر کردن گوگل و سرویس های آن از سوی کاربران مطرح شد.
در مجموع کاربران با استدلال های خود ضمن اعتراض به مطالب گفته شده توسط وزیر، بسته شدن سرویس های گوگل را کار درستی ندانستند.
حالا تمام این سکانس ها را با هم جمع ببندیم:
-         مردم دوست ندارند هیچ کسی هویت ملی آنها را زیر سوال ببرد.
-         مردم دوست دارند فناوری ها و سرویس های اینترنتی را داشته باشند.
-         محدودیت سازی را دوست ندارند.
-         دوست دارند گوگل به آنها احترام بگذارد.
-         گوگل غیر مستقیم از کلیک ایرانی ها سود برده ولی او نیز سعی کرده برخی سرویسها را از دسترس ایرانی ها خارج کند.
-         نوعی مسابقه بین گوگل و مسوولین ما شکل گرفته که هر دوی آنها نمی خواهند برخی سرویس ها در دسترس کاربران ایرانی باشد (به دلیل تحریم به گفته مقامات گوگل یا مسائل امنیتی به گفته مقامات ایرانی)
-         گوگل همین داستان را با چین داشت و بدلیل اینکه دولت چین تمهیدات فنی را از قبل آماده کرده بود، باعث زیان اقتصادی گوگل در چین بعد از فیلتر شدنش شد.
-         سرویس های ایرانی مشابه گوگل هنوز در سطح وسیع بکار گرفته نشده که نشان دهد آیا جایگزین گوگل خواهد شد یا نه!
-         دولت ایران و گوگل هنوز جنگ رسمی را شروع نکرده اند و معلوم نیست چه کسی برنده ماجرا شود.
 
5656
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    33 14
    دولت ایران چرا با گوگل بجنگد؟ یکی تا حالا نامه به گوگل زده که دلیل مثلا فلان کار رو بپرسه؟ همین مورد سه چهار روز پیش ... زکریا رازی...آیا کسی از گوگل پیگیر شد؟ کاش بعنوان نمونه یه جواب از گوگل می داشتیم!
    • رضا IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
      13 38
      انشا الله امسال با افتتاح موتور جستجوی ملی تو دهنی بزرگی به همه اونایی که چشم پیشرفت ما رو ندارن می زنیم
    • نیما IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
      9 7
      بگو میخوایم گوگلو فیلتر کنیم دلیلی نداره حس میهن دوستی مردم تحریک کنید ! با گوگل فیلتر کردن هیچ ضربه ای به گوگل وارد نمی شه و خلیج ع ر ب هم فارس نمی شه با این روش هایی که پیش گرفته ایم اصلا کل دنیا بیاییم فیلتر کنیم ,همچی درست می شه؟! به نظر خودتون قهر کردن مکانیزم دفاعی خوبیه ؟! ما به یکم اقتدار نیاز داریم. بعلاوه؛ من نمی خوام گوگلو تحریم کنم زوره ! خبر انلاین لطفا سانسور نکن !
  • رادان IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    35 9
    " گوگل همین داستان را با چین داشت و بدلیل اینکه دولت چین تمهیدات فنی را از قبل آماده کرده بود، باعث زیان اقتصادی گوگل در چین بعد از فیلتر شدنش شد" مدیریت چیزیه که در چین بر خلاف ایران پیدا میشه !
  • بدون نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    65 16
    اگر یک دولت محبوب روی کار بود با یک درخواست از کاربران ما خودمان گوگل را تحریم می کردیم.
    • مرجان IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
      25 32
      آيا شما خودتو مساوي همه مي دوني؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • فکر IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
      16 7
      تحریم کنی بعد که چی!؟ الان مثلا ضربه ی بزرگی زدی؟! تقصیر خودمونه تا وقتی نه کپی رایت رو قبول داریم نه معاهده های بین المللی رو هیچ حقی نداریم
    • پیامک IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
      3 2
      خوشم اومد مرجان خانوم واقعا جوابت حرف نداشت
  • ح ایرانی IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    31 6
    من هم به عنوان یک ایرانی بسیار ناراحتم ولی فیلتر کردن گوگل کار درستی نیست در واقع نوعی فرارکردن است ؛ باید همزمان از چند وجه به گوگل فشار آورد،مشابه زیرفشار گذاشتن االان کشورمون : قانونی(شکایت) ، مردمی(شبکه های اجتماعی و پتیشن) و غیرقانونی! مثلا هک گوگول مپس و اضافه کردن خلیج فارس یا هک سایتهای گوگل عربی و تبریک تولد دانشمندان ایرانی به ایرانیان! که کار بسیار سختیه ، البته فرض محال محال نیست... همینجا هم به شبه روشنفکرانی که احتمالا در ادامه نظر میدهند و گوگل را بی گناه میخوانند میگویم، یا خود را به نفهمیدن زدید و یا ...
  • بدون نام EU ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    25 4
    البته مسئله ای که هست ، عللاوه بر اینکه ما تحت تحریم هستیم، خودمان هم خودمان را تحریم می کنیم. یک سری سرویسها را گوگل ارائه نمی دهد ، بقیه را هم مخابرات بسته است که ما عملا به درصد کمی از خدمات گوگل دسترسی داشته باشیم.
  • خلیج تا ابد فارس IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    21 3
    به نظر من هم گوگل کاملا تجاری با قضیه برخورد میکنه. اگه مذاکرات به نتیجه نرسید، راهش یک عزم ملیه که هممون از موتورهای جستجوی دیگه یا سرویسهاس ایمیل دیگه ای استفاده کنیم. بعد احتمالا گوگل حساب کتاب میکنه اگه به نفعش شد تسلیم میشه.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    21 7
    نیست ما کم دشمن داریم با گئگلم جنگ کنیم خیلی خوب میشه
  • بدون نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    21 56
    توهم توطعه
    • مهدی IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
      35 9
      تو که هنوز بلد نیستی بنویسی توطئه، این وسط چی میگی؟
    • من خودم تنها IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
      28 10
      همه سایتهای دنیاااااااااااااااااااااا رو فیلتر کردین گوگل هم از دست رفت.......خدا به خیر کنه.... قربون تارنمااااااااا برم همچنان باااااااااااا شکوووووووووووهه... چار روز دیگه هم میگن ارتباط با خارج کشور جرمه.....
  • سیامک EU ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    61 9
    بهتر است از موتور جستجوگر BING استفاده کنیم !! خلیج فارس در نقشه هاش نوشته شده !
    • بدون نام DE ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
      25 8
      فک کردی بینگ ماله کیه ؟!! ماله مایکروسافته ! اونم از این قالتاق تر !!!
    • بینگ IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
      12 6
      مایکروسافت هیچ وقت خودشو نمیندازه وسط دعواهای سیاسی. قالتاق ماییم نه اونا!
    • بدون نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
      5 1
      در جواب نظر بینگ:شمایی که سنگ ماکروسافت رو به سینه میزنی همین شرکت بود که بیشترین کمک رو یه دولت امریکا کرد که کرم استاکس نت -شعله-...رو ساخت
  • فخرالدین IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    42 14
    سلام . مسئولین باید از نخبگان بخوان همت کنند تا توان ایرانی رو بهشون نشون بدیم
  • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    15 17
    آغا من قبلا مخالف حذف سرویس های گوگل بودم. الان موافقم که به جز جیمیل، بقیه رو حذف کنید تا دند گوگل کـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــش بیاد!
    • بدون نام TR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
      0 1
      آغا من هم قبلا موافق حذف گوگل بودم الان مخالفم. همه چیز گوگل باید باز بشه بجز جیمیل تا دند جی میل کش بیاد.
  • حامد IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    52 33
    میخواین گوگل روببندین دارین زمینه سازی میکنین فردا هزار تا حرف جورواجوردیگه رو می کنین گوگل محبوب کاربران در سراسر دنیاست
  • تهویه US ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    13 6
    اینها بنده و برده پول هستند. ما باید تمام تلاش خود را برای قانع کردن مدیران گوگل و اگرنه تحریم آنها به کار ببندیم
  • بدون نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    52 5
    "دولت ایران و گوگل هنوز جنگ رسمی را شروع نکرده اند و معلوم نیست چه کسی برنده ماجرا شود." بله برنده این دو مشخص نیست اما بازنده هر طرف مشخصه ! کاربر ایرانی
  • میم IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    31 8
    کاش حداقل در مورد تیتر ها و مطالبتون ذره ای فکر می کردید ! آخه کمپانی گوگل وقتی آمریکایی هست و طبق قوانین آمریکا عمل می کنه می خواید قوانین به سود ایرانی ها باشه و به خاطر گُل روی ما هر کاری ما دوست داریم انجا بدن ؟!!! قانون آمریکا هست و باید عمل بشه بهش ... مگه میشه گوگل بیاد بگه که نه من قانون کشور رو عمل نمی کنم و بخشنامه هایی که به ما صادر میشه هم برام مهم نیست ؟! تیکه پارشون می کنن !!! برای ما ایرانی ها بسیار بد هست ولی اونا که نمی تونن برای ما از قوانین کشورشون سرپیچی کنن ! وقتی هنوز به گوگل میگن « موتور جستجو » دیگه بیشتر از این هم نمیشه انتظار داشت ! گوگل کمپانی بزرگی با ده ها محصول و سرویس های وب متنوع و کاربردی هست که همه ی ما در حال استفاده از اون هستیم ! نه فقط یک موتور جستجو !
  • بدون نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    19 3
    الان بايد چي بگيم؟!
  • مهرداد EU ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    9 6
    برندرو نمیدونم ولی بازندش ماییم
  • بدون نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    9 7
    "ایرانیا اولین ملتی باشن که ایمیل های گوگل و از این دسته از خدمات گوگل را تحریم کنند." ببخشید من متوجه نشدم. ایرانیا اولین ملتی هستن که می خوان امکانات گوگل رو محدود کنن یا تحریم کنن؟
  • ناشناس IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
    6 22
    ببینید با نوشتن گوگل که خلیج قارس عربی نمیشه حالا میخواد بنویسه ما چرا شلوغش می کنیم ، مثلا می تونه اسم دریای سرخ یا مدیترانه یا سیاه رو تغییر بده ولی دریاها همون دریاها ومهم اینکه که ما استفاده کنیم حالا گوگل می خواد هر چی بنویسه.
  • سعید IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
    4 7
    نیازی به محدود کردن گوگل از طرف مسئولین نیست. به جای آن ما به به عنوان کاربر ایرانی به جای استفاده از گوگل موتور جستوجوی دیگه ای استفاده کنیم همین که گوگل ضرر کنه خودش جواب خوبیه به ان ها. دلیل استفاده از گوگل سبک بودن صفحه و سریع لود شدن ان است به همین دلیل از بقیه استفاده نمیکنیم اما سایت هایی مثل یاهو هم برای چنین مشکلاتی چاره اندیشی کردن، به جای گوگل از این میتوانید استفاده کنید: altavista.com که یاهو ایجاد کرده. اگه موتور جستوجو در داخل با نام ساده ای ایجاد بشه میتوانه ازش استقبال بشه مثلاً ترکیب نام گوگل و یاهو: گویا
  • فرتاش IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
    5 2
    کاش میشد به گوگل و اپل فهموند به نظرم اگر دولت سایت گوگل را فیلتر کنه و به جاش همه مردم مدتی از bing استفاده کنند آمار سایت گوگل که بیاد پایین دیگه او ن پیغام رو نمیده که شما اجازه ندارید از مردم میخوام به جای گوگل جایگزین از بقیه search engine ها استفاده کنند از دولت و مسئولین میخواهم خودشان ا به جا ی ما بذارند میخواهیم پچ آنتی ویروس بگیریم اونا مارو فیلتر کردن میخواهیم اونارو دور بزنیم و وی پی ان بزنیم دولت خودمون مارو فیلتر کرده بالاخره ما نفهمیدم ملت ایرانیم یا ملت امریکاییم خیلی ناراحتم که اسم ما تو لیست کشور ها موقغ setting نمیاد اصلا این شرکت های امریکایی فکر کردن کی هستند اگر دولت امکانات میداد به جونای ما ومدیریت میکرد همه این سرویس ها رو تو ایران بهترشو می نوش
  • محمد IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
    5 3
    متاسفانه شما فرافکنی می کنید الان در تمام نقشه های گوگل مپ شما خلیج فارس رو مشاهده می کنید Persian Gulf همچنین فیلتر کردن گوگل کاربسیار ناپسند است که کسب و کار هزاران ایرانی از بین می برد!
  • امیر DE ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
    5 1
    من یک نظر داریم و اونم اینه از گوگل بصورت رسمی دعوت بشود یک دفتر محدود در ایران داشته باشند تا رسیدگی مسائل شود. هم دولت همکاری می کند هم گوگل هم مردم ضرر نمی بینند تا چه زمانی ما باید صورت مساله رو حذف کنیم؟؟؟
  • حبیب - تبریز IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
    3 2
    من به عنوان یک کاربر اینترنتی برام کیفیت و قدرت سرویسی که ازش استفاده می‌کنم مهمه و نه سیاست و اقتصاد و تحریم و .... برای همین همیشه از سرویس‌های گوگل شامل موتور جستجو، ایمیل، موتور جستجوی مقالات علمی و ... استفاده کرده، می‌کنم و خواهم کرد چون این سرویس‌ها بی رقیب هستند. تحریم گوگل الان چندمین باریه که مطرح میشه ولی همه میدونیم که عملی نیست و فقط یک جوگیری موقتی و زودگذر هست. فیلتر کردن گوگل هم که فقط نشان دهنده‌ی درماندگیه و نه چیز دیگه. بهتر نیست بجای مقصر نشان دادن دیگران به این فکر کنیم که خود ما چه اشتباهاتی انجام دادیم
  • سهیل IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
    3 3
    خواهشا سعی نکنید با استفاده از احساسات ملی مردم اهداف خودتونو پیش ببرید. شاید جناب دکتر اشتباه کنن کی گفته استفاده من و امثال من ریشه روانی داره. آدما همیشه جذب بهترین ها میشن. گوگل واقعا بهترینه. شما نتیجه دوتا سرچ یکسان رو توی موتورهای جستجوی مختلف مقایسه کنید بعد قضاوت کنید. در مورد کارایی که گوگل علیه ایران و ایرانی به خودش اجازه جسارت میده هم دلیل داره .من به عنوان یه ایرانی این کارای زشت گوگل رو هرگز فراموش نمی کنم اما حقمونه.
  • امیر US ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
    4 2
    این قضیه آخری که در مورد تولد رازی هست واقعا خنده آوره حدود 2 سال پیش لوگوهایی که به صورت جهانی بود برای ایران هم نمایش داده میشد، توجه کنید که این نمایش فقط بر اساس موقعیت مکانی فرد بوده و هست، نه زبان انتخابیش ظاهرا لوگوها هم بنابر شرایط خاصی که دارن بر اساس قوانین آمریکا کلا برای ایران محدود و ممنوع شدن تمام لوگوهای گوگل ، چه گلوبال چه منطقه ای تو این آدرس موجوده : https://www.google.com/doodles/finder/2012/All doodles حتی حدود 6 ماه هست که ورود به این صفحه هم از ایران ممنوع شده توجه کنید لوگوی تولد رازی در 16 کشور از جمله افغانستان هم نمایش داده شده و باید به این اقدم گوگل افتخار هم بکنیم که بجای ما دارای فرهنگمون رو به همسایگانمون معرفی میکنه
  • حمید IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
    3 2
    اندرویدم مال گوگل میخواین جولو هرچی گجت اندرویدی هست رو هم به کشور ببندید !!!!!
  • مجید IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    1 1
    قضیه امید کردستانی چی شد در اوایل خبر گفتید "این سکانس را همینجا کات کرده و نگه دارید." بقیه نداره؟ در ضمن لازمه بگم آقای سالار کمانگر مدیر بخش یوتیوب گوگل از مدیران ارشد ایرانی گوگل مشغول کار می باشد.
    • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
      2 2
      امید کردستانی بعد از Fall in love رفته لندن با معشوقه اش و دیگه خبری رسمی درباره او منتشر نشده است.
  • نخودآش IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    1 2
    مناسب ترین واژه ای که تابحال فرهنگستان درست کرده همین واژه تارعنکبوت برای اینترنت است چیزی که ما داریم عتیقه و همان تارعنکبوت است . هر چه قبلا داشتید را فراموش کنید .کم کم تار عنکبوت دورش را میگیرد
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
    1 0
    گوگل بايد با ايران كنار بياد