ایسنا نوشت:

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: هیلاری کلینتون روز شنبه در یک کنفرانس خبری مشترک در استانبول پس از دیدار با احمد داود اوغلو، همتای ترک خود و فعالان اپوزیسیون سوریه در اظهاراتی مداخله‌آمیز گفت که هدف اول واشنگتن و آنکارا تسریع در پایان دوران اسد و توقف خونریزی است.
او هم‌چنین هشدار داد که سوریه نباید به پناهگاهی برای شورشیان کردی که علیه ترکیه می‌جنگند تبدیل شود. کلینتون گفت: ما به افزایش فشار از خارج ادامه می‌دهیم.
وی که پس از این نشست ترکیه را به قصد واشنگتن ترک کرد، گفت: روز (جمعه) ما در واشنگتن تحریم‌های جدیدی را اعلام کردیم که برای افشا و اختلال روابط میان ایران، حزب‌الله و سوریه که حیات رژیم اسد به درازا کشانده طراحی شده است.
این تحریم‌ها شرکت نفت سوری «سایترول» که با ایران تجارت می‌کند را هدف گرفت.
خزانه‌داری آمریکا هم‌چنین اعلام کرد که حزب‌الله لبنان را به فهرست سیاه سازمان‌هایی که در رابطه با سوریه تحریم می‌شوند، افزوده است.
کلینتون در این سفر هم‌چنین با رجب اردوغان،‌ نخست‌وزیر ترکیه و عبد‌الله گل، رییس‌جمهور این کشور دیدار و درباره راه‌های اجرای موثر تحریم‌ها علیه سوریه و تسریع تلاش‌ها برای فروپاشی دولت اسد مذاکره کرد.
/29295
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    27 12
    یکسال پیش رجب و داوود نخست وزیر و وزیر خارجه ترکیه میگفتند نظام سوریه بزودی سقوط میکنه کلینتون رات بکش برو و اینقدر به منافع ایران سرک نکش که هیچی غلطی نمیتونی انجام بدی