۰ نفر
۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۰

سید محسن فرجادی

تهران برای برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها 5 روز ناقابل تعطیل می شود.
حتما توجیه جدی برای تعطیلی 5 روزه تهران وجود دارد که مطرح نمی شود. بدون در نظر گرفتن این توجیهات که قطعا منطقی است سئوالاتی که در این چند روز برایم مطرح شده را در ادامه می آورم.
مگر با در نظر گرفتن محدودیت ترافیکی در چند منطقه نمی شد اجلاس را بدون مشکل برگزار کرد؟ مدارس و دانشگاهها هم که تعطیل هستند و بخش عمده ای از ترافیک وجود ندارد.
گذشته از این، مگر چهار سال پیش نمی دانستیم که ایران شهریور 91 میزبان سران 118 کشور عضو غیرمتعهد هاست؟
راستی چرا دولت آقای احمدی نژاد که تابوی مرکز محوری را با سفرهای استانی و جلسات استانی هیات دولت شکست یکی از نقاط دیگر کشور مانند کیش و یا اصفهان را برای برگزاری این اجلاس در نظر نگرفت؟
چرا وقتی وزیر امورخارجه وقت در سال 89 خبر از برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در کیش داد کار اجرایی برای فراهم کردن امکانات لازم برگزاری آن اجلاس انجام نشد؟
چند روز پیش یک راننده تاکسی که خبر احتمال تعطیلی تهران را شنیده بود می گفت من که زندگی ام با کرایه‌تاکسی یومیه ای که از دست مردم می گیرم می گذرد چطور باید با تعطیل شدن شهر درآمد این چند روز را جبران کنم؟
گلایه او و مشاغل روز مزد را که کنار بگذاریم تعطیلی یعنی توقف چند روزه کارخانجات، ادارات، بانکها و... و این هیچ صدمه ای به اقتصاد کشور نمی زند؟
شهر به آدم هایش زنده است و زندگی به تکاپو است که خود را نشان می دهد.
بهتر نبود هیات های دیپلماتیکی که از سراسر دنیا به تهران سفر می کنند زندگی جاری را در پایتخت ببینند. زندگی که بر خلاف همه تصویرسازی های سرشار از دروغ رسانه های غربی همراه با نشاط، پویایی و سرزندگی است.
وضعیت عادی بهتر از وضعیت آکواریومی است.
اینطور نیست؟
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    3 0
    اگر از چند سال پیش خبر داشتند که اجلاس در ایران است چرا مکان جدیدی ساخته نشد؟