۰ نفر
۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰

مایکروسافت دیروز اعلام کرد که ویندوز RT، کاملا آماده شده و وری تبلت‌ها و کامپیوترهایی از کمپانی‌های ایسوز، دل، لنوو و سامسونگ که مجهز به پردازنده ARM هستند قرار خواهد گرفت.

این کمپانی اخیرا اعلام کرده بود که سرفیس RT، تبلت مبتنی بر ویندوز RT اش درروز 16 اکتبر همزمان با عرضه ویندوز 8 به بازار خواهد آمد. برخی از این کمپانی ها یا اخیرا طراحی های جدیدی ارائه کرده اند و یا قرار است سخت افزارهایی مناسب با ویندوزRT را عرضه کنند.
سایر کمپانی‌هایی که در این پست نامی از آنها ذکر نشده است مانند توشیبا و ایسر، قبلا برنامه‌هایشان اعلام شده بود. مایک آنجیالو، معاون مسئول تیم برنامه ریزی و اکوسیستم مایکروسافت روز دوشنبه در پستی که  تحت عنوان Building Windows 8، نوشته بود با اینکه از اعلام جزئیات برنامه تولیدات کمپانی‌های بزرگ طفره رفت اما درباره برخی از خصوصیات این سخت افزارهای جدید سخن گفت.
آنجیالو گفت: بعضی از سخت افزارهای مبتنی بر ویندوز RT، صفحه کلید کامل و برخی هم قابلیت بهره وری لمسی دارند. و این ویژگی ها هم در مدل های قابل حمل و هم در انواع تاشو آنها وجود دارد.
به گفته آنجیالو، برخی از دستگاه‌های جدید مبتنی بر ویندوز RT، یازده درصد باریکتر و 20درصد هم سبک از آی پد اپل هستند. اما بقیه واقعا سنگین و 84درصد از بیشتر از آی پد وزن دارند و 66 درصد هم از آن ضخیم ترند.
سایز صفحه نمایش آنها در محدوده 10.1 اینچ تا 11.6 اینچ و البته بزرگتر از آی پد 9.7 اینچی اپل است. البته او چیزی درباره رزولوشن تصاویر نگفته است. صفحه نمایش سرفیس 10.6 اینچ است.
نحوه قیمت گذاری هنوز مشخص نشده
آنجیالو، روش مایکروسافت را در سری نگه داشتن اخبار حفظ کرده و هیچ چیزی درباره قیمت دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز RT این چهار کمپانی نگفته است. مایکروسافت حتی از صحبت کردن درباره قیمت سرفیس RT و سرفیس پرو ویندوز 8 هم طفره می رود.
پاتریک مورهد، تحلیلگر اصلی Moor Insights & Strategy، پست وبلاگی دیروز انجیالو درباره کامپیوترها و تبلت های مبتنی بر ویندوز RT که در آینده راهی بازار خواهند شد را اتفاقی و بدون منظور نمی داند.
مورهد در این باره گفته است: به ندرت پیش می آید نوشتن پست هایی مثل Building Windows 8 بدون برنامه ریزی قبلی باشد. این روش آنها برای معرفی بسیار مختصر دستگاه هایی است که همکارانشان در حال کار بر رویشان هستند و به علاوه با این حرفها می خواهند نشان دهند که حتی با وجود رونمایی از سرفیس، هنوز هم کمپانی های به استفاده از ویندوز RT علاقمندند.
مورهد همچنین این پست را واکنشی به حرفهای مدیر اجرایی ایسر در انتقاد به تولید سرفیس و حمایت برخی کمپانی ها از عقیده او می داند.
اخیرا لنوو، دومین تولید کننده بزرگ تجهیزات اصلی کامپبوتر در جهان، تبلتی سبک وزن را معرفی کرده که با پردازنده اینتل و سیستم عامل ویندوز 8 اجرا می شود. وی با اشاره به ThinkPad Tablet 2 که هفته پیش رونمایی شده این سوال را مطرح کرد که اگر من تبلتی داشته باشم که ضخامتش باریکتر از 10 میلی متر باشد، بیش از 9 ساعت باتری نگه دارد و با پردازنده اینتل و ویندوز 8 کار کند ، وجود ویندوز RT چه ارزشی خواهد داشت؟
مورهد معتقد است که مایکروسافت با پست هایی مثل پست آنجیالو می خواهد متقاضیانش را متقاعد کند که ویندوز RT تجربه ای بسیار فراگیرتر از ویندو 8 را به نمایش خواهد گذاشت. وی هم چنین تاکید کرده که دامنه سایز نمایشگر های مناسب ویندوز RT نیز بسیار محدود است. مایکروسافت از صفحه نمایش هایی باسایز 10.1 تا 11.6 صحبت کرده و تولید کنندگان باید فقط از این سایز ها استفاده کنند.
مورهد در برابر این محدودیت ویندوز RT به فراخی دست تولید کنندگان برای تولید کامپیوتر و تبلتهای مبتنی بر ویندوز 8 اشاره کرده است و گفته: شما می توانید انتظار هرچیزی را داشته باشید، از طراحی های فوق نازک گرفته تا صفحه نمایش هایی با وضوح خیره کننده ، همین طور در کامپوتر های رومیزی با طراحی زیبا و صفحه نمایش های لمسی، با کارت گرافیک و فضای ذخیره سازی بالا"! به گفته آنجیالو،این سیستم. عامل جدید، هم نرم افزار های دستکتاپ های سنتی و هم اپلیکیش های کاشی گونه را به خوبی اجرا خواهد کرد.
PCworld/ماندانا سجادی
40121
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =