مهر نوشت:

ضیافت افطار رئیس جمهور با دانشجویان در محل ساختمان قدیم مجلس بر گزارشد و علی رغم اعلام قبلی و تاکید از سوی اداره کل مراسمات ریاست جمهوری که دانشجویان راس ساعات 16 مقابل درمجلس قدیم حضور داشته باشند، تقریبا بعد از گذشت 2 ساعت و تجمع دانشجویان در خیابان درب جلسه به روی آنها باز شد.
برخی نمایندگان تشکل های دانشجویی کشور در این دیدار به بیان نظرات ، انتقاد ها و انتظارات دانشجویان از رئیس جمهور در مسائل، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و علمی پرداختند.
خانم احمدی دانشجوی دانشگاه علامه با بیان اینکه گفتمان انقلاب بعد از مدت ها در سال 84 طلوع و موجی از امیدواری ایجاد کرد گفت: اما عملکرد دولت در پایان سال هفتم تاسف بار بوده است. ژتمام توان دولت به بخش اقتصادی معطوف شده و عده ای در دولت می خواهند مشکلات اقتصادی جامعه را به گردن تحریم ها بیاندازند. وی همچنین از، تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها، ضعف دستگاه سیاست خارجی در موضوع بیداری اسلامی نیز انتقاد کرد.
شاهین سپهری دبیر شورای صنفی پردیس قم دانشگاه تهران نیز خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: ما سوم تیری هستیم و وفادار به شما تا قبل از اینکه انحرافات در دولت شروع شود، اما با وجود انتقاد های فراوان باز هم شما را از خیلی های دیگر در مجلس و شهرداری بهتر می دانیم. وی با انتقاد از انتصاب برخی افراد حاشیه داردر پست های مختلف دولتی گفت: چرا برخی افراد مانند مرتضوی، و معاون دوم خردادی وزیر فرهنگ و ارشاد و برخی دیگر را به دولت آوردید و امثال صفار هرندی، فتاح و لنکرانی ها کنار گذاشتید. آقای احمدی نژاد اگر اقتصاد و حجاب از نظر شما موضوع مهمی نیست پس دفاع از اطرافیان مهم است؟!
محمد جعفری نژاد دانشجوی دانشگاه تهران نیز با بیان اینکه برخی درکشور منتظر این هستند شما حرف بزنید تا جوسازی بر علیه شما ایجاد کنند به بسته شدن باب نقد در دولت اشاره کرد و گفت: در این چند سال اخیر آنقدر به شما انتقاد شده است که دیگر نقد زده شده اید و حاضر نیستید در مجامع مختلف به خصوص دانشگاه ها حاضر شوید. دولت در حوزه اقتصاد برنامه زیگزاگی داشت. وی از خصوصی سازی دانشگاه ها و آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: شما در بحث هدفممندی یارانه ها خوب شروع کردید اما در ادامه راه ضعیف عمل کردید. فرهنگ دولت لیبرالی شده است. آقای احمدی نژاد تابلوی فرهنگی شما " لاله" نیست بلکه " ننه سکینه " است.
در ادامه این مراسم دانشجویی از دانشگاه زابل چند سوال از رئیس جمهور در خصوص مشکلات اقتصادی کشور و تاثیر آن در مذاکرات هسته ای، برنامه دولت برای کنترل نوسانات بازار سکه و ارز، به کار بردن واژه "بیداری انسانی " به جای "بیداری اسلامی" ، سر انجام مصوبات سفرهای استانی، ازریابی عملکرد مسئول دفتر رئیس جمهور پرسید.
هومن ملک خواه از دانشگاه خواجه نصیر نیز با بیان اینکه برخی طرفداران سال 84 امروز منتقد اصلی وی هستند گفت: من به آنها می گویم، تحلیل شما غلط است احمدی نژاد عوض نشده بلکه این شما هستید که عوض شده اید، احمدی نژاد ان آدم دست بسته ای که می خواستید نبود.
ملک خواه با انتقاد از وضعیت سوریه و دولت بشار اسد اظهار داشت: اسد می بایست زود تر از اینها اصلاحات را در کشورش انجام می داد، اما با این حال دلیل نمی شود ایران از متحد استراتژیک خود حمایت نکند. این دانشجوی خواجه نصیر همچنین به طرح دولت وحدت ملی اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد باید این طرح به صورت جدی تر در کشور بررسی شود.
پس از استماع صحبت های دانشجویان نوبت به رئیس جمهور رسید. احمدی نژاد با شعار" احمدی دلاور پیرو خط رهبر" تعدادی از دانشجویان به جایگاه رفت و غلام حسین الهام نیز وی را همراهی کرد و کنار رئیس جمهور نشست. وی در صحبت های خود به برخی سوالات دانشجویان پاسخ داد و در خلال سخنرانی بارها اظهار داشت، حرف هایی است که نمی توانم در حال حاضر بزنم چون به صلاح انقلاب و نظام نیست.
رئیس جمهور وقتی می خواست دلائل عدم شرکت در جلسات مجمع را مطرح کند میکرفون سالن قطع شد و همین موضوع باعث شد برخی حضار مزاح گونه و با طعنه قطع برق را سیاسی می دانستند.
 با طولانی شدن سخنان رئیس جمهور، ادامه برنامه از وقت اذان گذشت و احمدی نژاد در پایان برنامه نامه های دانشجویان را شخصا گرفت و تا 15 دقیقه سرپائی با دانشجویان در مورد مسائل مختلف گفت وگو می کرد. وقتی تعداد نامه ها زیاد شد احمدی نژاد خطاب به دانشجویان گفت شما برای جمعه ما هم کار تراشیدید من شخصا نامه های شما را می خوانم.
در پایان این دیدار احمدی نژاد خطاب به دانشجویان گفت: من به کسانی که میگویند منتظر احمدی نژاد سال 84 هستیم می گویم من هم منتظر یاران سال 84 خود هستم.
برخی حضور دکتر الهام در کنار احمدی نژاد در این جلسه را آن هم بدون اینکه حرفی بزند، سوال برانگیز دانستند. یکی از حاضرین در همین رابطه به خبرنگار ما گفت که الهام یکی از کاندیداهای دولتی ها برای انتخابات ریاست جمهوری است.

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 232702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    163 4
    آنچه كدام دانشجويان به احمدى نژاد گفتند؟؟ دانشجويانى كه گزينشى به اين ضيافت دعوت شده بودند و از حاميان آقاى رييس جمهور بودند...
  • سهرابعلی IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    97 8
    دانشجوها گفته بودن در جلسه شرکت نمیکنن این هم از قشر به اصطلاح نخبه که یکروزه زیر حرف خودش میزنه
  • بدون نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    92 4
    دشمن درجه يك انسانها 4چيزاست قدرت ثروت شهرت شهوت نه دشمنان خارجي اگر انسانها بتوانند براين دشمنان دروني غلبه كنند دشمنان بيروني هيچ كاري نمي كنند
    • بدون نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
      13 7
      جه ربطی داشت؟
  • ناشناس IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    31 0
    سلام علیکم. متاسفانه دانشجویان ما هم دچار سیاست زدگی شدید هستند. به دلیل اینکه به جای تاکید بر مشکلات شدید و کمرشکن اقتصادی حاکم بر جامعه که بنا به گفته بزرگان دین؛ ورود فقر باعث خروج دین می شود. از مسائلی صحبت کردند که دردی از این کشور حل نمی کنه. انتصاب معاونی با دیدگاه متفاوت که مشکل این کشور نیست. تقصیر ندارن هنوز به طور جدی وارد زندگی نشدن که معنی مرغ 7000 تومانی و گوشت 20000 تومانی با درآمد 500 تا 600 هزار تومان را بدونن.
  • بدون نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    71 2
    اینا که همش تعریف کردن یعنی هیچ منتقدی نبود؟
  • بدون نام IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    65 1
    دانشجویان به روسای جمهور قبلی هم خیلی چیزا گفته بودند
  • محسن IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    36 0
    راستی تمامی دانشگاهها الان دانشجویی توش نیست وتعطیله این به اصطلاح دانشجوها ازکجا اومدن .
  • بدون نام IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    5 10
    راستی کدام دانشجو در حضور شهردار تهران و آقای توکلی و بقیه جرائت دارد یک دهم این انتقادات را نسبت به ایشان مطرح سازد؟؟ حتی اگر از حامیان آنها باشند. تراژدیست که برخی نوشته اند این دانشجویان حامیان احمدی نژاد بوده اند و بعد یکی نیست بگوید آن وقت حامیان سئوالاتی کرده اند که تیتر بشود برای رسانه هایی که می خواهند نمایش بدهند دانشجویان با دولت مشکل دارند!!!!
  • بدون نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    37 0
    این دانشجویان واقعا نماینده ما بودند؟ ما کی آنها را انتخاب کرده بودیم؟ آنها واقعا سوالهای ما را پرسیدند؟ فکر می کنم همان دانشجویانی بودند که سفارت بریتانیای کبیر را تأدیب کرده بودند.
  • بدون نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    32 0
    اینها نمایندگان دانشجویان بو.دند؟روی چه حسابی انتخاب شده بودند؟
  • روحی IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
    32 2
    حالا چرا این جلساتو توی تلویزیون پخش نمیکنن.؟
  • بدون نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
    2 0
    چرا حرف دانشجوهاي مخالف رو نذاشتين تو ساتتون ؟‌ انجمن دانشگاه تهران و .... شما كه اينجوري نبوديد