وزیر امورخارجه آفریقای جنوبی امروز تهران را ترک کرد به کشورش بازگشت.

خانم آنکوانه ماشابانه ، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها را تحسین کرد و گفت:‌ تحت تاثیر آمادگی ایران در برگزاری این دوره از اجلاس قرار گرفته‌ام.
وی روز سه شنبه هنگام ترک ایران در فرودگاه بین‌الملی امام خمینی(ره) در گفت و گو با ایرنا، گفت:‌ شب گذشته (دوشنبه شب) برای ابلاغ پیام دوستی رییس جمهوری آفریقای جنوبی وارد ایران شدم و با این‌که علاقه مند هستم بیشتر در ایران بمانم اما باید به کشورم بازگردم.وی تاکید کرد: علی رغم بازگشت من به آفریقای جنوبی تعدادی از اعضای هیات نمایندگی کشورم در ایران برای شرکت در اجلاس غیرمتعهدها حضور دارند.
وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی خاطرنشان کرد:‌در مدت اقامت کوتاهم در ایران، تهران را یکی از زیباترین شهرها با فضای سبز بسیار خوب دیدم که خارج از انتظار من بود.
ماشابانه با بیان این که حامل پیام ابراز همدردی رییس جمهوری و ملت آفریقای جنوبی با زلزله زدگان آذربایجان شرقی بوده است گفت: معتقد هستیم که مردم ایران در شرایط مختلف بسیار مقاوم هستند و با تحمل مشکلات و سختی‌ها می‌توانند به راه خود ادامه دهند.
وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی مشارکت فعال زنان در ایران را قابل ستایش دانست و گفت:‌ براساس یک ضرب المثل سرزمین مادری من، ' یک دست صدا ندارد ' و زن و مرد باید در کنار هم جامعه را بسازند.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
    0 1
    هنوز سفيد پوستاي انگليسي قدرت زيادي در افريقاي جنوبي دارند.
  • بدون نام IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
    1 1
    ممنون آقا ممنون.مردم پاک ما رو فقط خداوند کافیست.