گوگل اعلام کرده به زودی تغییراتی در موتور جستجوی خود می‌دهد تا موارد ناقض کپی رایت در رتبه جستجوی پایین‌تری قرار گیرند و لینک‌های دانلود محتوای قانونی جای لینک به محتوای ناقض کپی رایت را بگیرد.

گوگل اعلام کرده است که نمی‌تواند اعلام کند که وب‌سایتی قانون کپی رایت را نقض کرده است یا خیر و این کار در حیطه کارشناسان و مسئولان قضایی است. بنابراین امتیاز وبسایت‌های نقض‌کننده کپی رایت را کاهش می‌دهد اما لینکی را حذف نمی‌کند.

شرکت‌های تهیه و توزیع فیلم و موسیقی مدتی است گوگل را نسبت به حذف نتایج جستجوی مطالبی که ناقض حقوق ناشران هستند، تحت فشار قرار می‌دهند.

گوگل همچنین اعلام کرده که در 30 روز گذشته 4.3 میلیون درخواست حذف نتایج جستجوی ناقض کپی رایت دریافت کرده‌است.

این شرکت می‌گوید الگوریتم جدیدش لینک‌های غیرقانونی را حذف نمی‌کند و فقط رتبه آن‌ها در جستجو را کاهش می‌دهد. 

techradar

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    4 4
    سلام. سایت تابناک مثل اینکه هک شده. بالا نمیاد و آدرسهای اشتباه میده.
  • بدون نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    1 1
    این مساله ربطی به الگوریتم جستجو نداره، تنها اولویت لینک ها که بصورت رشته و key value به سیستم‌های گوگل داده می شود تغییر می‌کند. الگوریتم جستجو آن چیزی نیست که در کتاب های طراحی الگوریتم خوانده‌اید بلکه استفاده از Map/Reduce ساخته شده توسط موسسه Apache است که بصورت توزیعی و پردازش موازی صورت می گیرد. سیستم فایل توزیعی آن GFS یا Google File System نام دارد، شرکت های Yahoo و بسیاری دیگر از Search Engine ها هم از هادوپ (Hadoop، ساخت شرکت Apache) الهام گرفته اند.
    • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
      0 0
      عزیز همون key value رو که میگی مگه کارکنان گوگل برای تک تک صفحات عدد میدن، نه دیگه با الگوریتم حساب میشه!
  • mori@ GB ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    0 0
    سلام تراخدا خبررسانی کنید اپل استور رو هم فیتلر کردن آخه چرا باید هم از بیرون تحریم باشیم هم از داخل کشور ؟ انصاف نیست با مردم این برخورد ها باید واسه 2 تا سایت ناقابل که برنامه توش دانلود میشه از ابزار دور زدن فیلتر استفاده بشه !!! امیدوارم با پیگری سایت خوبتون سریع این سایت از فیلتر در بیاد با تشکر از سایت خوب و پیگیرتون
  • بدون نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    2 1
    گوگل جان یه فکری به حال ما بکن ما که نمیتونیم بریم سر کوچه از فروشگاه موزیک و ....بگیریم مجبوریم دانلود کنیم خدا را شکر کلا هم از کارتهای اعتباری دنیا بی نصیبیم