روزنامه رسالت در بخشی از یادداشتی با عنوان «مطالبات مردم از آیت الله هاشمی رفسنجانی چیست؟» نوشت:

  • به آب و آتش زدن برای ورود بیشتر ایشان به مسائل سیاسی و یا اینکه مردم انتظار دارند با موضع گیری روشن علیه فتنه گران هاشمی را کنار خود و رهبری معظم انقلاب ببینند.
  • دستپاچگی رسانه های ضد انقلاب برای حضور مجدد هاشمی در عرصه سیاسی کشور و بخصوص بازگشت به نماز جمعه تهران در حالی است که هنوز کسی شعارهای صریحی را که مردم در جریان 9 دی دادند فراموش نکرده است. سه سال پیش نمازجمعه 26 تیر 88 به‌جای آنکه محور وحدت ملی باشد، به منازعه جمعی از فتنه‌گران با مردم انقلابی تبدیل شد. فتنه‌گرانی با فراخوان ضد انقلاب به این نمازجمعه آمده بودند و به خطبه‌های خطیب جمعه امیدوار بودند.
  • در آخرین جمعه ماه رمضان سال 1388 با اعلام رسمی ستاد نمازجمعه درخصوص نمازجمعه تهران که به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اقامه می‌شد برخی گروهها و جریانات افراطی مترصد آن شدند تا با اظهارات تحریک آمیز منافع حزبی و گروهی خود را پیگیری کنند.تیترها و خبرسازی هایی نظیر "جمعه تاریخی 26 تیر"، "خطبه های تاریخی هاشمی"،" بازگشت هاشمی به نماز جمعه پس از 8 هفته غیبت به ضمیمه عکسی از وی که اشک هایش را پاک می کند" و "حضور موسوی و خاتمی در نماز جمعه تهران" و... نمونه ای از این دست بود. جریان ورشکسته سیاسی که روزهای زوال خود را سپری می کرد سعی داشت با توسل به هر تکیه گاه و هر کانون تاثیرگذاری در درون نظام، دوران احتضار سیاسی خود را به تعویق بیندازد.البته آقای هاشمی خطیب آن روز جمعه تهران نیز امید آن‌ها را ناامید نکرد و در روزی که بخش عمده نمازگزاران متدین پس از خطبه‌ها یا نماز خود را فردی خواندند و یا اعاده کردند و در مقابل جمعی از فتنه‌گران به‌طور مختلط و با کفش نماز خواندند، برای حل آنچه که او نام بحران را بر آن گذاشته بود، پیشنهادهایی مانند آزادی زندانیان سیاسی و امکان حضور یافتن معترضان در صداوسیما و بیان اعتراض‌های خود را مطرح کرد.خطای اصلی محتوای خطبه‌های 26 تیرماه آن بود که خطیب محترم مشکل پدیده ‌آمده را "بحران" نامید و ادعای "‌تقلب" را که رمز آشوب بود، جدی گرفت. حال آنکه بحران در ضلعی بود که رأی مردم را برنمی‌تافت و بر طبل آشوب می‌کوبید. مردم وقتی تداوم شرارت خیابانی را در 13 آبان، روز قدس، 16 آذر و روز عاشورا دیدند در روز 9 دی ماه و 22 بهمن 88 با جریان فتنه مرزبندی کردند.
  • هاشمی بهتر از هر کسی می داند همانهایی که وی را در روزنامه هایشان عالیجناب سرخ پوش لقب دادند و بیشترین تهمت ها را در انتخابات مجلس ششم نثار وی کردند در کجاوه سبزشان نیز برای وی جایی ندارند.
  • سه سال است سنگر نماز جمعه از وجود هاشمی رفسنجانی خالی است، پر کردن این سنگر تنها با موضع‌گیری صریح علیه فتنه‌گران آن هم در کنار رهبری معظم انقلاب امکان پذیر است. این توقع زیادی از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست. مردم لبخندهای اخیر شما را با آقای احمدی نژاد در جلسات مجمع تحلیل می کنند. آیا زمان آن نرسیده است که حقایق فتنه 88 روشن شود؟ آیا زمان آن نرسیده خط خودتان را از فرزندانتان که در جریان فتنه سه سال پیش مجرم شناخته شدند جداکنید و اجازه دهید به کشور بازگردند، آنها هم مجازات شوند همان طور که برخی از فتنه گرانی که آقازاده نبودند مجازات خود را متحمل شدند؟ آیا این انتظار زیادی است که ایشان قبل از پرداختن به معضلات جامعه مشکلات برخی از اعضای خانواده خود ونسبت آن ها را با انقلاب حل کند؟ آیا هاشمی رفسنجانی پس از دو سال به این مطالبه مردم پاسخ مثبت خواهد داد؟
    /2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    اگر رفسنجانی به نماز جمعه بیاید او را تحریم و کسی به او اقتدا نخواهدکرد. برایش بهتر است نیاید.و اگر بیاید ...
    • بدون نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      236 9
      این خود مردم بینیتون منو کشته!!!
    • بدون نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      89 4
      اتفاقاً شلوغترین و شورانگیز ترین نماز جمعه تاریخ خواهد شد.... حالا وایستا و ببین...
    • من خودم تنها IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      27 2
      شاید این جمعه بعدی بیاید شاید...
  • بدون نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    252 3
    مردم؟
  • حسینی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    من نه فتنه گرم نه اجنبی و نه فریب خورده.قطره ای از دریای ملتم از آیت الله هاشمی استدعا دارم که نوشته این اهالی روزنامه ها را جدی نگرفته و همچنان به عنوان بازوی رهبری و با ترفندهای خود مملکت را از این وضع نجات بخشند.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    از کجا می دانید که چه تعداد از نماز گزاران در آن روز نماز را فرادا خواندند؟ هاشمی اگر مور اعتماد مقام معظم رهبری نبود الان در تشخیص مصلحت هم نبود. شما چرا از قول آقا حرف می زنید و تصمیم می گیرید؟؟
  • بدون نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    میشه بگید اگه نخواهیم که ایشون برگرده کی رو باید ببینیم؟
  • كيان IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    275 8
    متاسفانه اين روش از جيب مردم خرج كردن در كشور ما باب شده هر كه نظرات شخصي خود را بخواهد بگوش طرف مقابل برساند از قول مردم ايران بيان ميكند و اين ضعف را ما در جبهه رسالتي ها زياد مشاهد ميكنيم مردم مگويند مردم مي خواهند مردم مردم و مردم.......... شما لطف بفرماييد از جيب خودتان خرج كنيد حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني براي نسل گذشته و براي نسل امروز شناخته شده است و ايشان در جامعه از محبوبيت بالا برخوردارند و نياز به شاخه و شانه و اگر و مگر براي ايشان يك حركت ابلهانه و عوام است شما هم براي مردم شناخته شده هستيد و ماهيت ذهن شما روشن است
  • جوان ایرانی IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    بیخودی دوباره سعی نکنید این آقا رو برگردونید ، به خدا دیگه همه رو خسته کردن ، ایشون نمیخواد بازنشسته بشه؟
  • بدون نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    مردم می فهمند ،شما تاکی میخواهید بی بصیرت باشید!
  • بدون نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    با دست جلو مي كشيد و با پا پس مي زنيد؟؟؟؟ براي حضورش له له مي زنيد، ديگر اين اولدروم بولدروم چيست؟!
  • بدون نام GB ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    152 3
    اصول گرايان كه مخالف خاتمي و هاشمي هستند ! پس چرا اينقدر در روزنامه هايشان از اين دو نفر حرف ميزنن كه مثلا تو انتخابات شركت مي كنن يا نه - يا هاشمي به نماز جمعه مياد يا نه و امثالهم . اصول گرايان كه ميگن اينا جايي بين مردم ندارن پس چرا اينقدر دنبال اومدن يا نيومدن اونا هستن .!
  • رضا IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    116 7
    هاشمی یکی از پایه گذاران وستون انقلاب است.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    سلام چه اصراري هاشمي به نماز جمعه برگردد وقتي ولي فقيه اجازه داد باشه ماهمه تابع نظر رهبر هستيم
  • بدون نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    67 2
    بعضی از حوادث را باید به تاریخ سپرد و اکنون مجال قضاوت نیست نویسنده می داند ملت هم می داند که چه گفتند و چه شد قطعا بصیرت را باید به درستی تعریف کرد
  • بابک IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    112 4
    جرا عده ای به خود اجازه می دهند اسم مردم را به تفکرات و خواسته های شخصی ربط دهند تا مقبولیت داشته باشد؟ این کارها دیگر نخ نما شده. ناخوداگاه یاد بهار عربی میفتم .یکجا مخالفان حکومت می شوند تروریست و حکومت می شه مظلوم , ولی کشور دیگه که باهاش خوب نیستیم مردم مظلومند و صاحبان حکومت دیکتاتور ! بسه زبون روزه...!
  • ميلاد IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    هاشمي ديگه يك سوخته سياسي است.
  • سید IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    او از ذخایر الهی است برای روز مبادا .
  • بدون نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    78 2
    آقاي هاشمي به همان مواضع خود در نماز جمعه قبلي باقي است، و معتقد است که اگر برگردد باز همان مطالب را بيان خواهد کرد، بنابراين ايشان خودش حاضر نيست به نماز جمعه برگردد.
  • ***** IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    79 7
    هاشمي مغز متفكر و واقع بين
  • سيامك IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    61 6
    اون نسلي كه اززمان انقلاب درجريان رويدادهاي انقلاب بودند آقاي هاشمي راخوب ميشناسندوقتي يه يچه سوسول18ساله ميگه ملياردها تومان توحسابشه تحقيق كنيد ازكجا بوده تامتوجه تهمتهاي برمورد به ايشان بشويديك زمان كسي جرائت نداشت به آقاي هاشمي بگه بالا چشمت ابروست حالا هركي هرچي ميخوادميگه ايشون اونقدراستعداد واطلاعات داره كه اگه دههاباربافاصله زماني طولاني صحبت مشابه بكنه آمارواطلاعات اولي باآخري عين هم هست وگز وگپي حرف نميزنه اونقدردرموردطرحههاش تحقيق وبررسي ميكنه كه وقتي حف ميزنه قابل اطمينان هست وميدونه دنيا داره به اين حرفها گوش ميده وسوتي دست دشمنان اين خاك نويده ماايانيها عادتمونه تايه نعمتي داريم قدرشو نميدونيم وقتي ازدستش داديم ميفهميم ده ساعت برات حرف ميزنه بدون تپق ودقيق وسنگين رنگين بدون سوت
  • آرش IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    27 4
    الآن کشور نیاز به یکی داره که یه کم معتدل و میانه رو و منطقی باشه. خسته شدیم از اینهمه تندروی و افراط و شاخ و شونه کشیدن برای مردم دنیا. نمیشه مثل بقیه آدما زندگی کرد.
  • شاهین IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    24 2
    جالبه به اصلاح طلبان برچسب خائن و به اصولگران وقتی بد عمل می کنند لقب انحرافی داده می شود، هر دو طیف هروقت کم می آورند و نیاز به شلوغ بازي باشد هاشمی قربانی میکنند آدم یاد کتاب جامع شناسی نخبه کشی ایران می افته، به نظر من در دوران هاشمی اگر همه کاستی ها بود ،امید نیز بود.
  • کوروش IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    23 0
    خیلی دلم میخواد بدونم چند تا از کاربرهای خبرآنلاین در نماز جمعه شرکت میکنند؟
  • حسین IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 10
    هنوز دادگاهی برای اقازاده ها تشکیل نشده که مجرم بودنشان را اعلام می کنید یاشاید دادگاه بدون محاکمه وشنیدن دفاعیات ایشان رای داده . درهرحال امدن ایشان منجر به مجرم بودن میشود من هم بودم نمی امدم
    • بدون نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      0 2
      اگر ایشان بروند نماز جمعه ما هم می رویم تا ببینیم جمعیت نمازخوان چه تفاوتی می کنه .
  • بدون نام DE ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    28 4
    در جواب فردی که گفته بود"ما اگر نخواهیم ایشان برگردد چه کسی را باید ببینیم" باید بگویم که شما باید اکثریت ملت را ببینید ولی ما فعلا برای شما وقت نداریم .
  • محمد IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    19 1
    برخي از افراد تصور میکنن که بدون اسناد متهم کردن افراد اسمش افشاگریه یا انقلابی گری،اگر واقعا اعتقاد دارید که ايشون مشکلي دارت تشريف ببرید از مجرای قوه قضائیه رسما پرونده ایشون رو بررسی کنید،دیگه این صحبتها چیه؟
  • سجاد IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    21 0
    آخه چرا الکی از طرف مردم صحبت میکنین؟! مگه شما مردمین؟! آقایان روزنامه رسالت و کیهان و ... اگه آقای هاشمی مشکل بزرگی داشت که رهبر انقلاب دوباره مهر تأیید بر ریاست ایشون در مجمع تشخیص نمیزدن که؟! اگرم میگین رهبری نمیخواستن با برکناری آقای هاشمی تنشی بوجود بیاد ، آیا نگهداشتن فردی که به قول شما فتنه گر است و دستش تو دست منافقین نظامه ، در یک مسئولیت مهم هر چند هم تنشی بوجود بیاد کار درستیه؟ نه آقایون شما فقط یه مشکل دارین اونم اینکه نظرات شخصیتونو که اکثرشم حزب بازیه ، میچسبونین به نظرات مردم!
  • ممقانی IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 80
    هاشمی کجا بیاید چون مردم متدین و نماز جمعه ای های اصیل از او متنفرند ودیگران هم او را از سر ناچاری و سیاست قبول دارند ومی خواهند از او ابزاری استفاده کنند که این هم نیشود هاشمی هم این را میداند و نماز جمعه 26 تیر اش را به یاد دارد یادم هست که چطور نگاه عاجزانه اش را به متدینین دوخته بود که جانم فداییشان را بشنود ولی شعار جانم فدای رهبر بود اصولا همه خوبان را دوست دارند گرچه خودشان خوب نباشند این یک امر فطری است هاشمی وقتی اراذل واوباش و روزه خواران از او تعریف وتوصیف می کردند چندشش می شد مرد سیاست در آن روز دید که میدان واقعی سیاست را باخته است
    • علی IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      3 31
      مطمئن هستم یک نفر ار کسانیکه اینجا از هاشمی دفاع میکنند در نماز شرکت نکردند
    • بدون نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      1 0
      این اصیل را خوب اومدی من یاد طلحه و زبیر افتادم آنها هم مسلمانان اصیلی بودند که بقیۀ مسلمین را آدم حساب نمیکردند
  • ss IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    2 2
    خیلی خوبه
  • بدون نام IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    11 2
    بالاخره اگر به ولایت فقیه در عصر ما اعتقاد داریم باید بپذیریم که امام راجع به هاشمی گفت نهضت زنده است چون هاشمی زنده است یا مقام رهبری اشاره داشتند که هیچکس برای من هاشمی نمی شود حال اگر بنا به توجیه باشد مثلا وضع حال آفراد یا غیره پس در عصر پیامبر نیز انهایی که سرپیچی کردند قابل توجیه است
    • بدون نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      1 10
      حداقل جملات امام(ره) رو درست بکار ببر هاشمی زنده است چون نهضت زنده است
  • بدون نام IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    13 4
    ایشان بهترین و متفکر ترین سیاست مدار پس از از انقلاب هستند....خدمت های بیشماری به این مرز و بوم کردند اما بسیاری هرگز ندیدند.
  • بدون نام IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    17 5
    مخالفين آيت الله هاشمي بهتر است به مقايسه همين نظرات يك نگاه بيندازند و ببينند كه در اقليت هستند و فقط با سوء استفاده از نام مردم ميخواهند خود را اكثريت جامعه نشان دهند