صادق گودرزی نخستین مدال آور کشتی آزاد ایران شد. مدالی که البته رنگش طلایی نبود صادق برای سومین بار نتوانست غول بد بدن آمریکایی شکست دهد.

مهری رنجبر ، خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به لندن: صادق گودرزی دلاور ملایری تیم ملی کشتی ایران که با 3 مسابقه دلاورانه و با زیرگیری های بی نقص خود از مچ پا که ناخودآگاه هر بیننده ای را به یاد روزهای اوج رسول خادم سرمربی تیم ملی می انداخت ، برای بازی فینال به مصاف قهرمان سال 2011 جهان از آمریکا رفت. مصاف با ارنست جردن باروس که به دلیل قدرت بدنی بی نظیرش ، برای همه ورزشکاران این وزن یک تهدید بزرگ محسوب می شد.

بازی در شرایطی شروع شد که سالن پر از طرفداران ایرانی بود. جو کاملا به سود دلاور کشورمان بود اما این باروس آمریکایی بود که در 3 ثانیه پایانی با یک یورش سریع توانست صادق را خاک کند و این تایم را به سود خود تمام کند. این درحالی بود که وزیر ورزش و محمد علی آبادی در جایگاه هم مثل مردم پرچم ایران را در دست می چرخاندند و ورزشکار کشورمان را تشویق می کردند. در وقت دوم هم دوباره در 10 ثانیه آخر ، باروس به پای صادق رسید و طلا را از ورزشکار ما برد.

مسابقه نیمه نهایی

صادق گودرزی در بازی پای فینال به مصاف حریف مجارستانی خود رفت. حریفی که صادق سابقه پیروزی برابر او را داشت. او در همان ابتدای 2 دقیقه اول توانست با یکی از آن زیر های خوب که انگار رسول خادم اجرای شان را حسابی با بچه هایش کار کرده ف از حریف پیش بیفتد. او دقایقی بعد توانست یکبار دیگر زیر بگیرد و بازی را در وقت اول با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد.

صادق وقت دوم هم خیلی برتر از حریف نشان داد. یک بار دیگر ، زیر از مچ پا درحالی که تمام سالن فریاد ایران ، ایران سر می دادند ، نشان از برتری مطلق صادق گودرزی ایران داشت. صادق یکبار دیگر توانست خریفش را خاک کند و با قدرت راهی بازی فینال شود.

در دیگر بازی پای فینال غول آمریکایی و قهرمان جهان در این وزن توانست با نتیجه 2 بر یک از سد سارکوش قهرمان روسی سابق جهان گذشت و به فینال رسید. او سال قبل در استانبول توانسته بود صادق را در بازی فینال شکست دهد. حالا باید دید شیربچه ملایری می تواند ایران را صاحب پنجمین طلای المپیک کند. او باید این بار از جردن باروس آمریکایی انتقام بگیرد.

 

یک چهارم نهایی

صادق گودرزی با شکست دادن نایب قهرمان المپیک پکن به جمع چهار کشتی گیر برتر وزن خود رسید. گودرزی در دومین مسابقه به مصاف سوسلان تیگی یف از ازبکستان رفت و توانست او را در تایم اول شکست دهد. او در تایم دوم ابتدا یک امتیاز به حریف داد اما در لحظات پایانی یک امتیاز گرفت و نتیجه را مساوی کرد تا با توجه به این که او آخرین امتیاز را از حریف گرفته است، برنده این تایم شود و به مرحله بعدی صعود کند.

 

 

گودرزی در مسابقه اول

صادق گودرزی کشتی گیر وزن 74 کیلوگرم ایران در نخستین مسابقه اش توانست دارنده مدال برنز المپیک پکن را شکست دهد. گودرزی پس از استراحت در دور اول، در اولین مسابقه حریف ترزی اف از بلغارستان شد تا با شکست او به مرحله یک چهارم نهایی برود.

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 50
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحمان خادمی IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    شیر مرد لر ...تبریک...حونمی!!!!!!!!یه روز مدال نقره ات به طلا تبدیل میشه...باور کن قهرمان!!!!
  • مهدی IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    نمی دونم چرا به فینال که میرسیم انگار حال نداریم به زور فرستادنمون تو زمین ولی در کل مرسی صادق جان هم استانی عزیز
  • بدون نام IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    122 9
    دمش گرم طرف خيلي زيرك بود
  • بدون نام IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    به نقره راضی شد کاش ظرفیت روحی گرفتن طلا رو میداشت جنگنده نبود و ترس در چهره اش موج میزد ولی بهرحال بهش تبریگ میگم
    • محمد IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      86 6
      شاید به خاطر دو شکست قبلیش در سال قبل مقابل بروفس یه کم استرس داشت ولی استایلش مثه همیشه و مسابقه های قبلش بود. شاید شما کشتی های قبلیش رو ندیدی. این حریف واقعا کشتی گیر سرریع و قوی ای هست و فقط از یک ثانیه غفلت استفاده کرد. صادق هم متفکرانه و ششدانگ کشتی گرفت و از سارگوش روس بهتر بود ولی اون بروفس حالاحالاها احتمالا اول میشه تبریک این نقره با ارزش و وفوق العاده در این وزن سخت و در روز اول کشتی های آزاد تبریک به رسول خادم عزیز که کشتی های که ما امروز دیدیم از صادق و همین طور کشتی اول حسن رحیمی سرشار از جنگندگی و فکر و جسارت بود و ایشالا این فتح بابی برای روزهای آتی باشه، هر چند تا همین جا هم از المپیک قبل بهتر نتیجه گرفته
  • میثم IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    انصافا بازیه قشنگی بود... و حق امریکاییه برد بود.. صادق هم کم نذاشت و همش میرفت که پارو بگیره...اما خب امریکایی واقعا ورزیده بود... بابت مدال نقره از صادق ممنونیم...
  • ایران IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    84 8
    خدا قوت
  • بدون نام IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    75 4
    دستش درد نکنه ایشالا سالای بعد می بردش
  • سیدمهدی موسوی IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    گودرزی در فینال افتضاح بود و ترسیده بود و برد حق آمریکایی بود
  • بدون نام IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    آقای خادم توانایی بردن طلا رو نداشت.آزاد کار ها یک محمد بنا می خواهند.همین و بس.
    • مسعود IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      بنا 10 ساله با فرنگي ولي خادم تازه 6 ماه هم نيست كه با آزاده در ضمن به نظر من آقاي خادم بهترين و فني ترين مربي دنيا خواهد شد .
    • بدون نام IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      ایکاش آقای خادم بعد از المپیک تشریف میاوردن و با یک فرصت ده ساله به قول شما بهترین می شدند.وقتی با قلدری تیم کشتی آزاد را هشت ماه قبل از المپیک مال خود می کنند؛نتیجه همین است.
    • بدون نام IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      قلدری درکار نبود. فریادرسی لازم بود برای کشتی که رسول خادم از بهترین ها بود برای نجات کشتی در زمان کوتاه. مربی قبلی با روش مخصوص خود، ناخاسته چیزی از کشتی ایران باقی نگذاشته نبود البته تقصیری هم نداشت، سطحش همین بود.
    • بدون نام IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      9 1
      آقای خادم به غلام محمدی فرصت درو کردن دسترنجش را نداد و حق خوری کرد
  • بدون نام IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    99 12
    بهترين تيترو زديد.توان بردو نداشت.واقعا زورش نرسيد به رقيبش.چاره اي جز شكست نداشت نبايد توقع بيجا داشت
  • keyvan SE ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    55 5
    خسته نباشي صادق گودرزی عزيز که دل همه ايراني ها شاد کردي
  • بدون نام GB ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    فقط ترسیده بود، وگرنه آمریکایی هیچی نداشت. مفت مفت باخت، فکر کنم به نقره راضی بود. کاش روس میومد بالا بهتر بود
    • احسان IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      28 2
      راس مي‌گي كاش كل سهميه‌ي ما رو بدن به روس بهترم هست مرد حسابي فينالو باخته از بازي اول كه اوت نشده
  • بدون نام IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    64 5
    زحمتشو کشید ... خوب بود. انشالله که تقوی و یزدانی و یه نفر دیگه از اون مدال زردا بگیرن.
  • بدون نام IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    58 5
    واقعا حالم گرفته شد. این اولین بار بود که توی این المپیک انقدر ناراحت شدم. واقعا با غیرت کشتی گرفت صادق گودرزی. زنده باشی پهلوان. باروس خیلی خوب بود و خیلی باهوش کشتی گرفت. صادق به تکنیک و سرعت باخت نه به قدرت بدنی. همونجور که حتی چند بار زد تو سر حریف و حسابی پرتش کرد اونور. چیزی که خیلی توی ذوق میزد این بود که انگار مربیا هیچ برنامه ی ویژه ای برای این کشتی گیر نداشتن. به هر حال حریفش واقعا قوی بود و توی این 3 تا مسابقه ای که باخت من رو هر بار یاد علیرضا حیدری و الدار کورتانیدزه انداخت. امیدورام بالاخره این حریف رو مثل علیرضا حیدری ببره...
  • مسیحا IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    95 16
    آمریکاییه خیلی قشنگ کشتی گرفت آفرین بهش
  • وحید IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    46 4
    حریفش قهرمان 2011 جهان بود... البته صادق گودرزی جسارتش باید یکم بیشتر بود! اگه طلا میگرفت تعداد طلاهای ایران تو جدول با هلند برابر میشد.
  • mohammad ali NO ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    71 68
    واقعن که چقدر ضعیف ،اصلان حرفی واسه گفتن نداشت .شبمون خراب شد.
  • محمد IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    وقتي غلام محمدي رو با بي انصافي تمام كنار زدن معلوم بود بار رواني تيم خالي ميشه. داد هاي كاوه كه خودش كشتي گير رو به تحرك وا ميداشت يا نكات زيركانه اي كه غلام محمدي به كشتي گيرا موقع مسابقه ميگفت كجا بود ؟ واقعاً غم انگيز هست وقتي ميبينيم سرمربي هايي مثل : غلام محمدي از كشتي آزاد شمس از فوتسال مهماندوست از تكواندو كنار گذاشته شن يا كوروش باقري و رضازاده توي وزنه برداري محمد بنا توي كشتي فرنگي جايگاه متزلزلي داشته باشن.
    • بهنام IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      شما چرا همه چی رو به هم وصل میکنی و سواستفاده میکنی؟ خوبه برکناری مظلومی ازاستقلال ورفتن گواردویلا از بارسا رو به این قضیه ربط ندادی عجیبه که غلام محمدی محبوب بشه اون هم در حالی که در عرصه مربیگری عملکرد انچنانی نداشت. همین دوستایی مثه شما منتظر زمین خوردن رضازاده هم بودن تا حسابی دق دلی شون رو سرش خالی کنند کلا برای بعضی ها ساز مخالف زدن و حمایت از افرادی که بیرون هستن کلاس داره. اگه الان کورش باقری نتیجه نمی گرفت از حسین توکلی حمایت میکردن الان هم هنوز 5 تا از شاگردای رسول خادم موندن و از دوتا کشتی گیرش یک مدال نقره و یک هشتمی گرفته. عملکرد بنا باعث شده توقعات بالا بره ولی رسول خادم هم بنای کشتی آزاد ما هست و انقلابی ایجاد میکنه ایشالا کما اینکه اثراتش از الان مشهوده
    • بدون نام IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      در مورد غلام محمدی موافق نیستم. همین آقای محمدی توی المپیک قبل فقط یدونه برنز گرفت... اما ایران تا الان یه نقره گرفته. مطمئن باش دو تا طلا خواهیم گرفت
    • محمد IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      92 7
      شما طرفداري يا اصطلاح فن بازي رو وسط كشيدي. اگر طرفدار خادمي دليل نميشه كه همه جريان ها درست باشه. كوروش باقري چند وقته سرمربي هست ؟ خادم چند وقته ؟ اگر خادم چند سال سرمربي بود يا بعد از المپيك ميومد خودم طرفداريشو ميكردم. شما مظلومي رو مثال زدي و من علي دايي رو . اگر استيلي به طور طبيعي سرمربي ميشد اونجوري نتايج نابود كننده نميگرفت.
    • حسین IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      131 4
      مطمئنا اگر غلامرضا محمدی و رضا مهماندوست عزیز میبودن و چون این زحمات را آنها کشیدن مدالهای ما بیشتر و خوشرنگتر بود. نه معتمد و نه گودرزی انگیزه ای در فینال نداشتن که باتوجه به مدیریت مهمتندوست و کاوه و محمدی مطمئنا اگر میباختن بازنده سربلند بودن. اما اشخاصی مانند خادم و ساعی که چندسالی ورزش حرفه ای را کنار گذاشتن و دنبال سیاست بودن و بخاطر انتخاب شورا شهر و همچنین سفر دوباره به دهکده المپیک و اونم لندن با قلدری خود را صاحب تیم ملت ایران میدونن و و از آن بعنوان تله انتخابی خود در شورا استفاده میکنن. اونها باید اول جوابگو مردم و بعد اون ورزشکارانی باشند که چندین ماه زحمت کشیدن. خواهش میکنم در انتخاب شورا به ساعی و خادم که بااستفاده ازنامشان جایی را که تصاحب میکنن که لایقش نیستن رای ندهن.
    • هموطن IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      9 122
      منم با آقا بهنام موافقم. نمی دونم چرا بعضی از شما فقط ساز مخالف می زنید. غلام محمدی چه موفقیتی در عرصه مربیگری تو کشتی داشته؟ دستش درد نکنه زحمت کشیده ولی موفقیت آنچنانی ازش ندیدیم که شما همش اسمش رو می یارید. به حواشی چه کار دارید. الآن ما 5 تا کشتی گیر دیگه داریم وباید هم ازشون حمایت کنیم و هم براشون دعا کنیم. صادق گودرزی هم تا قبل فینال جانانه کشتی گرفت اینو همه می تونن تأیید کنن. بازی فینال زورش به حریفش نرسید چون حریفش واقعاً زیرک بود و می دونست باید چه کار کنه و البته گودرزی یه مقدار نسبت به بازی های قبلیش محتاط تر شده بود. در ضمن رسول خادم رو داری با حمید استیلی مقایسه می کنی؟ با این کارها و حرف ها فقط سرمایه سوزی می کنید. مثلاً استیلی رو هو کردند چه سودی به تیمشون رسید؟ دوازدهم شدن
  • مجید IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    43 2
    خسته نباشبد شیر بچه ایرانی . ولی حق والانصاف حق حریفش برد بود .
  • فهيمه IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    47 3
    آمرکاييه خيلي سر بود. دم آقا صادق هم گرم که دهمين مدال کاروان ايرانو گرفت.
  • یک دوست IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    35 1
    تبریک میگم به صادق هم استانی عزیز ... دوستان شما هم دیگه انتظار نداشته باشید که تا یه کشتی گیر دو تا حریفو میبره زود بپره رو سکوی اول.این حریف پارسال هم صادقو برده بود و قوی بود.درسته که زورش نرسید و باخت اما خدایی تا اینجاش هم خوب کشتی گرفت.نظرات بعضی از دوستان جوریه که انگار گودرزی کم کاری کرده.
  • محمدرضا IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    22 4
    به نظر ترسیده بود/باید تکنیک رو برابر این آمریکایی در سال های آینده تغییر بده ممنون از خبرآنلاین که اسم پسر ملایری رو تیتر زدند....
  • بدون نام IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    17 4
    هم استانی دلاور خسته نباشی
  • ابي US ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    36 2
    اين امريكاييه خيلي قوي بود هركسي ميرفت فينال بايد ميباخت هم قدرت بدني داشت هم خيلي چالاك و فرز بود من و ياد اين تكنوكاراي امريكايي انداخت!
  • بدون نام IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    27 6
    قرار نیست که تو همه مسابقات ما امریکاییهارو ببریم یبارم اونا مارو ببرند
  • ابراهيم IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    22 2
    تو فينال به خاطر دو باخت قبلي به اين حريف ، از همون اول تقريبا بازنده بود. انصافا هم حريفش برتر بود و تاكتيكش اين بود كه تو 20 ثانيه آخر حمله كنه و همين كارم كرد و خيلي راحت گودرزي رو خاك كرد. تو آزاد حداكثر يك طلا ميگيريم، البته اميدوارم
  • بدون نام IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    18 2
    کارت عالی بود خسته نباشی تکواندو ........
  • بدون نام EU ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    37 9
    سلام اگر کشتی گیر ما طبق قرعه قبل از فینال خورده بود به فینال الان حذف بودش ورزشکاری که میره المپیک باید واسه طلا بره
    • سارا IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      9 4
      مي خواين به اندازه ورزشكارا مدال طلا باشه به همه طلا بدن؟
  • داود EU ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    20 0
    درود بر تو شیربچه خطه قهرمان پرور ایران
  • مجتبی IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    20 86
    اون زمان که غلام محمدی بودم از این آمریکایی باخته بود پس الکی به خادم گیر ندین حریفش قدر بود. ربطی به مربی نداره
    • محمد IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      106 4
      مشكل باخت به آمريكايي نيست . مشكل سردرگمي صادق در جدال با آمريكائيست. نميدونم چرا همه ميخوان ورزشكار بزرگ رو به عنوان مربي بزرگ هم به خودشون بقبولونن. مورينيو رو نگاه . يه مدرك بياره ثابت كنه فوتباليست بوده . ما به فوتباليست بودنش هم مشكوكيم. ولي ... خادم بايد پست مديريتي ميگرفت . نه فني
  • بدون نام IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    16 18
    چقدر ما ایرانی ها بی جنبه ایم تا همینجا که 4 تا طلا گرفتیم عالی بوده بهتره توقعات بیجا نداشته باشیم دوستانی که میگن گودرزی حال نداشت ترسو بود و ... کمی فکر کنید آیا حریفان سه فرنگی کار طلایی ما هم حال نداشتند ترسو بودند؟ نخیر، توان آمریکاییه بیشتر بود و برد.
  • بدون نام IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    28 0
    وقتی بازی ماقبل فینال این امریکایی را مقابل حریف روس دیدم میدانستم گودرزی ما حریفش نمیشود هر چند خود گودرزی هم تا قبل این عالی کشتی گرفته بود اما گودرزی کم کاری نکرد زورش نرسید مثل اقایی که شانس بهش رو کرد رفت داخل میدان تا دو تا دیگه لگد بصورتش بخورد و ببازد زود برگردد ایران نبود
  • علی IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    21 14
    ترسونده بودنش استرس تو بدنش موج میزد
  • مجتبی ب IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 4
    فقط امیدمون به یزدانی و شایدم تقوی که طلا رو بگیرن..اون سه تای دیگه امیدی بهشون نیست....
  • بدون نام EU ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    10 1
    این آمریکائی اغلب کشتی هاشو در 15 ثانیه آخر حمله میکرد اگه یک مربی تیز هوش کنار زمین بود و به کشتی گیر ما میگفت 15 ثانیه آخر فقط دفاع کنه شاید الان طلای این دلاور ملایری در مشتش بود
  • مهناز IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    3 0
    تمام سعیشو کرد و قبول کنیم حق ححریف برد بود مربی خوب عمل نکرد
  • مهرداد IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    4 1
    ملایر شهر نقره ای کشتی ایران : المپیک 2004 آتن : مسعود مصطفی جوکار (نقره ) المپیک 2012 لندن : صادق گودرزی (نقره)