وزیر سابق امور خارجه گفت: در هیچ جایی از نامه ارسال شده خدمت رهبر انقلاب از رئیس جمهور و یا خلع ید وی سخنی به میان نیامده است.

به گزارش خبرآنلاین، منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه در جمع ائمه جماعت و روحانیون شهرری، در پاسخ به سوالی پیرامون نامه جمعی از وزراء و اعضای سابق هیئت دولت به رهبر معظم انقلاب، گفت: طی یکسال و نیم گذشته جمعی از اعضای سابق دولت‌های نهم و دهم با برپایی جلساتی به بررسی مسائل مختلف و کلان کشور می‌پردازند.
وی ادامه داد: این جلسات هیچگونه نماد سیاسی نداشته و حتی در کوران انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی پیرامون نامزدهای جریان‌های مختلف سیاسی موضع‌گیری نداشته است.
گزیده سخنان منوچهر متکی در ادامه به نقل از فارس می آید:
• در این جلسات مباحث کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد گفت‌و‌گو قرار می‌گیرد، همچنین مسائل حوزه اقتصادی، تحلیل و ریشه‌یابی برخی جریانات از جمله تورم، نوسانات نرخ ارز، انرژی، نظام پولی و بانکی و فضای کسب‌ و کار و تعاملات بین‌المللی در چارچوب بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری مورد بررسی کارشناسانه قرار می‌گیرد.
• حاصل جلسات فوق براساس یک تصمیم جمعی تحت عنوان یک نامه توسط تیمی 5 نفره از وزرای سابق به همراه راهکارهای پیشنهادی نگارش و تدوین شد و با امضای حدود 15 نفر از اعضای این جلسه برای مقام معظم رهبری ارسال شد.
• در هیچ کجای نامه از رئیس جمهور و یا خلع ید وی از نوع ادعاهای مطرح شده سخنی به میان نیامده و تفسیرهای گوناگون مانند ستاد فرا ‌قوه‌ای که عمدتاً از سر بی‌اطلاعی بیان شده، در این نامه ذکر نشده است.
• مطابق منویات مقام معظم رهبری، حمایت از ارکان نظام و دولت تکلیفی شرعی است و همگان از جمله نمایندگان محترم مجلس و قوه قضاییه به همراه دلسوزان نظام باید در کنار و همراه دولت برای عبور از شرایط فعلی تمام ظرفیت‌های خویش را به کار گیرند و این اعتقاد جدی جمع است.
• گاهی وجود مدعیان دوستی مانند افراد انگشت‌شماری در روزنامه ایران انسان را از داشتن دشمن بی نیاز می‌کند.
به گزارش خبرآنلاین، خبر ارسال نامه ای از سوی وزرای سابق دولت به رهبر معظم انقلاب، اولین بار از سوی محافل رسانه ای نزدیک به دولت منتشر شد. روزنامه ایران در شماره روز دوشنبه 23 مرداد در مطلبی با تیتر «نامه پراکنی از جام زهر تا تقلای وزرای معزول» نوشت: منوچهر متکی و مصطفی پورمحمدی دو وزیر سابق محمود احمدی نژاد با ارسال نامه ای به یکی از مقامات عالی رتبه نظام پیشنهاد داده اند با توجه به وضعیت حساس و بحرانی کشور ستادی متشکل از رؤسای قوای سه‌گانه و برخی از عقلای دیگر تشکیل و مدیریت مسائل اجرایی را طی یک سال آینده بر عهده گیرد.{اینجا}
همچنین محسن رضایی در چهارمین نشست رسانه و چشم انداز، در پاسخ به این سئوال که موضوع نامه وزیران سابق مبنی بر تشکیل ستاد فراقوه ای را چگونه بررسی می کند و چرا این نامه نوشته شده است، گفت: آقایان در نامه ای تاکید کرده بودند که ستاد فراقوه ای تشکیل شود و این ستاد اختیارات زیادی را داشته باشد. البته رسانه ها و طرفداران دولت در این زمینه بزرگنمایی کردند و گفتند که رئیس جمهور دیگر جایگاهی ندارد بلکه اصلا در این نامه به این موضوع اشاره ای نشده بود و حتی رئیس جمهور می تواند همچنان مسئولیت این ستاد پیشنهادی را بر عهده بگیرد. نامه فقط در این حد بود و چیز دیگری در آن اشاره نشده بود.{اینجا}
/27295
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 238525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    29 84
    آقای متکی در سخن همیشه یک وزانت و متانتی دارند. کاش همه دولتمردان ما اینگونه یاد بگیرند صحبت کنند
    • بدون نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
      26 5
      متانت ایشان را در گرفتن بلند گوی دستی هنگام قطع میکروفون های سالن تشریفات فرودگاه دیدیم!!
    • بدون نام IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
      5 37
      من شكايت فراواني از اين دولت دارم اما ارسال اين نامه يك جور فرصت طلبي است كاش دوستان كمي وقار را از ريس مجلس مي آموختند
    • بدون نام IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
      18 3
      من از متكي خوشم نمي آد ولي گرفتن ميكروفون دستي در دست ربطي به متانت ندارد،ايشان متين است ولي وزير خارجه ضعيفي بود اميدوارم ديگر به عرصه هاي بالاتر فكر نكند
    • بدون نام IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
      5 3
      ایشون هم متانت داشتند و هم وزیر خارجه قوی بودند. نگاهی به همین اجلاس سران عدم تعهد بیاندازید که دستاورد شخص متکی و در دوره مدیریت اوست که اکنون دیگران دارن با آن پز می دهند
  • بدون نام IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    17 2
    پس اصل نامه درست است چرا در مصاحبه اول اين گونه توضيح نداديد و همه را در هاله اي از ابهام رها نموديد؟