سازمان هواشناسی نسبت به ورود موج جدید گرد و خاک به کشور هشدار داد. در این هشدار آمده گرد و خاک از روز یکشنبه در تهران سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز سه‌شنبه، جوی پایدار بر کل کشور حاکم بوده که در نتیجه آن آسمانی صاف و آفتابی را برای اکثر نقاط خواهیم داشت.

از سوی دیگر تا روز دوشنبه به سبب وزش باد شدید بر روی کشور عراق، به تناوب، پدیده باد و گرد و خاک و کاهش دید افقی در جنوب غرب و برخی نقاط غرب پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی این مدت در شرق و جنوب شرق کشور، بویژه منطقه زابل، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک ادامه خواهد داشت.

همچنین بر این اساس در روزهای یکشنبه و دوشنبه باد و گرد وخاک به تناوب در استانهای خوزستان، ایلام، کرمانشاه، بوشهر و با شدت کمتر در استانهای اصفهان، مرکزی، قزوین و تهران سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود. از سوی دیگر در این مدت نیز به سبب وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور، توفان شن و خاک در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی تداوم خواهد داشت.

آسمان تهران در روزهای یکشنبه و دوشنبه صاف همراه با غبارصبحگاهی گاهی وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این مدت به 25 و 38 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین در روز یکشنبه استان خوزستان با حداکثر دمای 47 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و چهارمحال و بختیاری نیز با حداقل دمای 10 درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین استان‌های کشور خواهند بود.
47232
 


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 233030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جنوبی IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    6 0
    هورا !!!!!!!!!!!! به تهران رسید. خدا را شکر
  • محمد IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    8 0
    از اینکه نظرم رو نمیزارید ناراحت نیستم...لااقل خودتون بخونید خوبه.....این همه استان خوزستان و بوشهر و کرمانشاه و ایلام و....مثل بارون، گرد و خاک میخورند و شما اونقت تیتر میزنی ...گرد و خاک در تهران و 7 استان .....که چی؟ بنویسی خوزستان و بوشهر ...بقیه میدونند چه خبره....اگه ذره ای به شما تهرانی ها برسه که عالم و آدم رو به میز محاکمه میکشید. خدا اینجا گرد و خاک میفرستی بفرست من دیگه شاکی نیستم ولی اگه اون دنیا میخوایی ببری بهشت و با این اوضاع گرد و خاک ...نبری بهتره مستقیم ببر جهنم بهتره بازم شکرت که دمای الان شهر نازنینم (بوشهر) بیشتر از 50 نرفته. بیایین گرمای خرما پزون این جا کیف میده ها.....
  • بدون نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
    7 1
    اینم اگه چیز خوبی بود عربها نمی گذاشتند به ایران برسه / چرا مسئولین یه فکر اساسی در این مورد نمی کنند / پس ثابت شد اینکه میگند پیشگیری بهتر است از درمان شعاریی بیش در بین مسئولین ما نیست !!!!!!!
  • شاهرخ IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
    7 0
    اول صبحی چه خبری غازی دادی خبر انلاین.....ما را ز سر بریده میترسانی؟ما که در کرمانشاه آب از سرمون گذشته......خاک چیه؟ دوستان هم که اصلا فکری به حال این مشکل نکردند و نمیکنند. واقعا برای این وضع متاسفم.