کتاب «زخم زیبایی» مجموعه اشعار ابراهیم امینی، سومین جلد از کتاب‌های «در دری» توسط انتشارات سپیده باوران منتشر شد.

فارس نوشت: ابوطالب مظفری در مقدمه کتاب نوشته است: «امروزه هر چند کشور ما در مرحله تازه‌ای از تاریخ خود ایستاده است. افق پیش رویش هنوز روشن نیست. خیلی از بزرگان شعر و ادب ما تا کنون آواره‌اند. بسیاری از آنها رخ در نقاب خاک کشیده و آرزوی چاپ کتاب‌هایشان را با خود بدهند. بسیاری دیگری در مهاجرت ملی پیاپی به اقلیم های دور رانده شده‌اند. بسیاری دیگر امیدی به اجتماع و به همین رسیدن این تکه پاره‌ها ندارند. گروهی نیز بعد از این زندگی افغان‌ها در وطن مجازی حرف می‌زنند. تعبیر این وضعیت و رساندن دوباره ادبیات به جایگاه درخورش سرمایه‌های کلان و برنامه‌ریزی‌های سنجیده‌ای می‌طلبد که متأسفانه کشور ما از داشتن هر دو محروم است.»

 

امینی در معرفی خودش نوشته است:

اهل روستای چمتال هستم در ولایت بلخ پدرم که در آن سالها در سنگرهای جنگ اقامت و مقاومت داشته و سیر دیدنش برای خانواده مسیر نبوده از سر تسامح یا ناگزیری تاریخ تولدم را ننوشته است اما به گفته از من بزرگ‌تران خانواده در یک چاشتگاه از سال 1366 خورشیدی به دنیا آمده‌ام. از وقتی که دست چپ و راستم را شناختم، چپ و راست در قالب منقلب کننده غزل طبع آزمایی می‌کنم.

این کتاب شامل 112 غزل است.

 

در یکی از غزل‌های کتاب می‌خوانیم:

 

ای کاش ابر باشم و بارانی‌ات شوم

قربان پرسه‌های خیابانی‌ات شوم

ای کاش مهر ماه شوم در نماز تو

محو خطوط خیره پیشانی‌ات شوم

«اقر باسم ربک» گفتی به کافرت

قربان این مقوله قرآنی‌ات شوم

کاری نکن که کارد بگیرم به جان خویش

یک عمر متهم به پریشانی‌ات شوم

 

انتشارات سپیده باوران این کتاب را در 160 صفحه با قیمت 3900 تومان منتشر کرده است.
 

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و همچنین سفارش هر محصول فرهنگی مورد علاقه دیگر(در صورت موجود بودن در بازار نشر) کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =