بر اساس گقته های سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت محصولات غذایی و آشامیدنی ها با جذب بیش از 451 میلیارد تومان سرمایه در ردیف نخست و جذابترین حوزه در بهار امسال برای سرمایه گذاری بوده است.

حوزه صنايع غذايي و آشاميدني بيشترين حجم سرمايه گذاري به بهره برداري رسيده طي سه ماهه ابتدايي سال جاري را به خود اختصاص داد.
به گزارش خبرآنلاین سيدعليرضا شجاعي سخنگوي وزارت صنعت، معدن وتجارت، گفت: از مجموع 1650 ميليارد تومان سرمايه گذاري به بهره برداري رسيده در حوزه صنعتي در سه ماهه ابتدايي امسال، بيش از يك چهارم سرمايه گذاريها در حوزه صنايع غذايي و آشاميدني بوده است.
وي ادامه داد: كشور ما پتانسيل هاي خوبي در صنايع غذايي و آشاميدني دارد و آمارها نيز حاكي از اين است كه محصولات غذايي و آشاميدني ها با جذب بيش از 451 ميليارد تومان سرمايه در رديف نخست و جذابترين حوزه در بهار امسال براي سرمايه گذاري بوده و محصولات كاني غير فلزي همچون شيشه، سيمان، بتن، آجر، كاشي و سراميك با 213 ميليارد تومان در رتبه دوم، محصولات شيميايي با 212 ، ساخت فلزات اساسي با 142 و محصولات از لاستيك و پلاستيك با 138 ميليارد تومان در رديفهاي بعدي جذب سرمايه قرار داشته اند.
مشاور وزير صنعت معدن و تجارت، اتمام طرح هاي نيمه تمام را از جمله محورهاي اصلي فعاليت آن وزارتخانه در سال توليد ملي برشمرد و تاكيد كرد: رونق توليد نيازمند بهبود محيط كسب و كار و نيز تامين منابع مالي مناسب است كه اميدواريم متوليان اقتصاد كلان بيش از گذشته به آن توجه كنند و همانگونه كه رهبر معظم انقلاب در ديدار اخير با هيات دولت تاكيد كردند نقدينگي افزايش يافته را به سمت مراكز توليد هدايت كنند، چون هر چه سرمايه ها به سمت صنعت و معدن جهت داده شود شاهد سرعت بيشتر در تكميل ظرفيت واحدهاي توليدي و به ثمر رسيدن طرح ها خواهيم بود.
وي افزود: در بهار امسال بر اساس آمار در 5 حوزه اول جذب سرمايه گذاري صنعتي مجموعا نزديك به 1160 ميليارد تومان سرمايه گذاري به بهره برداري رسيد كه 70 درصد كل سرمايه پروانه هاي بهره برداري صادره در اين مدت است.
به گفته شجاعي، محصولات فلزي فابريكي با 137 ميليارد تومان و ساخت منسوجات با 133 ميليارد تومان رتبه هاي بعدي جذب سرمايه را در صنعت به خود اختصاص دادند.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 238730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =