وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم ضیافت افطاری با خبرنگاران به شورای پول و اعتبار بار دیگر هشدار داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با هشدار مجدد به شورای پول و اعتبار در مورد کمبود نقدینگی واحدهای صنعتی گفت: مشکل کمبود نقدینگی آنها حاد شده است و باید آن را جدی گرفت .
به گزارش خبرآنلاین مهدی غضنفرِی،  درمراسم افطاری به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار درباره جلسه روز گذشته شورای پول و اعتبار عنوان کرد که وزارت صنعت ، معدن و تجارت دراین جلسه ضمن طرح مشکلات صنعت کشور از کمبود نقدینگی به عنوان مهمترین مشکل واحدها نام برده است.
وی هشدار داد: درصورتی که درباره کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی هرچه سریع تر چاره اندیشی نشود این امر می تواند تبدیل به مشکلات حاد شود و جبران آن سخت تر خواهد شد .
غضنفری گفت که وی دراین جلسه کمبود نقدینگی واحدهای بزرگ صنعتی از جمله خودروسازی ها ، فولادسازی ها، لوازم خانگی، صنایع کوچک و متوسط به تفصیل مطالبی را بیان کرده و از شرایط ارزی کشور به عنوان یکی از عوامل موثر نقدینه خواهی بنگاه ها یاد کرده است .
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ممکن است برخی مشکلات مدیریتی بنگاه ها مانند گذشته وجود داشته باشد اما پدیده ای که این روزها به شدت بنگاه ها از آن در رنج هستند بی توجهی به نیازهای سرمایه در گردش آنها از سوی نهادهای پولی است .
وی درباره مصوبات شورای پول و اعتبار گفت :کارگروه شورا در بخش اول با نیمی از درخواست خودروسازان (هرکدام 500 میلیارد تومان ) به شرط دریافت وثیقه سهام موافقت کرده است .
 غضنفری افزود: درمورد سایر واحدهای تولیدی قرار شد کارگروهی با حضور نمایندگان وزارتخانه های اقتصادی تشکیل و راه های حل مشکل به شورا در اولین جلسه بعدی شورا گزارش داده شود .
* انتقاد از مصاحبه های بی مورد در مورد سیاست های ارزی
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از مصاحبه های بی مورد در مورد سیاست های ارزی و قیمت ارز مرجع انتظار خود را از خبرنگاران به این صورت مطرح کرد: «  برخی اخبار که به عنوان تصمیمات ارزی مطرح می شود تنها در حد یک ایده و طرح است اما متاسفانه مصاحبه شونده و مصاحبه کننده آن را به عنوان تصمیم دولت اعلام می کند و بازار را تحت تاثیر قرار می دهد. »
غضنفری در انتقاد از برخی مسئولان دراین حوزه بسیار حساس که مصاحبه های بسیار حساس و غیر ضرور می کنند از خبرنگاران خواست که با هشیاری کامل در انتشار برخی اخبار که در حد یک ایده خام است و موجب نوسانات بازار ارز شده و وارد کنندگان کالاهای اساسی و مواد اولیه را تحت تاثیر قرار می دهد ، مراقبت کنند .
* حمایت جدی دولت از پایین بودن قیمت کالاهای اساسی
براساس آخرین اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست دولت قصد دارد تا آخر از پایین بودن قیمت کالاهای اساسی حمایت کند و ضمن اولویت دادن به تامین ارز این گونه کالاها قیمت های آن را هم در سطح ارز مرجع فعلی نگاه دارد یعنی دولت خود را نسبت به تعیین مرجع ارز با قیمت فعلی برای این گونه کالاها مسئول می داند و دلیلی ندارد برای تامین کنندگان این گونه کالاها در کشور نگرانی بوجود آید .

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =