عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: حضور 118 کشور در اجلاس غیرمتعهد‌ها حکایت از نبود اجماعی جهانی در مورد تحریم‌ علیه کشورمان است.

غلامرضا مصباحي‌مقدم نماينده مردم تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبر‌آنلاين درباره اينكه اهميت برگزاري اجلاس غير‌متعهدها در تهران در شرايطي كه آمريكا بر وجود تحريم ايران تاكيد دارد چيست، اظهار داشت: برگزاري اجلاس غير‌متعهد‌ها نشانه شكست هدف آمريكا از منزوي كردن جمهوري اسلامي در مجامع بين‌المللي است.
وي با اشاره به تلاش‌هاي پنج عضو دائم شوراي امنيت و تاكيدشان بر فشار بر ايران، افزود: پنج عضو دائم شوراي امنيت به علاوه آلمان كه پيگير مساله هسته‌اي ايران و قطعنامه‌هاي تحريمي بر ضد كشورمان هستند و برخي تحريم‌هاي خاص را عليه جمهوري اسلامي تصويب كردند نشان مي‌دهد اقداماتشان با اجماع جهاني روبه‌رو نيست و حضور 118 كشور در ايران حكايت از چنين عمري دارد.
مصباحي‌مقدم با اشاره به موضع‌گيري‌هاي شوراي حكام و حمايت از پرونده هسته‌اي ايران، تصريح كرد: اين اقدام كشور‌هاي غير‌متعهد جاي قدرداني دارد علاوه بر اينكه تشكيل اجلاس به رياست ايران نشان دهنده ايران نشاندهنده جايگاه معتبر جمهوري اسلامي در نظام بين‌الملل و بي‌اثر بودن تحريم‌ها دارد و نشان مي‌دهد تحريم‌ها اثر جدي‌ بر مناسبات ايران نداشته است.
وي با بيان اينكه تصويب قطع‌نامه پاياني اين اجلاس از اهميت زيادي برخوردار است در پاسخ به پرسش ديگر خبر‌آنلاين درباره اينكه جمهوري اسلامي در مذاكرات در طول برگزاري اجلاس بايد چه مواردي را مد‌نظر قرار دهد، گفت: براساس مباني جنبش عدم تعهد كه به استقلال كشور‌ها تاكيد دارد جمهوري اسلامي بايد بر روي مساله مقاومت فلسطين و اصلاح موضع برخي كشور‌ها كه با وارد كردن سلاح و ايجاد تشنج در منطقه عمل مي کنند تاکيد کند.
وي افزود: تاكيد بر بيداري اسلامي و توجه به كشور‌هايي كه ملت‌ها آنها بر عليه يك درصد حاكمان زور‌گو قيام كرده‌اند مي‌تواند مجموعه مذاكرات ديپلمات‌هاي ايران با نمايندگان شركت‌كننده در اجلاس باشند.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =